Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Prosty system pasków
Autor Wiadomość
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010 14:13
Prosty system pasków
Napisał/a amaranth. Jest to system pasków, chyba każdy wie co to...
Zdjęcie:

Instalacja:
1.Na końcu Window_Base dajemy:
Spoiler:

Kod:
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● Draw a gradient bar
  #     actor : actor assigned to the bar
  #     x          : X coordinate of the upper-left pixel of the bar
  #     y          : Y coordinate of the upper-left pixel of the bar
  #     bar_width  : width of the bar
  #     bar_height : height of the bar
  #     current    : current value to compare (eg. hp, sp, exp)
  #     max        : max value to compare (eg. max hp, max sp, max exp)
  #     color      : base color to use (eg. text_color(5))
  #-------------------------------------------------------------------------- 
  def draw_bar(actor, x, y, bar_width, bar_height, current, max, color)
   
    adj_width = bar_width - 4
    adj_height = bar_height - 4
   
    # outline of bar
    border_color = Color.new(255, 255, 255, 255)
    self.contents.fill_rect(x + 3, y + 8, bar_width, bar_height, border_color)
   
    # background of bar
    background_color = Color.new(0, 0, 0, 255)
    self.contents.fill_rect(x + 5, y + 10, adj_width, adj_height, background_color)
   
    # current bar
    if max != 0

      percent = (current * 100) / max
      adj_width = (adj_width * percent) / 100 
     
      for i in 1..adj_width
        color.red += 1
        color.blue += 1
        color.green += 1
        self.contents.fill_rect(x + 5, y + 10, adj_width, adj_height, color)
        x += 1
        adj_width -= 1
      end     
           
    end   
   
  end


2.Jako funkcję refresh w Window_MenuStatus dajemy:
Spoiler:

Kod:
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Refresh
  #--------------------------------------------------------------------------
  def refresh
    self.contents.clear
    @item_max = $game_party.actors.size
    for i in 0...$game_party.actors.size
      @leader = ""
      x = 40
      y = i * 80
      actor = $game_party.actors[i]
      draw_actor_graphic(actor, x-25, y + 60)
     
      draw_actor_name(actor, x, y)
      draw_actor_class(actor, x, y + 15)
 
      draw_bar(actor, x + 140, y, 120, 16, actor.hp, actor.maxhp, text_color(3))     
      draw_actor_hp(actor, x + 115, y)
     
      draw_bar(actor, x + 140, y + 20, 120, 16, actor.sp, actor.maxsp, text_color(4))           
      draw_actor_sp(actor, x + 115, y + 20) 
     
      draw_actor_state(actor, x + 280, y + 20) 
      draw_actor_level(actor, x + 280, y + 40)     
     
    end


Jakby ktoś nie zrozumiał instrukcja po angielsku: http://www.rpgrevolution....showtopic=24983
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010 21:38
Nie rozumiem tej funkcji refresh wytłumacz jaśniej
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Pią 22 Paź, 2010 14:10
To sobie poszukaj w Window_MenuStatus nie rozumiem was jak chcecie wklejać skrypty to nauczcie się czegoś o nich
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Lord Voldemort 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 10 Mar, 2011 22:30
Wkleiłem wszystko i wyskakuje błąd:
Kod:
Script 'Window_MenuStatus' line 54: SyntaxError occured.

54 linijka to:
Kod:
end
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
____________________________________________________
Jam jest Lord Voldemort!
 
 
 
Legendarny 




Preferowany:
RPG Maker 2000

Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 19
Wysłany: Wto 26 Lip, 2011 12:56
Mam ten sam problem...
________________________
Celestia Royal Guard
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Wto 26 Lip, 2011 13:03
Lord Voldemort, Legendarny, zabrakło Wa jednego "end".
Wstawcie jeszcze jedno i będzie śmigać.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene