Witam.
Mam kilka problemów( i nie mówcie że jestem leniwa tylko nie chcę spamować i jetsem z tym wszystkim sama !)
1.
Spoiler:
Czy da się w rm vx zrobić foog(mgłę) na mapie ?
2.
Spoiler:
Czy da się zrobić coś w rodzaju banku ?
czyli zrobiłam takie zdarzenie :
-Text(a po co wiedzieć jaki ?)
- wpisz liczbę i zachowaj w Varible 2
- change gold - Varible 2
i teraz jak zrobić by między wpisaniu liczby a change gold sprawdzało czy mamy wystarczająco pieniędzy ile wpisaliśmy ?
Może jaśniej :
wpisuję liczbę 7 cyfrową
- i teraz chcę żeby sprawdzało czy mam wystarczająco golda ile wpisałam w @UP
3.
Spoiler:
Czy jest skrypt do vx albo jakiś sposób który pozwala mieć też tile F,G,H,I ?
Za wszelką pomoc dziękuje i pozdrawiam ^^
________________________ "Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"
"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"
"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."
FireBlade, co do 1 musisz mieć obraz w rozmiarach 544x416 oraz dodać go do Picture.
Później stwórz zdarzenie na mapie Parallel Process oraz dodaj obraz. Lecz musisz go dobrze skonfigurować. Tam gdzie jest "Normal" daj "Add".
1. Nie fug tylko fog :). http://lmgtfy.com/?q=rmvx+fog
Są dwa sposoby, pierwszy dla sprytnych, który podał Sebek, i drugi dla niesprytnych:
Spoiler:
Kod:
#===========================================
# � DeadlyDan_MapFog by DeadlyDan
#--------------------------------------------
# Allows maps to have fogs like in RPG Maker XP
#============================================
# Usage:
=begin
To initialize a fog for a current map you must:
1) Create a map event and set it to only come on when Self Switch A is on.
2) Rename it to FOG. (Case sensitive, so it has to be FOG)
3) Set it to a Parallel Process.
4) Add for example, the following code into a Script Code event command:
$game_map.fog_name = "fog" # Filename of fog image located in the Pictures folder
$game_map.fog_zoom = 300 # How much to zoom into the fog image
$game_map.fog_sx = 1 # The scrolling speed across the x axis
$game_map.fog_sy = 1 # The scrolling speed across the y axis
$game_map.fog_target_opacity = 80 # The opacity of the fog
$game_map.fog_show # Always call this after changing fog variables
5) Then, add a Control Self Switch after that Script Code, and set it to turn A off.
(Note)
It is absolutely vital that you put the event name to FOG and set it to a Parallel Proccess and also set it to
only run when Self-Switch A is on.
Make sure you place this script after all other scripts except for Main.
(Extras)
You can also use extra commands to change the fog settings, such as the following example:
(Important!)
When you want to have a map with no fog, do all of the above but instead of seting the fog options and then
calling $game_map.fog_show, just add a Script Code event command and place in it $game_map.fog_clear.
This will clear the fog settings and the fog will dissapear, every map has to have a fog event in it, else maps
will keep all other maps fog settings that might be unintentional on the users side.
def setup_events
@fog_eventid = 0
@events = {}
for i in @map.events.keys
@events[i] = Game_Event.new(@map_id, @map.events[i])
if ( @events[i].name == "FOG" )
@fog_eventid = i
end
end
@common_events = {}
for i in 1...$data_common_events.size
@common_events[i] = Game_CommonEvent.new(i)
end
end
def fog_event
if ( @fog_eventid != 0 )
key = @events[@fog_eventid].selfswitch
$game_self_switches[key] = true
end
end
end
class Scene_Map < Scene_Base
alias original_start start
def start
original_start
$game_map.fog_show
$game_map.fog_event
end
alias original_terminate terminate
def terminate
original_terminate
$game_map.fog_hide
end
end
class Game_Player < Game_Character
alias original_perform_transfer perform_transfer
def perform_transfer
original_perform_transfer
$game_map.setup_events
$game_map.fog_event
$game_map.fog_show
end
end
class Game_Event < Game_Character
def name
return @event.name
end
def selfswitch
key = [@map_id, @event.id, 'A']
return key
end
end
Wklejasz to w Materials, wrzucasz foga do Pictures, potem tworzysz następujące zdarzenie:
strona pierwsza, autostart, po prawej dwie komendy, pierwsza: 'script'
Kod:
$game_map.fog_name = "fog" # Nazwa foga.
$game_map.fog_zoom = 300 # Przyblizenie.
$game_map.fog_sx = 1 # Scroll w x
$game_map.fog_sy = 1 # Scroll w y
$game_map.fog_target_opacity = 80 # Przezroczystość.
$game_map.fog_show # Tu nic nie zmieniaj.
i druga: 'zmień przełącznik główny', 'change self switches' A = on.
Druga strona zdarzenia całkiem pusta, jeno na warunku uruchomienia self switcha A.
2.
Spoiler:
3. Nie.
Ostatnio zmieniony przez Sabikku Nie 22 Sie, 2010 13:41, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: Dzisiaj 14:38
Tile F, G, H, I .etc... Hmm... Zrób to jako char masz Tutorial jak zrobić.
Szukałam ale nie ma ... a jak jest tutek to dasz linka ? bo coś nie ogarniam
Amelanduil napisał/a:
,2,3 - jest na to skrypt, wystarczy poszukać. Jestem pewien, że pierwsze dwa są na forum. Co do trzeciego nie jestem pewien czy jest, ale
Poszukam poszukam ale coś nie sadzę że będzie skrypt
CRISIS CORE napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 14:37
FireBlade, co do 1 musisz mieć obraz w rozmiarach 544x416 oraz dodać go do Picture.
Później stwórz zdarzenie na mapie Parallel Process oraz dodaj obraz. Lecz musisz go dobrze skonfigurować. Tam gdzie jest "Normal" daj "Add".
a jest inny sposób ? bo wiesz tu chodzi o maskę świetlną i mi chodzi ten obrazek za mną ...
________________________ "Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"
"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"
"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum