Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Yoroiookami
Wto 10 Sie, 2010 11:38
Zmienna jako grafika
Autor Wiadomość
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010 12:10
Zmienna jako grafika
Chciałbym zrobić coś takiego jak zmienna, która byłaby 'podłączona' do grafiki, jak HP czy MP w Hudzie. Chciałbym do HUD'a dodać osobny pasek, który odzwierciedlałby tą zmienną. Załóżmy że moja zmienna = 100 i jest to maksymalna długość paska. Jeżeli na początku gry zmienna wynosiłaby 0, to chciałbym żeby po uzyskaniu np. +5 do zmiennej, kawałek paska zostałby zapełniony(5/100). Nie mam pojęcia jak to zrobić, nie wiem nawet czy wyjaśniłem to dostatecznie dobrze. >_>
Proszę o pomoc. :mrgreen:
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 21:10
Ustaw warunek: zmienna (hp) = 1
Pokaż obrazek
Jeśli nie
Ustaw warunek: zmienna (hp) = 2
Pokaż obrazek
Jeśli nie
...
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Colombos 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 49
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 21:32
Ustawianie stu warunków nie jest najlepszym pomysłem.
Krok po kroku:
Robisz nową zmienna np. "Y", której wartość ustawiasz na położenie Twojego paska na osi Y.
Robisz zmienną pomocniczą, której wartość przypisujesz do zmiennej, którą chcesz wyświetlić.
Od pomocniczej zmiennej odejmujesz 100.
Wyświetlasz pasek, Upper Left, koordynaty ustawiasz za pomocą "Variable". X to zmienna pomocnicza, a Y to zmienna "Y".
U mnie działa, ale jeśli coś jest niejasne postaram się wytłumaczyć lepiej.
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 07:33
Możesz mi podać jakieś przybliżone współrzędne, tak żeby dobrze to wyglądało? No i nie jestem pewien jak to działa, ale spróbuję xD

Wdzięczny byłbym za kilka screenów xD
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 11:10
http://rmxp.pl/index.php?topic=170.0
http://tsukuru.pl/index.p...ady/trudne/hudp
 
 
 
Colombos 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 49
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 11:19
Spoiler:



Najlepiej gdy wartość zmiennej to maksymalnie 100, a szerokość paska to 100 pikseli. Inaczej trzeba by było trochę to przekształcić.
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 11:38
Ok, wielkie dzięki :p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene