Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pią 27 Sie, 2010 08:48
Mogę liczyć na pomoc ?
Autor Wiadomość
PoczątkującyVX 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 57
Wysłany: Czw 26 Sie, 2010 11:59
Mogę liczyć na pomoc ?
Dzień dobry :) . Mam problem , a mianowicie chodzi o drabiny lub coś w tym stylu . Można ustawić tak , że będzie widać np. jak się wspina po linie znaczy jak się wspina to widać dość realnie ale jak jużschodzi w dół to wygląda jakby szedł bo zwykłej ścieżce czy czymś i jest to nie realne . Potrzebuje pomocy . Mogę liczyć na waszą pomoc ? Wynagrodzę "Pomógł"
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 26 Sie, 2010 13:00
nie można zrobić "realnego wspinania się" ponieważ program nie potrafi modyfikować naszych grafik więc musi zostać chodzenie zwyczajne, chyba że gdzieś wyszukasz specjalne animacje wpinania się.
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 26 Sie, 2010 13:09
Musisz zrobić to za pomocą zablokowania drabinki i tworzenia teleportów na naciśnięcie przycisku i do tego ustawić aby postać stała tyłem.
Pozdro,
FilipsO
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw 26 Sie, 2010 13:52
Wypróbuj ten skrypt:

Spoiler:

Kod:
module Ladder_Config
   
  # this is the key that you may use to
  # display the id of the tile that you
  # are on.  You shouldn't need to use
  # this, but if you would like to add
  # more tiles to the "ladder tile"
  # collection you can use this to find
  # the id.
  DEBUG_KEY = Input::F5
  # this is a collection of tile ids.
  # this default set is all of the "wall"
  # type tiles in the RTP.  If you need
  # to add or remove tiles to this set
  # you can use the debug window to do so.
  # to add a tile id, simply type in the
  # id number where noted below and add a
  # comma after it.  Always keep the id's
  # between the two braces ('[' and ']').
  # if you are using the Mack tileset, comment out
  # the two lines labeled "comment out for Mack".
  # you can do this by adding a '#' character
  # to the beginning of the line.
  TILE_IDS = [
                56,  57,  58,  59,  60,  61,  62,  63,
                72,  73,  74,  75,  76,  77,  78,  79,
                88,  89,  90,  91,  92,  93,  94,  95,
                104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111,
                120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127,
              #  152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, # <-- comment out for A&#65533;rendyll's Mack tilesets
                168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175,
              #  184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, # <-- comment out for A&#65533;rendyll's Mack tilesets
                    # <-- Add id's here. 
             ]
  # set this to true if you would like to
  # use a different graphic when climbing.
  USE_GRAPHIC = false
  # the file name of the custom graphic.
  # you do not need to add the file extension,
  # i.e., 'Actor1' not 'Actor1.png'.
  CHARACTER_NAME = 'Actor1'
  # the index of the character in the sheet.
  # in an 8 character sheet, '1' is the
  # top-left, '2' is the next to the right,
  # and '4' is the bottom left.
  CHARACTER_INDEX = 1
 
end

#---------------------------------------------------------------------
# * Debug class
#---------------------------------------------------------------------
class Debug
 
  def initialize
    @debug_window = nil
    @frame_count = 1
  end
 
  def hide_window?
    @frame_count += 1
    @frame_count = 0 if @frame_count == 180
    return (!@debug_window.nil?) && (@frame_count == 0)
  end
 
  def hide_window
    unless @debug_window.nil?
      @frame_count = 1
      @debug_window.dispose
      @debug_window = nil
    end
  end
 
  def long_line(lines)
    long = ''
    lines.each { |line| long = line if line.size > long.size }
    return long
  end
 
  def find_width(line)
    return Bitmap.new(544, 416).text_size(line).width + 32
  end
 
  def find_height(num_lines)   
    return (num_lines * 24) + 32
  end
 
  def log(text, x=0, y=0) 
    @debug_window = Window_Base.new(x, y, find_width(text), find_height(1))
    draw(text)
  end
 
  def log_lines(lines, x=0, y=0)
  @debug_window =
    Window_Base.new(x, y, find_width(long_line(lines)), find_height(lines.size))
  draw_lines(lines)
  end
 
  def draw(text)
    @debug_window.contents.draw_text(@debug_window.contents.rect, text)
  end
 
  def draw_lines(lines)
    i = 0
    for line in lines
      @debug_window.contents.draw_text(0, i, 544, 416, text)
      i += 24
    end
  end
 
end

class Scene_Title
 
  alias :eds_debug_create_game_objects :create_game_objects unless $@
  def create_game_objects
    eds_debug_create_game_objects
    $debugger = Debug.new
  end
 
end

class Scene_Base
 
  def update
    $debugger.hide_window if ($debugger.hide_window? && $TEST)
  end
 
end

class Game_Map
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * DerVVulfman method L get_tile_index
  #--------------------------------------------------------------------------
  def tile_index(tile_id)
    case tile_id
      # Multi-tiled ids in Tileset 'A'
      when 2048..8191; return ((tile_id - 2000) / 48) - 1
      # Individual tile ids in Tileset 'A'
      when 1536..1663; return(tile_id - 1408)
      # Tilesets 'B' to 'E'
      when 0..1023; return (tile_id + 256)       
    end
    return 0 
  end 
 
end

class Game_Player < Game_Character
   
  def character_name=(value)
    @character_name = value
  end
 
  def character_index=(value)
    @character_index = value
  end
 
  alias :eds_pre_ladder_turn_left :turn_left unless $@
  def turn_left
    tile_index = $game_map.tile_index($game_map.data[x, y, 0])                 
    return if Ladder_Config::TILE_IDS.include?(tile_index)
    eds_pre_ladder_turn_left
  end
 
  alias :eds_pre_ladder_turn_right :turn_right unless $@
  def turn_right
    tile_index = $game_map.tile_index($game_map.data[x, y, 0])                 
    return if Ladder_Config::TILE_IDS.include?(tile_index)
    eds_pre_ladder_turn_right
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Processing of Movement via input from the Directional Buttons
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias :eds_pre_ladder_move_by_input :move_by_input unless $@
  def move_by_input       
    @move_failed = true
    eds_pre_ladder_move_by_input
    unless @move_failed
      tile_index = $game_map.tile_index($game_map.data[x, y, 0])                 
      if Ladder_Config::TILE_IDS.include?(tile_index)
        if Ladder_Config::USE_GRAPHIC
          $game_player.character_name = Ladder_Config::CHARACTER_NAME
          $game_player.character_index = Ladder_Config::CHARACTER_INDEX                   
        else
          turn_up
        end
      else
        if Ladder_Config::USE_GRAPHIC
          $game_player.character_name = $game_party.members[0].character_name
          $game_player.character_index = $game_party.members[0].character_index
        end
      end
    end
  end 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * update
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias :eds_pre_ladder_update :update unless $@
  def update
    eds_pre_ladder_update   
    if $TEST && Ladder_Config::DEBUG_KEY != nil
      if Input.trigger?(Ladder_Config::DEBUG_KEY)
        $debugger.hide_window       
        $debugger.log($game_map.tile_index($game_map.data[x, y, 0]))
      end
    end
  end
 
end

________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 26 Sie, 2010 13:54
Na samym dole twojej liny daj zdarzenie, trigger player touch, komendy:
> ruch gracza: move up, move up, move up (itd).
Na samej górze liny też daj zdarzenie, trigger znowu player touch, ale komendy:
> ruch gracza: turn up, direction fix on, move down, move down, move down (itd), turn down, direction fix off.

Wtedy schodząc z drabiny/liny character gracza będzie skierowany w górę i nie zmieni kierunku mimo ruchu. Jak sprawia ci problem postać opisowa, mogę zrobić screeny :).

@rati: Ale autor nie mówi o zmianie grafiki, tylko o złym kierunku animacji przy schodzeniu xd.
 
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010 08:19
Skrypt, który podałem nie zmienia grafiki postaci, tylko robi coś podobnego co napisałeś automatycznie dla każdej drabinki w RTP (Jak inny tile to trzeba edytować i ręcznie ustawić ID drabinek w ustawieniach skryptu). A mianowicie kiedy postać wchodzi z góry na drabinkę automatycznie patrzy w górę podczas schodzenia ;) Czyli że nie trzeba ustawiać eventów dla każdej drabinki, a w efekcie zyskujemy, bo mniej lagów na mapach gdzie różnych eventów jest więcej ;)
________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
PoczątkującyVX 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 57
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010 08:34
Hmm nie bardzo zrobumialem sabikku ale ten skrypt dziala rati wielkie dzięki masz pomógł .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene