Zamknięty przez: Yoroiookami Wto 10 Sie, 2010 11:38 |
Zmienna jako grafika |
Autor |
Wiadomość |
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010 12:10
|
|
Zmienna jako grafika
|
Chciałbym zrobić coś takiego jak zmienna, która byłaby 'podłączona' do grafiki, jak HP czy MP w Hudzie. Chciałbym do HUD'a dodać osobny pasek, który odzwierciedlałby tą zmienną. Załóżmy że moja zmienna = 100 i jest to maksymalna długość paska. Jeżeli na początku gry zmienna wynosiłaby 0, to chciałbym żeby po uzyskaniu np. +5 do zmiennej, kawałek paska zostałby zapełniony(5/100). Nie mam pojęcia jak to zrobić, nie wiem nawet czy wyjaśniłem to dostatecznie dobrze. >_>
Proszę o pomoc. |
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 21:10
|
|
|
Ustaw warunek: zmienna (hp) = 1
Pokaż obrazek
Jeśli nie
Ustaw warunek: zmienna (hp) = 2
Pokaż obrazek
Jeśli nie
... |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
Colombos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 49
|
Wysłany: Pon 09 Sie, 2010 21:32
|
|
|
Ustawianie stu warunków nie jest najlepszym pomysłem.
Krok po kroku:
Robisz nową zmienna np. "Y", której wartość ustawiasz na położenie Twojego paska na osi Y.
Robisz zmienną pomocniczą, której wartość przypisujesz do zmiennej, którą chcesz wyświetlić.
Od pomocniczej zmiennej odejmujesz 100.
Wyświetlasz pasek, Upper Left, koordynaty ustawiasz za pomocą "Variable". X to zmienna pomocnicza, a Y to zmienna "Y".
U mnie działa, ale jeśli coś jest niejasne postaram się wytłumaczyć lepiej. |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 07:33
|
|
|
Możesz mi podać jakieś przybliżone współrzędne, tak żeby dobrze to wyglądało? No i nie jestem pewien jak to działa, ale spróbuję xD
Wdzięczny byłbym za kilka screenów xD |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
|
|
|
Colombos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 49
|
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 11:19
|
|
|
Najlepiej gdy wartość zmiennej to maksymalnie 100, a szerokość paska to 100 pikseli. Inaczej trzeba by było trochę to przekształcić. |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010 11:38
|
|
|
Ok, wielkie dzięki :p |
|
|
|
|