#==============================================================================
# Colour Coded Items
# Version: 1.0
# Author: modern algebra (rmrk.net)
# Date: January 27, 2009
#++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
# Description:
# This script allows you to set a special colour to any item, weapon or
# armor in the party's possession. SO, in scenes like Item or Equip, these
# items/weapons/armors would be drawn in whatever colour you specify
#++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
# Instructions:
# Place this above Main and below Materials in the Script Editor (F11)
#
# To set a colour to an item, put any of the following codes into the notes
# box of the item, weapon or armour:
#
# \macolor[x]
# \macolour[x]
#
# where x is an integer between 0 and 32 - this will set it to the colour
# that corresponds to the square in the Windowskin palette. Or you can use
# the code:
#
# \macolor[r, g, b]
# \macolour[r, g, b]
#
# where r is red, g is green, and b is blue. All of them must be between
# 0 and 255. Any colour you want can be made out of a combination of these
# colours. [0, 0, 0] is BLACK, and [255, 255, 255] is WHITE, [255, 0, 0] is
# RED, and etc... If you use this, the best way is to find the exact shade
# you want in a picture editor program like MS Paint, and then check the
# RGB of that colour.
#==============================================================================
# ** Window Base
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# Summary of Changes:
# aliased method - normal_color, draw_item_name
#==============================================================================
class Window_Base
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# * Normal Color
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
alias modrnlgbr_nrml_color_itm_colrcodes_943n5 normal_color
def normal_color
# If drawing an item name from Draw Item Name
if @ma_drawing_item != nil
# Check Item Note for colour code
if @ma_drawing_item.note[/\\MACOLOU*R\[([,\d\s]*?)\]/i]
if $1.include? (",")
$1[/\s*(\d+)\s*,\s*(\d+)\s*,\s*(\d+)\s*/i]
# If the specification is not valid
if $1.nil? || $2.nil? || $3.nil?
# Default to normal_colour
colour = modrnlgbr_nrml_color_itm_colrcodes_943n5
else
colour = Color.new ($1.to_i, $2.to_i, $3.to_i)
end
else # If only an integer, get colour from text_color method
colour = text_color ($1.to_i)
# Default to normal colour
colour = modrnlgbr_nrml_color_itm_colrcodes_943n5 if colour.alpha == 0
end
return colour
end
end
return modrnlgbr_nrml_color_itm_colrcodes_943n5
end
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# * Draw Item Name
# item : Item (skill, weapon, armor are also possible)
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
alias modalg_itemcolours_drw_itm_nm_94b5 draw_item_name
def draw_item_name(item, *args)
@ma_drawing_item = item
# Run Original Method
modalg_itemcolours_drw_itm_nm_94b5 (item, *args)
@ma_drawing_item = nil
end
end
Instrukcje masz w nagłówku ale jakby coś było niezrozumiałe to wal ;)
Pomógł: 53 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 515 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pon 11 Paź, 2010 20:12
ishizaki1 napisał/a:
Marvolo : Zrobiłem tak ale to nie działa
Jak to nie działa. Powinno działać. Jeżeli masz grafikę okienka to tam masz takie kolory i jak wpisujesz np. \c[6]Broń to ta "6" to 6 kolor znajdujący się na tej tabeli kolorów.
Ale on nie chce żeby nazwy przedmiotów były kolorowe podczas wyświetlania wiadomości, tylko żeby miały różne kolory w menu przedmiotów/ekwipunku...a to co podajecie tyczy się tylko okna wiadomości...
Pomógł: 53 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 515 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010 17:26
RATI napisał/a:
Ale on nie chce żeby nazwy przedmiotów były kolorowe podczas wyświetlania wiadomości, tylko żeby miały różne kolory w menu przedmiotów/ekwipunku...a to co podajecie tyczy się tylko okna wiadomości...
aha a ja myślałem że mu chodzi w oknie wiadomości. A to sory
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum