Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sob 21 Sie, 2010 08:44
Wyłączenie efektu "fade out" przy teleportowaniu
Autor Wiadomość
irbis 



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 13
Wysłany: Pią 20 Sie, 2010 21:09
Wyłączenie efektu "fade out" przy teleportowaniu
Jak w tytule.
Strasznie mnie te zaciemnianie denerwuje.
czy da się to jakoś wyłączyć z poziomu Eventów czy trzeba coś w skryptach? a jeśli tak to co?

widziałem że w wielu RPGach komuś się udało, jak np w grze Komnata

z góry bardzo dziękuje
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Pią 20 Sie, 2010 21:35
Możesz na przykład wkleić sobie ten skrypt:

Spoiler:

Kod:
#=============================================================================
#                        AI-chan Map Transition v.Final?
#                      by Angel Ivy-chan (Misari Temple)
#        With this Script, you can use a Transition on your Teleport.
#==============================================================================='
module AIchan_Scripts
  # Put the name of your desired transition file [with the extension]
  # Remember to put this transition file on the "Graphics/System/" folder.
  Transition_Name = "BattleStart.png"
  # Put the time [in frames] that you want the transition effect;
  Transition_Wait = 150
  # Put the desired Switch_ID that you want to use the transition effect instead of the default effect.
  Switch_ID = 1
end


class Scene_Map
  alias aichan_perform_transition update_transfer_player
   def update_transfer_player
    if $game_switches[AIchan_Scripts::Switch_ID]
    return unless $game_player.transfer?
    Graphics.freeze
    @spriteset.dispose              # Dispose of sprite set
    $game_player.perform_transfer   # Execute player transfer
    $game_map.autoplay              # Automatically switch BGM and BGS
    $game_map.update
    Graphics.wait(15)
    @spriteset = Spriteset_Map.new  # Recreate sprite set
    Input.update
    Graphics.transition(AIchan_Scripts::Transition_Wait, "Graphics/System/#{AIchan_Scripts::Transition_Name}")
  else
    aichan_perform_transition
   end
  end
end



Następnie:
Spoiler:

Transition_Wait ustaw na 1, czyli będzie "Transition_Wait = 1"



No i nie zapomnij o włączeniu przełącznika podczas gry, który sobie ustawisz w "Switch_ID = x" (gdzie x to id przełącznika)
________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
irbis 



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 13
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010 08:17
chyba coś spaprałem bo mi nie działa. może nie bawmy się w ustalanie co dokładnie poszło nie tak ale napisz mi po prostu, tak "for dummies", krok po kroku jakbyś ty to zrobił (no może poza "włączam komputer... otwieram windows... odpalam RMVX..." itp.

bo ja to robię tak

1. Dodałem do bazy skryptów pod "materials" i nazwałem go "Fade out"
2. dodałem switch o numerze "004" w trybie "Parallel" o nazwie "Fade" i bazowym ustawieniem "OFF"
3. w skrypt edytorze zmieniłem wartość Transition_Wait na =1
4. zmieniłem "Switch_ID" na = 004 (jak wpisałem "fade" to mi RPVX wywalał się przy starcie)
5. odpaliłem gierkę i zamraża mi cały ruch. ani ja nie mogę się przemieszczać ani eventy ani nic a efekt zaciemniania/rozjaśniania jak był tak jest


EDIT:
ops sorry zwracam honor - już działa. błąd był po mojej stronie

Bardzo dziękuje za pomoc RATI!

EDIT:
no dobra, właściwie to nie do końca jest okey. postać nadal się nie rusza (strzałkami) a eventy mimo polecenia ruchu nadal są zamarźnięte
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene