Gra opowiada historie Zargasa, który za miesiąc ma skończyć 50 lat i uzyskać pełnoletność. Zgodnie z tradycją, w krainie Magów, człowiek osiągający pełnoletność musi przejść próbę w tytułowej Magicznej Wieży, by następnie już oficjalnie otrzymać tytuł Maga.
Daimon, mentor i opiekun Zargasa nagle rozkazuje bohaterowi udać się natychmiast do Magicznej Wieży. Tam Zargas zostaje uwięziony przez zapieczętowane przez Daimona wrota. Czym jest Magiczna Wieża i cóż się kryje za przedwczesnym wysłaniem do niej Zargasa, tego dowiecie się z gry.
Daimon: 360 - letni Mag, mentor Zargasa, którego rodzice oddali mu go pod opiekę, gdy Zargas był jeszcze mały. Od lat wpaja bohaterowi wiedzę z dziedziny magii oraz czytając prastare księgi i mity królestwa.
Will - Magiczne stworzenie zamieszkujące Magiczną Wieżę, którego historia jest nieznana. Potrafi zmieniać Iskry w różne przydatne przedmioty, również ekwipunku.
SCREENY:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Muzyka: Różne midy oraz w ważniejszych scenach mp3 z Final Fantasy. W muzyce MW zdecydowanie dominuje fortepian.
Co do skryptów i creditsów pełna lista będzie opublikowana wraz z premierą pełnej wersji gry.
Zamieszczam Demo. Jest to ostateczna wersja demonstracyjna gry, kolejnych nie będzie. Więc następna będzie już pełna wersja, a wszelkie błędy bądź trafne sugestie zostaną wprowadzone już w pełnej wersji gry, więc można demo uznać za swoistego rodzaju beta testy. Demo oferuje cały pierwszy rozdział przygody oraz trzy dodatkowe etapy z późniejszych rozdziałów. Życzę miłej gry :)
Demo v1.00 - wersja z RTP
Spoiler:
(nowy link na dole postu!)
W grze nie ma zaimplementowanego jeszcze samouczka, dlatego krótko opiszę sterowanie:
A - Strzał
S - Skok
D - Dash
ESC - wyjście do menu
Q - wypuszczenie bomby (minigra ze stateczkiem, po zebraniu odpowiedniego power-upu)
Aby przypisać miksturę HP do hotkeya (F5 do F9) należy wejść w menu przedmiotów i podświetlając miksturę wcisnąć jeden z dostępnych klawiszy (widoczne w górnym HUDzie w standardowym poziomie).
[ Dodano: Czw 14 Paź, 2010 23:35 ]
Jednak błędów było zbyt wiele więc postanowiłem wypuścić poprawioną wersję:
Co nowego?
Scenkę w intro można pominąć.
Poprawione błędy z jednorękim bandytą oraz niewłaściwymi zmiennymi.
Dodany tutorial.
Poprawiony błąd podczas walki z bossem, który powodował, że kiedy gracz został ogłuszony przez stwora i podczas ogłuszenia zginął to po przeniesieniu do wieży poruszanie nie było możliwe.
RATI, twoja Magiczna wieża to jedna z najlepszych rm-ówek.
Pewnie zastosowałeś wiele skrypptów ;-P
Bardzo fajnie się gra
Ale teraz moje uwagi:
Tylko title ;-/ NIe postarałeś się za bardzo przy nim
Ogólna ocena 9/10
Wszystkie poziomy są grywalne i dadzą się przejść ;)
Żeby odblokować kolejny poziom należy zebrać klucz z poprzedniego.
Ponadto żeby odblokować bonusowy poziom należy zebrać wszystkie relikty (krzyże) z całego rozdziału.
W pełnej wersji nowością w stosunku do dema będą rozrzucone po poziomach fragmenty atrybutów (np. ognia), po których zebraniu można będzie utworzyć inną formę głównego bohatera (np. formę odporną na ogień). Formy będzie można zmieniać dynamicznie podczas wykonywania zadań i będą również się rozwijały (jak osobni bohaterowie). Dzięki temu będzie można na przykład pokonać przeszkodę w postaci ściany ognia, by zebrać dany przedmiot, bądź przełączyć dźwignię ;)
Poziom trudności Crimson Fatalisa i tak jest zaniżony, bo w pełnej wersji będzie dopiero w dalszych rozdziałach. Ten jest zdecydowanie do pokonania (filmik z beta testów bossa: http://www.youtube.com/watch?v=o7Ui25z2oVM ). Należy pamiętać o tym, że wystarczy mu rozwalić głowę. Oczywiście przygotowanie do walki jest także bardzo ważne. Runy leczenia to podstawa. Za jego najsilniejszy atak (Deszcz meteorów) odpowiada jego róg, który nie ma dużo HP, ale też nie jest łatwo go trafić. No i najlepiej trzymać się prawej strony.
Pełna wersja wyjdzie kiedy skończę i dopracuję co się da. Już teraz mogę zapewnić, że szykuję rozbudowany projekt, wiele mini-gier, ciekawych rozwiązań, zróżnicowane poziomy...na pewno nikt podczas tej parogodzinnej przygody nie będzie się nudzić. Bo w Magicznej Wieży stawiam przede wszystkim na grywalność, a fabuła będzie jedynie tłem.
Zarzucam dwa screeny z lokacji w drugim rozdziale:
A teraz przejdę do konkretów.
Wszystkie zgłaszane błędy udało się poprawić, plus to co sam zauważyłem, czyli na przykład podwójne dodawanie expa za potwora.
Pozostałe formy Zargasa:
Infernas - Całkowita odporność na ogień, dzięki czemu będzie można pokonywać ogniste bariery. Cechuje się niskim poziomem HP, zwiększonymi obrażeniami (ognia), słabą odpornością na ataki. Maksymalny poziom: 20.
Aquas - Całkowita odporność na wodę. Dzięki tej formy będzie można popłynąć pod wodą do wcześniej niedostępnych pomieszczeń. Cechuje się średnim poziomem HP, dość słabymi obrażeniami (woda) oraz słabą odpornością na ataki. Maksymalny poziom: 20
Terras - Całkowita odporność na magię ziemi. Dzięki tej formie będzie można przesuwać ciężkie przedmioty. Cechuje się wysokim poziomem HP, słabymi obrażeniami (ziemia) oraz wysoką odpornością na ataki. Maksymalny poziom: 20
Ponadto statystyka prędkość u Zargasa zostanie zastąpiona koncentracją. Podczas przemiany w alternatywną formę pasek koncentracji będzie malał w tempie zależnym od wielkości czynnika koncentracji. Koncentracja będzie także miała wpływ na szybkość regeneracji paska.
Nowe gotowe runy, które nie wystąpiły w wersji demo:
Runa Lewitacji - runa pozwalająca na chwilowe lewitowanie, dzięki czemu można się dostać do trudno dostępnych miejsc,
Runa kamiennej skóry - runa czasowo zwiększająca wytrzymałość,
Runa Zakrzywienia czasu - runa powodująca spowolnienie pocisków wystrzeliwanych przez przeciwników po jej użyciu (działa przez 10 sekund). Nie działa na niektórych bossów.
Runa Regeneracji - przez pewien czas zwiększa HP bohatera w zależności od jego współczynnika wiedzy.
Co jeszcze nowego?
Nieco 'fajerwerków' w menu. To znaczy okna opadają, odbijają się by po chwili być na swoich pozycjach, a w oknie wyboru opcji menu/bohatera (czyli window_selectable) rozbłyskują randomowo gwiazdeczki ^^
Po zdobyciu kolejnego poziomu jest animacja oraz bohater odzyskuje 100% HP oraz 100% paska koncentracji.
Dobra gra, naprawdę wciąga, ale jest trudna jak cholera >_> kilka razy przechodziłem ten sam poziom, a jestem dopiero przy trzecim XD
Niemniej bardzo podoba mi się taka gra, mam nadzieję że dodasz coraz to więcej nowych opcji, ciekawych ruchów i ataków, można z tego zrobić znakomitą grę
Kilka nowych informacji, uaktualnienie fabuły oraz lista skryptów:
Świat gry:
Ponoć świat powstał z chaosu. Mity i legendy mówią o chaosie, który przyjął formę demona, uosobienia zła. Więc jeżeli chaos był złem, to świat który z niego powstał powinien nim ociekać, złem, nienawiścią. Lecz tak się nie stało, gdzieś w tym wszechobecnym chaosie pojawiła się iskierka nadziei, pierwiastek dobra, który z czasem stał się równorzędnym przeciwnikiem dla zła. Od wieków wojownicy światła toczyli walki z wojownikami mroku, lecz bogowie doskonale zdawali sobie sprawę z tego, że na Ziemi musi panować równowaga. Gdy jedna ze stron zdobywała zbyt dużą przewagę nad drugą, bogowie zsyłali na Ziemię herosa, który musiał przywrócić równowagę. Herosi zsyłani byli w różnych miejscach, w różnych nacjach i charakteryzowali się unikalnymi zdolnościami. Lecz byli zsyłani jako noworodki i musieli zostać najpierw odnalezieni.
Zarówno siły dobra jak i zła miały w swych szeregach wojowników, którzy władali magią. Łączyły się oni w niezwykle potężne klany, które często decydowały o przebiegach bitew. Magowie charakteryzowali się długowiecznością, ich wiek często sięgał nawet 1000 lat. Były to elitarne jednostki, więc nie każdy mógł dostąpić zaszczytu zostania Magiem. Adept magii musiał posiadać ponadprzeciętne umiejętności władania siłami umysłu. Magowie czasem wędrowali nawet kilkaset lat w poszukiwaniu swojego ucznia, nowego adepta magii, wyczuwając jego potencjał. Musiał on przejść rytuał, który między innymi obejmował kąpiel w fontannie życia, zapewniającej długowieczność. Następnie mentor przekazywał swoją wiedzę, uczył adepta wielu sfer magii oraz przetrwania aż do osiągnięcia przez niego pełnoletności, czyli 50 lat. Po osiągnięciu pełnoletności adept mógł zacząć ubiegać się o uzyskanie tytułu Maga. W tym celu musiał udać się do Magicznej Wieży, gdzie kryształ ma go przeprowadzić przez szereg prób, wysyłając adepta w różne strony świata, a także wszechświata. Adept, który nie podoła zadaniu zostaje na wieki uwięziony pomiędzy wymiarami, gdzie jego dusza zanika w nicości.
Fabuła
Nad światem znów zaczęły się zbierać ciemne chmury. Siły zła zbierały coraz to większe żniwo, zyskując coraz to większą przewagę. Było tylko kwestią czasu, by bogowie zesłali na Ziemię kolejnego herosa. Daimon, jeden z Magów światła miał wyjątkowo dużo szczęścia, ponieważ odnalazł wyjątkowego młodzieńca, który miał w sobie ogromny potencjał. Wiedział, że to najprawdopodobniej jest heros, więc zabrał go z rodzinnej wsi i osiedlili się w ustronnym i odosobnionym miejscu gdzieś wysoko w górach, by móc w spokoju szkolić adepta. Gdy pozostał już tylko miesiąc do osiągnięcia pełnoletności przez Zargasa, bo tak miał na imię adept, z nieznanych przyczyn Daimon już teraz go wysyła do Magicznej Wieży. Gdy ten dociera na miejsce i wchodzi do Wieży, Daimon zapieczętowuje wrota do Magicznej Wieży więziąc w nim Zargasa, przed którym jest arcytrudne zadanie opanowania mocy kryształu. Musi spróbować kontrolować kryształ, by mieć możliwość rozwiązania zagadki i odnalezienia prawdy...
Skrypty
- Silnik platformowej gry akcji by Tomoaky
- Paragraph Formatter by modern algebra
- Special Codes Formatter by modern algebra
- opadające okna w menu by Tomoaky
- Event Variable Bars by IceDragon
- Map Selection by SuperOverlord
- samegame by Tomoaky
- Pictures under Characters by woratana
- Multiple Timers by Glitchfinder
- Neo Message System 3.0 Beta by woratana
- Scene Menu ReDux + KGC Custom Menu Command by yanfly
- Diary by modern algebra
- Chapter Teller by wltr3565
- Icy Chapter Scene by IceDragon
- Set Actor's Max Level Snippet By Jet10985
Oraz kilkanaście pomniejszych, skryptów, bugfixów, snippetów.
zdecydowałem się nagrać filmik z pierwszego etapu, w którym możliwe będzie wykorzystanie wszystkich przemian bohatera (wręcz niezbędne do wymaksowania statystyk w tym etapie): http://www.youtube.com/watch?v=OrwtCelniUE
Nie sugerujcie się obrażeniami, statystykami postaci itp...filmik jest czysto pokazowy, a etap nie jest zbalansowany, w rzeczywistości będzie trudniej :P
Co do zmian widocznych na filmiku:
- Zmiana nazwy przemiany Aquas na Glacias - zamiast odporności na wodę będzie odporność na zimno. Zmiana spowodowana konstrukcją późniejszych etapów.
- Pasek na dole po lewej to koncentracja, skok na kolejny poziom doświadczenia nie będzie go uzupełniał
- kolejny pasek na dole to TLEN. W grze będzie możliwe nurkowanie pod wodą. Pasek tlenu będzie malał gdy aktywny będzie Zargas lub Terras. Gdy aktywny będzie Terras, a pasek tlenu się skończy to zostanie automatycznie zmieniony aktywny bohater na Zargasa (terras będzie miał 0hp), a pasek będzie malał od nowa. Jeśli się skończy gdy aktywny będzie Zargas...bul bul bul please try again ;) (Zawsze śmierć Zargasa kończy etap bez względu na ilość HP jego przemian). Jeżeli aktywny podczas nurkowania będzie Infernas to zamiast tracić tlen, będzie malało jego zdrowie. Natomiast jeżeli aktywny będzie Glacias...no cóż, nic się nie stanie i można pływać do wyczerpania koncentracji ;)
Ogólnie jest jeszcze kilka pomniejszych błędów do poprawienia związanych z systemem przemian ale no...wszystko z czasem ;p
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum