Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 09 Lut, 2011 07:44
System Craftingu na eventach
Autor Wiadomość
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010 18:43
System Craftingu na eventach
Witam :| Nie mogąc nigdzie znaleźć dobrego skryptu kowalstwa/alchemii postanowiłem, że sobie zeventuję jakiś [moim celem było podobieństwo do systemów craftingu w grze 'Legend of mana']

Proszę o wasze opinie i pomysły - na razie zaprojektowałem jedynie 'layout' systemu, sposób w jaki wyświetla i pobiera on dane; oraz ogólny sposób działania/tworzenia itemów.

Specjalne podziękowania dla sympatycznej Ayene, za wykopanie dla mnie tłumaczenia skryptu 'item select' <3


\cWybierz główny materiał:


\cWybrałeś \ii[\v[1]] \C[1] \ni[\v[1]]
\c[0]Wybierz dodatkowy materiał:



\cWybrałeś połączenie:\lb
\ii[\v[1]] \C[1] \ni[\v[1]] \c[0]z \ii[\v[2]] \C[1] \ni[\v[2]]\c[0]

 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010 20:05
Co do tego nie mam żadnych uwag. :-)

Lecz jedna rzecz mi się nie podoba. Lepiej wyglądałoby, gdybyś zamiast "windowskin" dałbyś puste tło. :-)
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010 20:13
Może. Niestety w skrypcie znalazłem jedynie coś takiego:

Kod:
    @item_window.opacity = 0
    @item_window.contents_opacity = 0


Z czego po ustawieniu pierwszego na 255 dalej widać okno, a nie widać przedmiotów; po ustawieniu drugiego na 255... nic się nie dzieje :|

A konfiguracji w tym skrypcie ni ma :|
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010 07:58
ustawiając wartość opacity na 255 sprawiamy, że grafika jest widoczna, a wartość ta im bliżej zera, tym większa przezroczystość. Z "rodzajów" opacity jest jeszcze
Kod:
@item_window.back_opacity = 0

Może spróbuj tego... choć według mnie dobrze wygląda, że jest okienko ;-) Bardzo ładnie, uwielbiam tę czcionkę :-> A przede wszystkim system może być użyteczny.
________________________


 
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010 12:53
Na razie pomyślałem, że zedytuję plik MessageBack na jakiś ładny 'systemowy' i wszystkie systemowe wiadomości typu crafterka itp. będą w nim wyświetlane, żeby nie zlewało się z dialogami :|

Ayene, zaraz spróbuję - zobaczymy co z tego wyniknie :)

Edit:
Co do 'dima' systemowego nie wiem - może coś takiego? ;|



Edit2:
Ayene, mówiłem Ci już dzisiaj że jesteś boska? :|



Komenda zadziałała - czy o to chodziło panom, którzy twierdzili, że okienko brzydkie? Wg. mnie teraz jest mało czytelne [grafiki itemów mieszają się z podłożem - mapą] :|
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010 14:03
dobra jak dałeś zielony wygląd lepiej wygląda ^^ Teraz możesz zostawić te zielone okienko. Jak tyś to zrobił ^^
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010 14:17
Uff :| A co do 'okienka' systemowego - jakieś uwagi? Nie za prosty? :| Brak ramki jest celowy ;|

[ Dodano: Nie 19 Wrz, 2010 17:04 ]
Oho, i całkiem nieźle się prezentuje jako podkład pod tabliczki informacyjne :|
[Jeśli będę chciał zatrzymać ten napis 'tabliczki', pewnie przerobię podkład żeby miał taką wypukłość na górze, jako tło tego małego napisu - nazwy 'zdarzenia', i w craftingu dam tam "Menu Kowalstwa/Alchemii", lub po prostu "Kuźnia/Pracownia Alchemiczna"] :O
Słodko. ;|




[ Dodano: Nie 19 Wrz, 2010 23:05 ]
EDIT:
No i dlatego lubię krytykę. Dzięki wam z rozpędu przerobiłem całkiem system wiadomości [graficznie oraz systemowo] i teraz wygląda bosko :|
 
 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 20:35
Kurka fajowo to wygląda :XD Masz zmysł estetyczny do tego stopnia, że zaczynam powątpiewać, czy mam do czynienia z facetem ;) Żart :D
Choć kody typu \ii[\v[1]] \C[1] \ni[\v[1]] \c[0]z \ii[\v[2]] \C[1] \ni[\v[2]]\c[0]
na pierwszy rzut oka przerażają, podejrzewam, że system sam w sobie trudny nie jest.
Pozdro.
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 21:05
Dzięki :) Zmysł estetyczny - to fajnie wygląda z zewnątrz, ale często to dla mnie przekleństwo. Szczególnie jak np. 10 godzin pod rząd robię jedną mapę, bo 'coś tu nie pasuje'. I męczę, dręczę, przerabiam, aż będzie wg. mnie idealnie ;|

Te kody wyglądają ciężko, ale są naprawdę proste w użyciu - po prostu jak potrzebujesz danego kodu, wchodzisz do skryptu, wyszukujesz np. frazę "set font size" i przeskakuje Ci prosto do komendy - po pewnym czasie już się tych kodów używa odruchowo :)
Tyle, że sporo ich jest, ale to wielki plus, bo można z tekstem robić WSZYSTKO ^^

Tak apropo - ta mapka 'miasta' i opcje 'lizaj itp' to wsio robiony na szybko test podkładu pod tekst, tego w grze nie będzie ;|

To jest aktualna część miasta:



To tak na wszelki, żeby nikt mi się mappingu nie czepił, bo w tym temacie idzie o co innego :|

PS: To fragment mapy, stosuję 24x18
PS2: Zapomniałem mostu dodać :P
PS3: Jest fajną konsolą ;|


[ Dodano: Pon 20 Wrz, 2010 23:18 ]
A tak skoro przy mieście już jesteśmy - co sądzicie o takim layoucie głównego placu w mieście?

 
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010 17:30
ujdzie :)
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene