Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pon 25 Paź, 2010 19:48
Maksymalna ilość obrazków (pictures) wyświetlana na ekranie
Autor Wiadomość
irbis 



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 13
Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010 09:28
Maksymalna ilość obrazków (pictures) wyświetlana na ekranie
Niedawno, podczas pracy nad moim CMS'em na bazie pic'ów zauważyłem że kolejność numeryczna kończy się na 20. Wychodzi na to że maksymalna ilość obrazków wyświetlanych razem i nie nadpisujących się wynosi 20.

Ma ktoś pomysł na obejście tego? skrypt jakiś albo gdzie w Script Edytorze można zmienić te wartość? (szukałem ale niczego nie znalazłem)

Jest to dla mnie piekielnie ważne ponieważ oznacza straszną gimnastykę i 5 razy więcej pracy.

EDIT:
no dobra po godzinie kopania znalazłem skrypt napisany przez Algebra
http://207.58.190.245/index.php?topic=25260.0
Kod:

#==============================================================================
#  Extra Event Pictures
#  Author: modern algebra (rmrk.net)
#  Version: 1.0
#  Date: March 13, 2008
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#  Description:
#    For complicated Picture eventing, it is quite clear that 20 pictures is
#    not enough. This script allows you to use more, albeit in a non-intuitive
#    way
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#  Instructions:
#      Place this script above Main and below Materials.
#    It is quite simple: to use a picture that has a greater label than 20, all
#    that is required is that you set an in-game variable (that you choose
#    below) to the number that you want, say 21 or 22 or 105. Then set up the
#    Picture command directly below it with a number of 20. Once that is done,
#    the variable is cleared and so every time you want to handle the picture
#    you have to re-set that variable to the number you want.
#
#    So, a line to do this would be:
#      @> Control Variable: [XXXX: Picture Number] = Y
#      @> Show Picture: 1, 'Avatar', Upper Left (0, 0), (100%, 100%), 255, Normal
#
#    That would make a picture with number Y. It is important to remember that
#    the variable [XXXX: Picture Number] is set back to 0 after every picture
#    command, so if you wanted to then move the picture the event must have
#    another Control Variable, like so:
#
#      @> Control Variable: [XXXX: Picture Number] = Y
#      @> Show Picture: 1, 'Avatar', Upper Left (0, 0), (100%, 100%), 255, Normal
#      @> Control Variable: [XXXX: Picture Number] = Y
#      @> Move Picture: 2, Upper Left (105, 0), (100%, 100%), 255, Normal, @60, Wait     
#==============================================================================
# * Global Constants
#==============================================================================
PIC_LIMIT = 50     # The maximum number of pictures useable
PIC_VARIABLE = 528 # The variable which holds the number of each picture

#==============================================================================
# ** Game_Screen
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#  Summary of Changes:
#    aliased method - clear
#==============================================================================

class Game_Screen
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Clear
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_extra_pictures_clr clear
  def clear
    # Run original method
    modalg_extra_pictures_clr
    # Add extra pictures
    for i in 21..PIC_LIMIT
      @pictures.push (Game_Picture.new (i))
    end
  end
end

#==============================================================================
# ** Spriteset_Battle
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#  Summary of Changes:
#    aliased method - create_pictures
#==============================================================================

class Spriteset_Battle
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Create Picture Sprite
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_extra_pictures_creation_pics create_pictures
  def create_pictures
    # Run original method
    modalg_extra_pictures_creation_pics
    for i in 21..PIC_LIMIT
      @picture_sprites.push(Sprite_Picture.new(@viewport2,
        $game_troop.screen.pictures[i]))
    end
  end
end

#==============================================================================
# ** Spriteset_Map
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#  Summary of Changes:
#    aliased method - create_pictures
#==============================================================================

class Spriteset_Map
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Create Picture Sprite
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_extra_pictures_creation_pics create_pictures
  def create_pictures
    # Run original method
    modalg_extra_pictures_creation_pics
    for i in 21..PIC_LIMIT
      @picture_sprites.push(Sprite_Picture.new(@viewport2,
        $game_map.screen.pictures[i]))
    end
  end
end

#==============================================================================
# ** Game_Interpreter
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#  Summary of Changes:
#    aliased methods - command_231, _232, _233, _234, _235
#==============================================================================

class Game_Interpreter
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Show Picuture
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_extra_pictures_231_cmnd command_231
  def command_231
    # If the label is within the proper set of numbers
    if $game_variables[PIC_VARIABLE] > 20 && $game_variables[PIC_VARIABLE] <= PIC_LIMIT
      @params[0] = $game_variables[PIC_VARIABLE]
    end
    # Run Original Method
    modalg_extra_pictures_231_cmnd
    # Reset
    $game_variables[PIC_VARIABLE] = 0
  end
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Move Picuture
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_extra_pictures_232_cmnd command_232
  def command_232
    # If the label is within the proper set of numbers
    if $game_variables[PIC_VARIABLE] > 20 && $game_variables[PIC_VARIABLE] <= PIC_LIMIT
      @params[0] = $game_variables[PIC_VARIABLE]
    end
    # Run Original Method
    modalg_extra_pictures_232_cmnd
    # Reset
    $game_variables[PIC_VARIABLE] = 0
  end
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Rotate Picuture
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_extra_pictures_233_cmnd command_233
  def command_233
    # If the label is within the proper set of numbers
    if $game_variables[PIC_VARIABLE] <= PIC_LIMIT
      @params[0] = $game_variables[PIC_VARIABLE]
    end
    # Run Original Method
    modalg_extra_pictures_233_cmnd
    # Reset
    $game_variables[PIC_VARIABLE] = 0
  end
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Tint Picuture
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_extra_pictures_234_cmnd command_234
  def command_234
    # If the label is within the proper set of numbers
    if $game_variables[PIC_VARIABLE] > 20 && $game_variables[PIC_VARIABLE] <= PIC_LIMIT
      @params[0] = $game_variables[PIC_VARIABLE]
    end
    # Run Original Method
    modalg_extra_pictures_234_cmnd
    # Reset
    $game_variables[PIC_VARIABLE] = 0
  end
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Erase Picuture
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_extra_pictures_235_cmnd command_235
  def command_235
    # If the label is within the proper set of numbers
    if $game_variables[PIC_VARIABLE] > 20 && $game_variables[PIC_VARIABLE] <= PIC_LIMIT
      @params[0] = $game_variables[PIC_VARIABLE]
    end
    # Run Original Method
    modalg_extra_pictures_235_cmnd
    # Reset
    $game_variables[PIC_VARIABLE] = 0
  end
end
problem tylko polega na tym że za wała nie wiem jak się tym obsługiwać.
Może ktoś to jakoś w wersji "dla idiotów" mi wytłumaczyć? tak krok po kroku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene