Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Czw 11 Lis, 2010 13:31
RGSS
Autor Wiadomość
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010 19:02
RGSS
Poszerzę moje wiadomości o dodatkowe info. Zrobiłem np okienko (W RGSS) i chciałem wiedzieć jak do tego można dodać paski HP, MP, EXP ;p
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010 19:22
Wszystko masz w Window_Base, z którego Twoje okienko powinno dziedziczyć:
znajdź tam definicje:
Kod:
draw_actor_hp
draw_actor_hp
draw_actor_exp

i dostosuj pod względem argumentów.
________________________


 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010 21:58
Jako że pytałeś o paski ... zajrzyj do tego tutka:
http://www.rmxp.pl/index.php?topic=2962.0
Wystarczy, że zaaplikujesz z tego potrzebne metody - draw_hp_meter i draw_mp_meter, a potem odpowiednio wykorzystasz :).
 
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010 23:18
Nie wychodzi ;/ udało mi się ustawić by wyświetlało background huda, hud miał ze 150 linijek, potem coś pomieszałem i tyle wyszło. Może ktoś zapodać jakiś prosty i krótki hud z paskami hp i mp, to sobie podglądnę jak tam jest to zrobione.
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010 23:38
Kod:
class Window_HUD < Window_Base
  def initialize
    super(0,0, 400,96)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    refresh
  end

  def refresh
    self.contents.clear
    actor = $game_party.actors[0]
    draw_hp_meter(actor,0,0)
    draw_mp_meter(actor,0,32)
  end
 
  def draw_hp_meter(actor, x, y)
    hpbar = RPG::Cache.picture("HudHP.png")
    cw = hpbar.width  * actor.hp / actor.maxhp
    ch = hpbar.height
    src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
    self.contents.blt(x, y, hpbar, src_rect)
  end
 
  def draw_mp_meter(actor, x, y)
    mpbar = RPG::Cache.picture("HudMP.png")
    cw = mpbar.width  * actor.sp / actor.maxsp
    ch = mpbar.height
    src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
    self.contents.blt(x, y, mpbar, src_rect)
  end
end

+ Dorzucenie obsługi okna w klasie Scene_Map (.new, .dispose i .update).

Jeśli sobie nie radzisz, wracaj do tutka Dana: http://www.rmxp.pl/index.php?topic=2962.0 .
 
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Sro 10 Lis, 2010 14:26
Chyba już sobie poradzę, dzięki ;p
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene