Zamknięty przez: Yoroiookami Sob 14 Sie, 2010 20:27 |
Dotknięcie |
Autor |
Wiadomość |
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 14:37
|
|
Dotknięcie
|
Witam, chciałbym prosić o skrypt, który sprawdzi czy gracz jest dotknięty i jeżeli tak - dzieje się to, a jeżeli nie - to dzieje się to. W warunkach nie widzę niczego takiego, a chodzi o bycie dotkniętym przez pewne określone zdarzenie. >_>
Za wszelką pomoc dziękuję... |
|
|
|
Amelanduil
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 464
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 15:27
|
|
|
to można zrobić w zdarzeniu, robisz drugą stronę i dajesz inny wyzwalacz |
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
|
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 16:00
|
|
|
Ustaw trigger uruchamiający zdarzenie na 'event touch', 'dotknięcie zdarzenia'. Jeśli zdarzenie jest już zajęte i nie chcesz w nim tego ustawiać, zrób warunek dotykania opierając się na tym: http://rmxp.pl/index.php?topic=2297.0 (punkt drugi, ale zamiast x i y drugiego zdarzenia daj x i y gracza). |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 20:03
|
|
|
Sabikku - nie idzie tego zrobić prostym skryptem bez pieprzenia się ze zmiennymi za każdym razem gdy tego potrzebuję? o_O
Nie wiem też jak tego odpowiednio użyć, tzn. gdzie umieścić wynik zderzenia gracza ze zdarzeniem. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 20:20
|
|
|
Wynik zderzenia gracza ze zdarzeniem robisz w miejscu gdzie pisze "@> INSTRUKCJE" (powtarzasz 4 razy lub ustawiasz na przelacznik/typowe zdarzenie (wtedy wystarczy raz rozpisac wynik)).
W rgss nie ma takiego warunku, można by to wyskrypcić samemu - ale gotowca nie znajdziesz :).
Jeśli chcesz używać tego warunku dość często, to nie musisz tego zawsze przeklejać, możesz zrobić tak, że włącza się typowe zdarzenie, wtedy sprawdzenie dotknięcia wyglądałoby za każdym razem tak:
> ustaw zmienną [1] - x zdarzenia
> ustaw zmienną [2] - y zdarzenia
> ustaw zmienną [3] - x gracza
> ustaw zmienną [4] - y gracza
> uruchom typowe zdarzenie [01, 'Sprawdz dotkniecie'] << w tym typowym zdarzeniu w bazie danych robisz wszystkie obliczenia a wynik (spelnione/niespelnione, czyli ON/OFF) zapisujesz do przelacznika [1]
> warunek przelacznik [1] == ON
> > co po dotknieciu
> koniec warunku
Na pewno sobie poradzisz, to nic trudnego. Ostatecznie skorzystaj z tutka co dałem wyżej i przeklejaj za każdym razem to samo :p. |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 20:27
|
|
|
Dobra, wielkie dzięki XD
Zrobię co w mej mocy :P |
|
|
|
|