Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Yoroiookami
Sob 14 Sie, 2010 20:27
Dotknięcie
Autor Wiadomość
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 14:37
Dotknięcie
Witam, chciałbym prosić o skrypt, który sprawdzi czy gracz jest dotknięty i jeżeli tak - dzieje się to, a jeżeli nie - to dzieje się to. W warunkach nie widzę niczego takiego, a chodzi o bycie dotkniętym przez pewne określone zdarzenie. >_>
Za wszelką pomoc dziękuję...
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 15:27
to można zrobić w zdarzeniu, robisz drugą stronę i dajesz inny wyzwalacz
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 16:00
Ustaw trigger uruchamiający zdarzenie na 'event touch', 'dotknięcie zdarzenia'. Jeśli zdarzenie jest już zajęte i nie chcesz w nim tego ustawiać, zrób warunek dotykania opierając się na tym: http://rmxp.pl/index.php?topic=2297.0 (punkt drugi, ale zamiast x i y drugiego zdarzenia daj x i y gracza).
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 20:03
Sabikku - nie idzie tego zrobić prostym skryptem bez pieprzenia się ze zmiennymi za każdym razem gdy tego potrzebuję? o_O
Nie wiem też jak tego odpowiednio użyć, tzn. gdzie umieścić wynik zderzenia gracza ze zdarzeniem.
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 20:20
Wynik zderzenia gracza ze zdarzeniem robisz w miejscu gdzie pisze "@> INSTRUKCJE" (powtarzasz 4 razy lub ustawiasz na przelacznik/typowe zdarzenie (wtedy wystarczy raz rozpisac wynik)).

W rgss nie ma takiego warunku, można by to wyskrypcić samemu - ale gotowca nie znajdziesz :).
Jeśli chcesz używać tego warunku dość często, to nie musisz tego zawsze przeklejać, możesz zrobić tak, że włącza się typowe zdarzenie, wtedy sprawdzenie dotknięcia wyglądałoby za każdym razem tak:
> ustaw zmienną [1] - x zdarzenia
> ustaw zmienną [2] - y zdarzenia
> ustaw zmienną [3] - x gracza
> ustaw zmienną [4] - y gracza
> uruchom typowe zdarzenie [01, 'Sprawdz dotkniecie'] << w tym typowym zdarzeniu w bazie danych robisz wszystkie obliczenia a wynik (spelnione/niespelnione, czyli ON/OFF) zapisujesz do przelacznika [1]
> warunek przelacznik [1] == ON
> > co po dotknieciu
> koniec warunku

Na pewno sobie poradzisz, to nic trudnego. Ostatecznie skorzystaj z tutka co dałem wyżej i przeklejaj za każdym razem to samo :p.
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 20:27
Dobra, wielkie dzięki XD
Zrobię co w mej mocy :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene