Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Wto 31 Sie, 2010 14:42
Zmiana windowskina, obrazkowe menu, muzyka w pewnym skrypcie
Autor Wiadomość
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 22 Sie, 2010 15:47
Zmiana windowskina, obrazkowe menu, muzyka w pewnym skrypcie
Witam.
Mam kilka pytań.
To bardzo ważne dla mojej gry.
1.
Czy da się na wybranych lokacjach ustawić inny Windowskin ?
czyli np. na map02 jest taki Windowksin a na 01 jest też inny Windowskin
2.
Czy da się zrobić żeby było obrazkowe Menu do vx ?
czyli jak wjadę na opcje Save to jest obrazek z jakiegoś folderu o nazwie "1"
3.
Czy ma ktoś jakieś tutki do VX na robienie domków / map / itd.
4. Czy da się do skryptu VX ( Napisy końcowe) dodać muzykę ?
skrypt :
Spoiler:


#==============================================================================
# Autor: MiDas Mike
# Tłumaczenie i poprawki: Ayene
# www.ultimateam.pl
#==============================================================================
# Umieść skrypt nad Main
#==============================================================================
# By wywołać napisy wpisz:
# $scene = Scene_Credits.new
#==============================================================================
# Skrypt wyświetla napisy końcowe (tzw. Credits)
#==============================================================================
# KONFIGURACJA

# Czcionka
CREDITS_FONT = "Times New Roman"

# Wielkość czcionki
CREDITS_SIZE = 24

# Kolor konturu
CREDITS_OUTLINE = Color.new(0,0,127, 255)

# Kolor cienia
CREDITS_SHADOW = Color.new(0,0,0, 100)

# Kolor wypełnienia
CREDITS_FILL = Color.new(255,255,255, 255)

# Nazwa obrazka, który ma się wyświetlać w tle
CREDITS_BACK = "title"
#==============================================================================

class Scene_Credits
# Początek edycji tekstu
# poniżej wpisz tekst, który ma się wyświetlać

CREDIT=<<_END_ # <- nie usuwaj tego

Tytuł Gry

~ Reżyser ~
Ayene
---------------

~ Skrypty ~
Ayene
---------------

~ Grafika ~
Ayene
---------------

~ Dźwięk i muzyka ~
Ayene
---------------

~ Mapy ~
Ayene
---------------

~ Fabuła ~
Ayene
---------------

~ Testerzy Beta ~
Ayene
---------------


~ Szczególne podziękowania ~
Dziękuję Twórcy niniejszego skryptu :P
---------------


~ Strona wsparcia ~
http://www.ultimateam.pl
---------------

_END_
# Koniec edycji
#==============================================================================
def main
@sprite = Sprite.new
@backgroundList = [CREDITS_BACK]
@backgroundGameFrameCount = 0
@backgroundG_BFrameCount = 3.4
@sprite.bitmap = Cache.system(@backgroundList[0])
credit_lines = CREDIT.split(/\n/)
credit_bitmap = Bitmap.new(640,32 * credit_lines.size)
credit_lines.each_index do |i|
line = credit_lines[i]
credit_bitmap.font.name = CREDITS_FONT
credit_bitmap.font.size = CREDITS_SIZE
x = 0
credit_bitmap.font.color = CREDITS_OUTLINE
credit_bitmap.draw_text(0 + 1,i * 32 + 1,640,32,line,1)
credit_bitmap.draw_text(0 - 1,i * 32 + 1,640,32,line,1)
credit_bitmap.draw_text(0 + 1,i * 32 - 1,640,32,line,1)
credit_bitmap.draw_text(0 - 1,i * 32 - 1,640,32,line,1)
credit_bitmap.font.color = CREDITS_SHADOW
credit_bitmap.draw_text(0,i * 32 + 8,640,32,line,1)
credit_bitmap.font.color = CREDITS_FILL
credit_bitmap.draw_text(0,i * 32,640,32,line,1)
end
@credit_sprite = Sprite.new(Viewport.new(0,25,640,380))
@credit_sprite.bitmap = credit_bitmap
@credit_sprite.z = 9998
@credit_sprite.oy = -430
@frame_index = 0
@last_flag = false
Audio.me_stop
Audio.bgs_stop
Audio.se_stop
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@sprite.dispose
@credit_sprite.dispose
end

def last?
return (@frame_index >= @credit_sprite.bitmap.height + 480)
end
def last
if not @last_flag
@last_flag = true
@last_count = 0
else
@last_count += 1
end
if @last_count >= 300
$scene = Scene_Map.new
end
end

def cancel?
if Input.trigger?(Input::C)
$scene = Scene_Title.new
return true
end
if Input.trigger?(Input::B)
$scene = Scene_Title.new
return true
end
return false
end

def update
@backgroundGameFrameCount = @backgroundGameFrameCount + 1
if @backgroundGameFrameCount >= @backgroundG_BFrameCount
@backgroundGameFrameCount = 0
@backgroundList = @backgroundList << @backgroundList[0]
@backgroundList.delete_at(0)
@sprite.bitmap = Cache.system(@backgroundList[0])
end
return if cancel?
last if last?
@credit_sprite.oy += 1
end
end




Za wszelką pomoc dziękuje
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
Ostatnio zmieniony przez Sabikku Nie 22 Sie, 2010 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Nie 22 Sie, 2010 16:01
1. Jest skrypt na to, chyba KGC...
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Sro 25 Sie, 2010 15:49
te "chyba" mi nic nie mówi bo nie mogę nigdzie tego znaleźć ...
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Sro 25 Sie, 2010 17:20
1. Wystarczą zdarzenia. Bierzesz równoległe zdarzenie zmień windowskin
i usuń zdarzenie.
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Sro 25 Sie, 2010 17:22
FilipsO1999, Nie da się tego zrobić na zdarzeniach ... nie ma opcji : zmień windowskin ani innej ..
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Sro 25 Sie, 2010 17:57
Pomyliłem VX-a z XP-kiem. Wogóle XP ma więcej opcji w tym zmień windowskin.
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010 08:39
Co do zmiany windowskina wklej ten skrypt:

Spoiler:

Kod:
#===============================================================
# &#9679; [VX Snippet] &#9702; Change Windowskin &#9702; &#9633;
#--------------------------------------------------------------
# &#9702; by Woratana [woratana@hotmail.com]
# &#9702; Released on: 10/03/2008
#--------------------------------------------------------------
# Note: Missing features from RM2K and RMXP
=begin
&#9679;----&#9679;----&#9679;----&#9679;----&#9679; +[How to use]+ &#9679;----&#9679;----&#9679;----&#9679;----&#9679;
Call script:
$game_system.skin = 'Windowskin File Name'
(Window Skin file must be in folder 'Graphics/System')

For Example >> $game_system.skin = 'Window'
&#9633;=====&#9633;=====&#9633;=====&#9633;=====&#9633;=====&#9633;=====&#9633;=====&#9633;=====&#9633;=====&#9633;

=end
#===============================================================

class Window_Base < Window
  alias wor_changeskin_winbase_ini initialize
  alias wor_changeskin_winbase_upd update
 
  # Change Window Skin when first call Window
  def initialize(x, y, width, height)
    wor_changeskin_winbase_ini(x, y, width, height)
    self.windowskin = Cache.system($game_system.skin)
    @winskin = $game_system.skin
  end
 
  # Change Window Skin if $game_system.skin is not same as its skin
  def update
    wor_changeskin_winbase_upd
    if @winskin != $game_system.skin
      self.windowskin = Cache.system($game_system.skin)
      @winskin = $game_system.skin
    end
  end
end
class Game_System
  attr_accessor :skin
  alias wor_changeskin_gamesys_ini initialize
 
  # Add variable $game_system.skin to store/change windowskin file name
  def initialize
    wor_changeskin_gamesys_ini
    @skin = 'Window'
  end
end



Potem na przykład w evencie gdzie teleportujesz gracza na inną mapę wywołaj skrypt (call script):

Spoiler:

Kod:
$game_system.skin = 'Windowskin File Name'



gdzie "Windowskin File Name" to nazwa pliku z danym skinem (musi być w folderze Graphics/System)


Co do napisów końcowych polecam ten skrypt:

Spoiler:

Kod:
#===============================================================
# &#9679; [VX] &#9702; Map Credit &#9702; &#9633;
#--------------------------------------------------------------
# &#9702; by Woratana [woratana@hotmail.com]
# &#9702; Thaiware RPG Maker Community
# &#9702; Released on: 09/05/2008
# &#9702; Version: 1.0
#----------------------------------------------------
# &#9702; How to use:
# ** To start Credit, call script:
# $scene.credit.start
#
# ** To Stop and Clear Credit, call script:
# $scene.credit.terminate
#----------------------------------------------------
# &#9702; Special Tags for Decorate Text:
# There are special tags that you can put in text to decorate that line
#
# You can also set default text decoration for all text in:
  #-------------------------------------
  # SETUP HEADER TEXT HERE
  #-------------------------------------
# for Header line (line that has tag <h>)
# &
  #-------------------------------------
  # SETUP CONTENT TEXT HERE
  #-------------------------------------
# for Normal line~
#-----------------------------------------------------
# &#9702; >= Tag List <= &#9702;
# * These tags will only apply to the line it is in~
# * You cannot use opposite tags in same line. (e.g. <b> and </b>)
#
# <b> :Bold Text
# </b> :No Bold Text

# <i> :Italic Text
# </i> :No Italic Text

# <center> :Align text to Center
# <left> :Align text to left
# <right> :Align text to right

# <h> :Make that line become Header line
#===========================================================================

#----------------------------------------
# Map Credit Main Script \('w' )
#----------------------------------------
class Wora_Map_Credit

  BG_Image = '' # Background Image file name, image must be in folder 'Picture'
  # leave '' for no background
  BG_Image_Opacity = 255 # Background Opacity (0 - 255)
 
  Text_Begin_y = 416 # Use 0 - 416: Text will start in the screen
  # Use 416+: Text will start below the screen
 
  Text_Scroll_Speed = 1 # Higher this number = Faster
  Text_Scroll_Delay = 4 # Delay between each text move (0 for no delay)
  Text_Opacity = 220 # Text Opacity
  Text_Blend_Type = 0 # 0: Normal, 1: Add, 2: Subtraction
 
  Test_Text = 'I' # Text for test height,
  # Change to taller alphabet if height is not right~

#--------------------------
# Start Credit
#--------------------------
Credit= <<_MAP_CREDIT_

<h>Test
RATI



<h>RATIsoft



<h>2010




_MAP_CREDIT_
#--------------------------
# End Credit
#--------------------------
  #-------------------------------------
  # SETUP HEADER TEXT HERE
  #-------------------------------------
  def header_properties(bitmap)
    bitmap.font.name = 'Tahoma' # Text Font
    bitmap.font.color = Color.new(0, 0, 255, 255) # (Red, Green, Blue, Opacity)
    bitmap.font.size = 30 # Text size
    bitmap.font.bold = true # Bold Text? (true/false)
    bitmap.font.italic = false # Italic Text? (true/false)
    bitmap.font.shadow = true # Shadowed Text? (true/false)
    @text_outline = Color.new(0,0,0) # nil for no outline, Color.new(r,g,b) for outline
    @text_align = 1 # 0: Left, 1: Center, 2: Right
  end
 
  #-------------------------------------
  # SETUP CONTENT TEXT HERE
  #-------------------------------------
  def content_properties(bitmap)
    bitmap.font.name = 'Tahoma'
    bitmap.font.color = Color.new(255, 255, 255, 255)
    bitmap.font.size = 22
    bitmap.font.bold = true
    bitmap.font.italic = false
    bitmap.font.shadow = true
    @text_outline = nil
    @text_align = 1
  end
#-----------------------------------------------------------------------
# -END- MAP CREDIT SCRIPT SETUP PART
#===========================================================================

  def initialize
    @started = false
  end
 
  # Delete credit if credit started
  def terminate
    if @started
      if @bg != nil
        @bg.bitmap.dispose
        @bg.dispose
      end
      @sprite.bitmap.dispose
      @sprite.dispose
      @started = false
    end
  end
 
  # Start Credit
  def start(text = Credit, bg = BG_Image)
    # Create Background Sprite
    if BG_Image != ''
      @bg = Sprite.new
      @bg.bitmap = Cache.picture(bg)
      @bg.opacity = BG_Image_Opacity
      @bg.z = 10000
    end
    # Create Text Sprite
    @sprite = Sprite.new
    @sprite.x = 0
    @sprite.y = 0
    @sprite.z = 10001
    @sprite.opacity = Text_Opacity
    @sprite.blend_type = Text_Blend_Type
    # Calculate Credit Height
    header_line = 0
    content_line = 0
    height = 0
    text = text.split(/\n/)
    text.each do |i|
      if i.include?('<h>'); header_line += 1
      else; content_line += 1
      end
    end
    @sprite.bitmap = Bitmap.new(1,1)
    # Test Header Properties
    header_properties(@sprite.bitmap)
    header_height = @sprite.bitmap.text_size(Test_Text).height
    height += ( header_line * ( header_height ) )
    # Test Content Properties
    content_properties(@sprite.bitmap)
    content_height = @sprite.bitmap.text_size(Test_Text).height
    height += ( content_line * ( content_height ) )
    @sprite.bitmap.dispose
    # Finished Test, Draw Text
    @sprite.bitmap = Bitmap.new(Graphics.width, Text_Begin_y + height + 32)
    content_x = 0
    content_y = Text_Begin_y
    text.each do |i|
     
      # Determine Special Tags
      if i.include?('<h>')
        i.sub!('<h>', '')
        header_properties(@sprite.bitmap)
        bitmap_height = header_height
      else
        content_properties(@sprite.bitmap)
        bitmap_height = content_height
      end
      # Bold Text
      if i.include?('<b>')
        i.sub!('<b>', ''); @sprite.font.bold = true
      elsif i.include?('</b>')
        i.sub!('</b>', ''); @sprite.font.bold = false
      end
      # Italic Text
      if i.include?('<i>')
        i.sub!('<i>', ''); @sprite.font.italic = true
      elsif i.include?('</i>')
        i.sub!('</i>', ''); @sprite.font.italic = false
      end
      # Align Text
      if i.include?('<center>')
        i.sub!('<center>', ''); @text_align = 1
      elsif i.include?('<left>')
        i.sub!('<left>', ''); @text_align = 0
      elsif i.include?('<right>')
        i.sub!('<right>', ''); @text_align = 2
      end
      if !@text_outline.nil? # Text Outline
        ori_color = @sprite.bitmap.font.color.clone
        @sprite.bitmap.font.color = @text_outline
        @sprite.bitmap.draw_text(content_x-1, content_y, @sprite.bitmap.width,
bitmap_height, i, @text_align)
        @sprite.bitmap.draw_text(content_x, content_y-1, @sprite.bitmap.width,
bitmap_height, i, @text_align)
        @sprite.bitmap.draw_text(content_x, content_y+1, @sprite.bitmap.width,
bitmap_height, i, @text_align)
        @sprite.bitmap.draw_text(content_x+1, content_y, @sprite.bitmap.width,
bitmap_height, i, @text_align)
        @sprite.bitmap.font.color = ori_color
      end
     
      # Draw Text
      @sprite.bitmap.draw_text(content_x, content_y, @sprite.bitmap.width,
bitmap_height, i, @text_align)
      content_y += bitmap_height
    end
    @delay = 0
    @started = true
  end
 
  # Update credit if credit started~
  def update
    if @started
      if @delay > 0
        @delay -= 1
        return
      else
        @sprite.oy += Text_Scroll_Speed
        @delay += Text_Scroll_Delay
      end
    end
  end
end

#----------------------------------------
# Plug Credit to Map >_> <_<~
#----------------------------------------
class Scene_Map < Scene_Base
  attr_reader :credit
  alias wor_mapcre_scemap_str start
  alias wor_mapcre_scemap_upd update
  alias wor_mapcre_scemap_ter terminate

  def start
    @credit = Wora_Map_Credit.new # Create Credit
    wor_mapcre_scemap_str
  end
 
  def update
    @credit.update # Update Credit
    wor_mapcre_scemap_upd
  end
 
  def terminate
    @credit.terminate # Dispose Credit
    wor_mapcre_scemap_ter
  end
end



Pokazuje na dowolnej mapie napisy końcowe i wystarczy, że albo będzie grać muzyka ustawiona dla danej mapy, albo ustawisz sobie w tym samym evencie co wywołujesz skrypt.
________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010 14:35
Ponieważ mogę dać tylko 1 pkt pomógł więc dam go RATI"emu
a temat można zamknąć
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene