Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Czw 19 Sie, 2010 14:57
supermoc
Autor Wiadomość
Jiyam 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 11 Sie, 2010 20:50
supermoc
jestem nowy na tym forum, więc nie karaicie mnie, jeśli źle zamieszcze moją prośbe :P


to raczej zalicza się do skryptów
chciałbym, aby jeden z bohaterów podczas walki mógł aktywować jakąś supermoc
podczas używania tej supermocy co każdą turę odejmowała by się jakaś ilość many
gdy wartość many osiągneła by poziom 0, moc by się wyłączała
w czasie użycia tej mocy bohater zmieniałby wygląd

jeśli da się takie coś zrobić to proszę o pomoc
 
 
Diablo 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 155
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010 10:24
to praktycznie da się zrobić bez skryptu tylko w typowych zdarzeniach i umiejętnościach
jednak ja też jestem nowy i nie wiem dokładnie jak

Pomocy:
http://www.ultimateam.pl/...p?p=36682#36682
________________________



 
 
Jiyam 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 21
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010 11:25
możliwe, ale to kupa roboty zapewne by była, ale coś tam popróbuje
 
 
Diablo 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 155
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 09:49
jak coś znajdę to się odezwę
________________________



 
 
Killerczyc 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 199
Skąd: (Brak info.)
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 09:26
Hej to jest proste.

-Wejdź w "Typowe zdarzenia" zrób np. "Super moc"
Zmień MP zaznacz odejmij - żądana stawka np 250

-Wejdź w umiejętności : Typowe zdarzenie, czyli w naszym przypadku : "Super moc"
I koniec cieszysz się umiejętnościom

PS.mógłbyś dać pomógł ?!
 
 
 
Jiyam 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 21
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 21:40
właściwie to obaj mi pomogliście, więc wam obydwy mogę to wstawić


thx za pomoc :D
 
 
Killerczyc 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 199
Skąd: (Brak info.)
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 22:20
Dzięki stokrotne Jiyam
 
 
 
Jiyam 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 11:52
pomogliście mi, ale nie do końca
próbowałem to zrobić na wiele sposobów, jednak żaden nie wychodzi
mógłby ktoś napisać dokładnie (najlepiej ktoś kto już takie coś robił) jak to zrobić??
 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 13:01
Ja takie coś robiłem jak tworzyłem grę dragon ball zamiast many daj zegar który odlicza od 60 sekund do 0 jak osiągnie 0 super moc się wyłącza w moim wypadku to był poziom SSJ
 
 
Jiyam 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 20:02
ale to musze, że ta umiejętność wywołuje typowe zdarzenie czy jak??
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010 01:20
Nie jest to trudne do wykonania. Postaram się napisać krok po kroku jak osiągnąć taki efekt.

Tworzymy nową umiejętność:
Spoiler:



W powyższym przykładzie ustawiona jest, że może być używana tylko w walce oraz wywołuje common eventa, który inicjuje supermoc.

Następnie tworzymy tego common eventa:

Spoiler:



Jak widać na powyższym screenie aktywuje przełącznik odpowiadający za działanie supermocy. Następnie tworze zmienne. Zmienna 1 będzie odpowiadać turze w walce liczone od aktywacji supermocy, natomiast zmienna 2 będzie zmienną pomocniczą dla sprawdzania warunku. Ale to później. Następnie tworzymy zmienną która odpowiadać będzie za stan Many bohatera. Po czym ustalamy bonusy, jakie będzie dawała naszemu herosowi supermoc. W powyższym przykładzie jest to +300 do ataku. Następnie sprawiamy aby (na moment) nasz bohater "zapomniał" o tej umiejętności, czyli żeby nie można jej było używać podczas jej trwania.

Przechodzimy do grup przeciwników aby ustalić następujące instrukcje:


Spoiler:



Klikając w te trzy kropeczki otworzymy okno, za pomocą którego możemy ustalić warunki wykonywania dalszych instrukcji dla przeciwnika. Musi być ustawione dla przełącznika "supermoc aktywna" jest ON oraz drugi warunek "kiedy następuje koniec tury". Następnie po prawej stronie "span" (kiedy ma sprawdzać warunek) ustawiamy żeby sprawdzał przy każdej turze.

Następnie przechodzimy do instrukcji:
Zmienna 1 += 1 (ustalamy która jest tura)

Warunek: Jeśli zmienna "mp bohatera" >= 1 to...
Spoiler:

Warunek: Jeśli zmienna "warunek 1" = zmiennej "warunek 2" to...
Spoiler:

Warunek: Jeśli zmienna "warunek 1" = 1 to
Spoiler:

Zmiana MP dla bohatera + 1 (bo zabraliśmy mu 1 mp podczas użycia skilla)


end
Zmiana MP dla bohatera - 1 (zabieramy mu 1 mp za kolejną turę)
"Zmienna 2" += 1 (zwiększamy zmienną pomocniczą o 1)
Zmienna "MP bohatera" = MP bohatera (zmienna przyjmuje aktualne MP bohatera)


end


Jeśli nie spełnia warunku to... (czyli jeśli ma 0 mp)
Spoiler:

Zmiana parametru bohatera: atak - 300 (zmienia atak do poprzedniej wartości)
Zmiana skilla + nazwa umiejętności (przywracamy bohaterowi umiejętność)
Wyłączamy przełącznik "supermoc aktywna"


end

Już prawie wszystko gotowe. Musimy jeszcze utworzyć kolejny common event, aby supermoc się wyłączała po walce (jeśli była wciąż aktywna).



Spoiler:



Ustawiamy na równoległe zdarzenie i przełącznik warunkowy: "supermoc aktywna" następnie w instrukcji to co powyżej...

Zmiana parametru bohatera: atak - 300 (zmienia atak do poprzedniej wartości)
Zmiana skilla + nazwa umiejętności (przywracamy bohaterowi umiejętność)
Wyłączamy przełącznik "supermoc aktywna"


No i jeszcze pozostaje ustalenie na którym poziomie bohater ma się nauczyć skilla. Pamiętaj że instrukcje musisz ustawić dla każdego rodzaju przeciwników.

Mam nadzieję, że pomogłem :P
________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
Jiyam 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 21
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010 06:43
zrobiłem wszystko jak należy i nadal nie chodzi :-|
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010 10:46
Wklej do edytora skryptów poniższy skrypt:

http://www.wklej.eu/index.php?id=17bd9444cb

Jest to swego rodzaju łatka do vx'a, bo nie wszystko tam działa normalnie ;)
________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
Jiyam 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 21
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010 12:39
wkleiłem, nadal nie działa
po użyciu tej supermocy bohater robi zwykły atak i zawsze nie trafia
może to być wina sideview'a, albo polskiej wersji???
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010 13:43
Łap demo: http://www.megaupload.com/?d=NLKDRJTH ale odradzam korzystanie z polskiej wersji VX'a
________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene