Zamknięty przez: Ayene Pią 12 Lis, 2010 11:51 |
Pomoc ze skryptem |
Autor |
Wiadomość |
alu675
Dołączył: 24 Paź 2010 Posty: 7
|
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 15:22
|
|
Pomoc ze skryptem
|
Witam wszystkich. Znalazłem bardzo fajny skrypt:
http://www.rpgmaker.pl/?c...ty&id=rubyxp-13
I tu pytanie: czy da się go jakoś edytować, żeby po włączeniu przełącznika któregośtam już się nie aktywował? I, jeśli się da, to czy ktoś mógłby to zrobić? Byłbym strasznie wdzięczny. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010 00:06
|
|
|
Cytat: | a linię 84
$scene = Scene_Title.new
zmieniamy na
$scene = Scene_Szpital.new |
Zamiast $scene = Scene_Szpital.new wrzuć:
Kod: | if $game_switches[1] then $scene = Scene_Szpital.new else $scene = Scene_Title.new end |
Dzięki temu skrypt będzie przenosił do Scene_Szpital tylko wtedy, kiedy przełącznik nr 1 będzie włączony. |
|
|
|
alu675
Dołączył: 24 Paź 2010 Posty: 7
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010 10:35
|
|
|
Wielkie dzięki.
Tylko jeszcze zrobiłem tak, że zamiast s1 = "Do szpitala"jest
Cytat: | if $game_switches[1]
then s1 = "Do szpitala"
else s1 = "Do menu głównego"
end |
Żeby było wiadomo że do menu a nie do szpitala
Ale jeszcze raz dzięki. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010 13:12
|
|
|
Słowo kluczowe 'then' jest właściwie niepotrzebne - trzeba go używać, jeśli chcemy zapisać warunek w jednej linijce.
W twoim przypadku możesz to więc zapisać tak:
Kod: |
if $game_switches[1]
s1 = "Do szpitala"
else
s1 = "Do menu głównego"
end |
Pozdrawiam :). |
|
|
|
|