jestem nowy na tym forum, więc nie karaicie mnie, jeśli źle zamieszcze moją prośbe :P
to raczej zalicza się do skryptów
chciałbym, aby jeden z bohaterów podczas walki mógł aktywować jakąś supermoc
podczas używania tej supermocy co każdą turę odejmowała by się jakaś ilość many
gdy wartość many osiągneła by poziom 0, moc by się wyłączała
w czasie użycia tej mocy bohater zmieniałby wygląd
pomogliście mi, ale nie do końca
próbowałem to zrobić na wiele sposobów, jednak żaden nie wychodzi
mógłby ktoś napisać dokładnie (najlepiej ktoś kto już takie coś robił) jak to zrobić??
Ja takie coś robiłem jak tworzyłem grę dragon ball zamiast many daj zegar który odlicza od 60 sekund do 0 jak osiągnie 0 super moc się wyłącza w moim wypadku to był poziom SSJ
Nie jest to trudne do wykonania. Postaram się napisać krok po kroku jak osiągnąć taki efekt.
Tworzymy nową umiejętność:
Spoiler:
W powyższym przykładzie ustawiona jest, że może być używana tylko w walce oraz wywołuje common eventa, który inicjuje supermoc.
Następnie tworzymy tego common eventa:
Spoiler:
Jak widać na powyższym screenie aktywuje przełącznik odpowiadający za działanie supermocy. Następnie tworze zmienne. Zmienna 1 będzie odpowiadać turze w walce liczone od aktywacji supermocy, natomiast zmienna 2 będzie zmienną pomocniczą dla sprawdzania warunku. Ale to później. Następnie tworzymy zmienną która odpowiadać będzie za stan Many bohatera. Po czym ustalamy bonusy, jakie będzie dawała naszemu herosowi supermoc. W powyższym przykładzie jest to +300 do ataku. Następnie sprawiamy aby (na moment) nasz bohater "zapomniał" o tej umiejętności, czyli żeby nie można jej było używać podczas jej trwania.
Przechodzimy do grup przeciwników aby ustalić następujące instrukcje:
Spoiler:
Klikając w te trzy kropeczki otworzymy okno, za pomocą którego możemy ustalić warunki wykonywania dalszych instrukcji dla przeciwnika. Musi być ustawione dla przełącznika "supermoc aktywna" jest ON oraz drugi warunek "kiedy następuje koniec tury". Następnie po prawej stronie "span" (kiedy ma sprawdzać warunek) ustawiamy żeby sprawdzał przy każdej turze.
Następnie przechodzimy do instrukcji:
Zmienna 1 += 1 (ustalamy która jest tura)
Warunek: Jeśli zmienna "mp bohatera" >= 1 to...
Spoiler:
Warunek: Jeśli zmienna "warunek 1" = zmiennej "warunek 2" to...
Spoiler:
Warunek: Jeśli zmienna "warunek 1" = 1 to
Spoiler:
Zmiana MP dla bohatera + 1 (bo zabraliśmy mu 1 mp podczas użycia skilla)
end
Zmiana MP dla bohatera - 1 (zabieramy mu 1 mp za kolejną turę)
"Zmienna 2" += 1 (zwiększamy zmienną pomocniczą o 1)
Zmienna "MP bohatera" = MP bohatera (zmienna przyjmuje aktualne MP bohatera)
end
Jeśli nie spełnia warunku to... (czyli jeśli ma 0 mp)
Spoiler:
Zmiana parametru bohatera: atak - 300 (zmienia atak do poprzedniej wartości)
Zmiana skilla + nazwa umiejętności (przywracamy bohaterowi umiejętność)
Wyłączamy przełącznik "supermoc aktywna"
end
Już prawie wszystko gotowe. Musimy jeszcze utworzyć kolejny common event, aby supermoc się wyłączała po walce (jeśli była wciąż aktywna).
Spoiler:
Ustawiamy na równoległe zdarzenie i przełącznik warunkowy: "supermoc aktywna" następnie w instrukcji to co powyżej...
Zmiana parametru bohatera: atak - 300 (zmienia atak do poprzedniej wartości)
Zmiana skilla + nazwa umiejętności (przywracamy bohaterowi umiejętność)
Wyłączamy przełącznik "supermoc aktywna"
No i jeszcze pozostaje ustalenie na którym poziomie bohater ma się nauczyć skilla. Pamiętaj że instrukcje musisz ustawić dla każdego rodzaju przeciwników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum