Zamknięty przez: Ayene Czw 19 Sie, 2010 09:09 |
Losowy Event |
Autor |
Wiadomość |
irbis
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 19:03
|
|
Losowy Event
|
Witam raz jeszcze. tym razem mój problem dotyczy variables.
co chce osiągnąć:
jest sobie obiekt X (Event X). chce żeby efekt interakcji z nim był losowy. tzn
mam np event(resultat)
1,2,3,4 itd. każdy jest inny. Chciałbym jakoś zrobić by gra losowo wybrała jeden z eventów.
na przykładzie:
jest skrzynia A. chce żeby po kliknięciu na nią gracz dostał jeden losowo wybrany loot w postaci eventa, czyli
losowe znaleziska:
Event 1. napój
Event 2. miecz
Event 3. zbroja
Event 4. złoto
ma ktoś pomysł jak to w miarę bezboleśnie zrobić? |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 19:52
|
|
|
Po co to skrypcić :). Można sobie poradzić w inny sposób, całkowicie bezbolesny.
Wytłumaczę jak zrobić, jeśli nie zrozumiesz to mogę porobić screenshoty.
Robisz jedno zdarzenie. Strona pierwsza:
trigger Autostart (po lewej na dole), brak grafiki zdarzenia :), lista komend (po prawej):
Kod: | > ustaw zmienną [1] = losowo 1-4
> warunek: zmienna [1] jest równa 1
> > self switch (pl 'główny przełącznik' lol) A = ON
> koniec warunku
> warunek: zmienna [1] jest równa 2
> > self switch B = ON
> koniec warunku
> warunek: zmienna [1] jest równa 3
> > self switch C = ON
> koniec warunku
> warunek: zmienna [1] jest równa 4
> > self switch D = ON
> koniec warunku |
Strona druga:
warunek uruchomienia strony (po lewej na górze) - self switch A włączony. Grafika zdarzenia - napój. Trigger naciśnięcie przycisku, lista komend dowolna (wypijanie napoju :P?).
Strona trzecia:
warunek uruchomienia strony - self switch B włączony. Grafika zdarzenia - miecz. Trigger naciśnięcie przycisku, lista komend dowolna (zdobywanie miecza?).
Strona czwarta:
warunek uruchomienia strony - self switch C włączony. Grafika zdarzenia - zbroja. Trigger naciśnięcie przycisku, lista komend dowolna (zdobywanie zbroi?).
Strona piąta:
warunek uruchomienia strony - self switch D włączony. Grafika zdarzenia - złoto. Trigger naciśnięcie przycisku, lista komend dowolna (zdobywanie złota).
I to wszystko :), mam nadzieję że sobie poradzisz. W razie czego: www.rmxp.pl/encyklopedia - interfejs VX jest prawie identyczny. |
|
|
|
irbis
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 20:27
|
|
|
bardzo ci dziękuje Sabi.
podziałało jak zaklęcie!
takie jeszcze pytanie: jaka jest różnica między Self-switchami a switchami? bo ja to zrobiłem na bazie switchów |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 20:58
|
|
|
Self switche działają niezależnie dla każdego zdarzenia --> każde zdarzenie ma własny 'zestaw' czterech self switchy. Normalne przełączniki działają globalnie --> dla każdego jest ten sam zestaw (zmieniając przełącznik w jednym zdarzeniu zmienisz we wszystkich). Mam nadzieję że rozumiesz. |
|
|
|
irbis
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 21:02
|
|
|
emmm chyba nie. |
|
|
|
radek02
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 257 Skąd: klikasz ?
|
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 21:08
|
|
|
irbis, self switche ma 4 - 5 przełączników obowiązujących jeden event/zdarzenie . A switche używane są na każdej mapie . chyba teraz cpw , nie ? |
________________________ 2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]
Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610 |
|
|
|
|