Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Wto 19 Paź, 2010 18:43
Prośba o Skrypcik xD
Autor Wiadomość
Jedimen9991 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: Oleśnica
  Wysłany: Pon 11 Paź, 2010 18:15
Prośba o Skrypcik xD
Proszę o skrypt w którym nad moją postacią będzie wisiał jej nick. :-)

Dziękuję za uwagę!! :lol: :lol:
 
 
 
Parampam 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 15
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010 18:31
Znam tylko taki który pokazuje nazwę nad zdarzeniem.
________________________
Wejdź tutaj ale jaja!
http://www.youtube.com/watch?v=tI4nVNAT-KE
oczywiście chodzi o to, że śmieszne.
 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010 16:39
Chyba takiego nie ma :-(
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010 17:10
Wklej sobie ten skrypt:

Spoiler:

Kod:
#==================================================================
# ** HOW TO USE **
# * use event command 'Script...' for the any script line below~
#-----------------------------------------------------------------
# 1. Setup this script in SETUP part below
# 2. To set text to character's textbox, call script:
#   set_text(character, new_text)
#
# * character: What character you want to set this text?
# ** -1 for 'Player', 0 for 'This Event', and 1 or more for Event ID
# * new_text: What is the text you want to show?
# ** write text in 'text here' or "text here"

# For example:
#   set_text(10,'Hello!')
# * Script above will show text 'Hello!' over event ID 10.
#
# 3. To clear textbox, call script:
#   set_text(character, '')
#==================================================================

module Wora_CTB
  #================================================================
  # ** [START] Character's Overhead Textbox SETUP
  #----------------------------------------------------------------
  SAVE_TEXT = true # Save text in textbox~? (true or false)
  # If save, old text will show when you teleport back to that map~
 
  TEXTBOX_SKIN = 'Window' # Textbox windowskin file name, from folder 'System'
  TEXTBOX_OPACITY = 0 # Textbox Opacity (0 - 255)
  TEXTBOX_X_OFFSET = 0 # Move textbox horizontally (+ or -)
  TEXTBOX_Y_OFFSET = 10 # Move textbox vertically (+ or -)
 
  TEXTBOX_POPSOUND_MODE = 0 # SE (Sound Effect) to play when the textbox appear,
  # or change text~
  # 0 for no sound, 1 for use sound when textbox first appear,
  # & 2 for use sound when textbox first appear and change text
 
  TEXTBOX_POPSOUND = 'Decision1' # SE file name
  TEXTBOX_POPSOUND_VOLUME = 80 # SE volume
  TEXTBOX_POPSOUND_PITCH = 100 # SE pitch
  #----------------------------------------------------------------
  # ** [END] Character's Overhead Textbox SETUP
  #================================================================
end

$worale = {} if $worale.nil?
$worale['Chartbox'] = true

class Game_Interpreter
  def set_text(evid, new_text)
    target = get_character(evid)
    target.text = new_text
  end
end

class Sprite_Character < Sprite_Base
  alias wora_chartbox_sprcha_upd update
  alias wora_chartbox_sprcha_dis dispose
 
  def update
    wora_chartbox_sprcha_upd
    @chartext = '' if @chartext.nil?
    if @character.text != @chartext # If there is new text
      @chartext = @character.text
      $game_system.chartbox = {} if $game_system.chartbox.nil?
      case @character.class
      when Game_Player; char_id = -1
      when Game_Event; char_id = @character.id
      end
      # Save new text
      $game_system.chartbox[[$game_map.map_id, char_id]] = @chartext
      if @chartext == '' # If new text is empty? ('')
        @textbox.visible = false if !@textbox.nil?
      else # If new text is not empty~ change text
        if @textbox.nil?
          @textbox = Window_CharTBox.new
          RPG::SE.new(Wora_CTB::TEXTBOX_POPSOUND, Wora_CTB::TEXTBOX_POPSOUND_VOLUME,
Wora_CTB::TEXTBOX_POPSOUND_PITCH).play if Wora_CTB::TEXTBOX_POPSOUND_MODE > 0
        else
          RPG::SE.new(Wora_CTB::TEXTBOX_POPSOUND, Wora_CTB::TEXTBOX_POPSOUND_VOLUME,
  Wora_CTB::TEXTBOX_POPSOUND_PITCH).play if Wora_CTB::TEXTBOX_POPSOUND_MODE == 2
        end
        @textbox.set_text(@chartext)
        @textbox.visible = true
      end
    end
    if @chartext != ''
      @textbox.x = self.x - (@textbox.width / 2) + Wora_CTB::TEXTBOX_X_OFFSET
      @textbox.y = self.y - self.oy - @textbox.height + Wora_CTB::TEXTBOX_Y_OFFSET
    end
  end
 
  def dispose
    @textbox.dispose if !@textbox.nil?
    wora_chartbox_sprcha_dis
  end
end

class Game_Character
  attr_accessor :text
  alias wora_chartbox_gamcha_ini initialize
  def initialize(*args)
    wora_chartbox_gamcha_ini(*args)
    $game_system.chartbox = {} if $game_system.chartbox.nil?
    case self.class
    when Game_Player
      my_text = $game_system.chartbox[[$game_map.map_id, -1]] if
!$game_system.chartbox[[$game_map.map_id, -1]].nil?
    when Game_Event
      my_text = $game_system.chartbox[[$game_map.map_id, @id]] if
!$game_system.chartbox[[$game_map.map_id, @id]].nil?
    end
    @text = my_text.nil? ? '' : my_text
  end
end

class Game_System
  attr_accessor :chartbox
end

unless Wora_CTB::SAVE_TEXT
  class Game_Interpreter
    alias wora_chartbox_gamint_com201 command_201 unless $@
    def command_201
      if $game_map.fog_reset
        if @params[0] == 0; id_map = @params[1]
        else; id_map = $game_variables[@params[1]]
        end
        $game_system.chartbox = {} if id_map != @map_id
      end
      wora_chartbox_gamint_com201
    end
  end
end
#===============================================================
# Window_CharTBox: Edited version of Window_Help
#===============================================================
class Window_CharTBox < Window_Base
  def initialize(x = 0, y = 0, w = 66, h = WLH+32)
    super(x,y,w,h)
    self.windowskin = Cache.system(Wora_CTB::TEXTBOX_SKIN)
    self.opacity = Wora_CTB::TEXTBOX_OPACITY
  end

  def set_text(text)
    if text != @text
      text_w = self.contents.text_size(text).width
      self.width = text_w + 32
      create_contents
      self.contents.font.color = normal_color
      self.contents.draw_text(0, 0, self.contents.width, WLH, text, 1)
      @text = text
    end
  end
end
#==================================================================
# [END] VX Character Textbox by Woratana [woratana@hotmail.com]
#==================================================================




Po czym ustaw na pierwszej mapce zdarzenie. Trigger - Parallel process. A w zdarzeniu:

Wywołaj skrypt: set_text(-1, $game_actors[1].name)
[1] - ID bohatera którego nazwa jest wyświetlana.
Ustaw self switch A=ON

Utwórz drugą stronę na warunku Self Switch A is ON

i tyle.
________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Sob 16 Paź, 2010 08:20
Może jakiś screen
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Sob 16 Paź, 2010 08:29
Michu_1999 napisał/a:
Może jakiś screen


na miejscu Ratiego nie pokazywałbym skryptu . Może sam spróbuj , co ?
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Pon 18 Paź, 2010 13:49
Super Skrypt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ale da się zmienić czcionkę na mniejszą?
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Pon 18 Paź, 2010 14:07
Znajdź ten fragment w skrypcie:

Spoiler:

Kod:
self.contents.draw_text(0, 0, self.contents.width, WLH, text, 1)



Tuż nad nim wklej:

Spoiler:

Kod:
self.contents.font.size = LICZBA



na przykład:

Spoiler:

Kod:
self.contents.font.size = 12

________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Pon 18 Paź, 2010 14:17
Dzięki działa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene