Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Alkohol |
Przydało się? |
Jeszcze się głupio pyta!! :) |
|
63% |
[ 21 ] |
Pomyślę nad tym |
|
12% |
[ 4 ] |
Mam lepsze, ale dzięki |
|
12% |
[ 4 ] |
Nie |
|
3% |
[ 1 ] |
Kolejne 5min mojego życia zmarnowałeś : O! |
|
9% |
[ 3 ] |
|
Głosowań: 33 |
Wszystkich Głosów: 33 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Masta_Artista
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Cytadela w Heleden
|
Wysłany: Sob 11 Gru, 2010 11:29
|
|
Alkohol
|
[PRZEPRASZAM ZA BRAK SCREENÓW!!! POSTARAM SIĘ W JAK NAJPROSTSZY SPOSÓB OBJAŚNIĆ O CO BIEGA]
Władca Heledeńskiej Cytadeli wita wszystkich, których przyciągnął ten skromny *śmiech* poradnik :) Nie jest on czymś kurtuazyjnym i wielkim, co sprawi że wasze (zapewne i tak świetne projekty :) ) będą wielkim dziełem, nie. Z góry to piszę, żeby nie było żadnych niepewności :D Ale pomyślałem, że warto dodać do projektu coś a' la "Efekty spożycia alkoholu". No proszę! Nasi bohaterowie to nie są kukiełki, albo filtry żeby wlewać w nie hektolitry napojów wyskokowych i nadal cieszyć się prostym chodem, szybkim ciosem i dobrze wypowiedzianym zaklęciem ;) Zacznijmy od stworzenia bazy, która będzie podstawą do alkoholizowania się ;)
Najpierw stwórzmy sobie Zmienną [Screenu nie ma, no bo każdy przecież dobrze wie, jak zrobić zmienną (jeśli nie to w byle jakim evencie > Zmienna) ] i nazwijmy ją Ta da! "Alkohol"
Zaraz po stworzeniu tej jednej i chyba jedynej potrzebnej zmiennej przechodzimy do stworzenia "TYPOWYCH ZDARZEŃ"
Dobra, powtórzmy sobie co do tej pory omówiliśmy : Nudny wstęp, Jest ; Pierwsza zmienna "Alkohol", Jest : Nieźle. Przejdźmy dalej :
[TYPOWE ZDARZENIA] (Takie coś, co jest, ale gracz o tym nie wie ;) )
Pierwsze i moim zdaniem NAJWAŻNIEJSZE zdarzenie nosić będzie nazwę <myśli> noo jak chcecie. Ja nazwałem to "Alkohol".
To właśnie w tym zdarzeniu będziemy tworzyć efekty upojenia. FUNKCJA tego zdarzenia ma być ustawiona na "Równoległe zdarzenie".
TAK! Pokazało nam się 3 okienko, czyli przełącznik, który ROZPOCZNIE istnienie naszego zdarzenia. Najlepiej ustawić jakikolwiek przełącznik
(Ja zawsze robię to ten sposób : Stwarzam przełącznik "START" i podczas pierwszej sceny gry daję "Uruchom przełącznik > "START" proste i skuteczne)
Okay! Zagmatwałem sprawę, więc pora na powtórkę :)!
1) Zmienna "Alkohol" : Jest!
2) Typowe Zdarzenie "Alkohol" : Jest!
2.1) Funkcja : Równoległe Zdarzenie : Jest!
2.2) Przełącznik Rozpoczynający : Jest!
Chodźmy dalej :
Teraz w tym naszym TYPOWYM ZDARZENIU "Alkohol" zróbmy sobie opcję (USTAW WARUNEK).
Naszym warunkiem będzie oczywiście Zmienna "Alkohol" Równa : X (Gdzie X to ilość browarków, jaką może pociągnąć nasz ulubieniec zanim spotka się z glebą)
Czyli, jeśli nasze X wyniesie powiedzmy 6, dodajemy "Zmiana barwy ekranu" jakiś brązowawy odcień i najlepiej żeby grała nam przytłumiona muzyczka "Odegraj BGM XXX Nastrojenie Y%" (Ja jeszcze dodaję parę ciekawszych efektów o czym mowa na końcu :) )
OK! Jak do tego podpunktu doszliśmy to znaczy że jesteśmy całkiem nieźli (O czym ja piszę, pewnie że jesteśmy :)!! )
Skoro już mamy nasz warunek (Dla bardziej ambitnych : Można zrobić wiele warunków np : Jeśli Zmienna wyniesie 3 = słabo brązowy odcień, nieco przytłumiona muzyka ; jeśli 6 = brązowy odcień, mulasta muzyka ; 9 i więcej = ciemnobrązowa barwa, muzyka jak na wiejskim targu)
Zostawmy teraz TO Typowe Zdarzenie i przejdźmy do Kolejnych Kroków
Ustalmy że mamy do czynienia w świecie gry z 4 alkoholami (Kto tam chce może zrobić więcej) No to w takim razie musimy stworzyć kolejne Typowe zdarzenia (Tyle ile alkoholi, tyle typowych zdarzeń) ALE UWAGA!!! Tym razem beż gmerania w ich funkcjach (Funkcja zostaje na = czekaj)
Stworzyłem 4 Typowe Zdarzenia : Browar, Gin, Bimber, Wódka
I teraz w każdym z nich ustawiamy "Zmienna : "Alkohol" + X" (X - w tym przypadku to taka moc która przejmuje kontrolę nad naszymi poczynaniami (czytaj. nawalenie) )
Skoro najsłabiej działa Browar to dajmy mu + 1
Gin-owi + 2
Bimbrowi + 3
Wódce + 4
Dobra! Powtórzmy wszystko od początku dobrze?
1) Zmienna "Alkohol" : Jest!
2) Typowe Zdarzenie "Alkohol" : Jest!
2.1) Funkcja : Równoległe Zdarzenie : Jest!
2.2) Przełącznik Rozpoczynający : Jest!
2.3) W Typowym Zdarzeniu Ustaw Warunek "Zmienna Alkohol Równa : X" : Jest!
3) Nowe TYPOWE ZDARZENIA (Nasze gatunki alkoholi) : Jest!
3.1) W każdym z nich wstawiamy "Zmienna Alkohol + X" : Jest!
Jesteście wielcy :)! Ale przejdźmy do ostatniego kroku : Wejdźmy w zakładkę "Przedmioty" i tam stwórzmy nasze browarki, Giny, Bimbry i tym podobne rzeczy
(Przedmioty : Browar, Gin, Bimber, Wódka) Jeśli już je stworzyliśmy, to w zakładce "Typowe Zdarzenie" dla nich ustawiamy odpowiednie im zdarzenia
Przedmiot Browar -> Typowe Zdarzenie : Browar [ITD]
Jeśli osiągnęliśmy wszystko : Gratuluję :) Nasz bohater od dziś wie, co to znaczy być napranym :)
{MOJE BONUSY - Dla ambitnych ;) }
Stwarzam jeszcze nowy Stan "Upojenie"
Dodaję mu różne niemiłe efekty
W Typowym zdarzeniu "Alkohol" Jeśli Zmienna wynosi 8+ = Zmień status na "Upojenie"
Albo : Jeśli Zmienna Alkohol wynosi 9+ "Odegraj BGM : 70% ; Czekaj 5 sek. 50% ; Czekaj 5 sek. 25% ; Czekaj 5 sek. Odegraj BGM : Brak" " Zmiana barwy ekranu : Cały czarny w 30klatek" "Odegraj SE (Jakieś walnięcie) ; Zmiana : Życie - 200 ; Zmień status : Upojenie ; Czekaj 40klatek => Zmiana Barwy ekranu "Normalna" 20klatek, Odegraj BGM (To, które było) Wiadomość " Bohater : Auuu....Mo...moja głowa"
To by było na Tyle :D Ciaossu! |
________________________
|
|
|
|
Fushigi
Preferowany:
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: we mnie ta moc?
|
Wysłany: Sob 11 Gru, 2010 13:11
|
|
|
Dziękuję Ci bardzo Masta_Artista! Bardzo mi się przyda, często w mojej grze będzie popijane piwo i różne alkohole, denerwowało mnie to że nic bo ogromnej ilości alkoholu się nie działo jedynie dorzucane było do tekstu marne ,,Hyc''. Świetne. |
________________________
|
|
|
|
Killerczyc
Preferowany:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 199 Skąd: (Brak info.)
|
Wysłany: Sob 11 Gru, 2010 15:55
|
|
|
Szczerze mówiąc to nie zastanawiałem się nad uchlewaniem się w grze...
Nie orientuje się w Ruby i wole zdarzeniówki...
Ale dodam również do typowych zdarzeń teleport do : Izba wytrzeźwień :ρ
Po mimo że moja gra nie należy do typu "zabawnych" ale każdej grze się przyda coś od twórcy
PS: Oczywiście głosowałem za "Jeszcze się głupio pyta!! :)" |
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie |
|
|
|
Poster27
Preferowany:
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 136 Skąd: że znowu
|
Wysłany: Sob 11 Gru, 2010 22:22
|
|
|
Wspaniały tutorial, robię gry humorystyczne.Mam jeszcze ambitniejsze pomysły co do upojenia.Można na przykład dodać powolne trzęsienia ziemi, zbaczanie z toru wywalanie się itd. Sorki, że dałem odpowiedź "mam lepsze, ale dzięki", gdyż nie zastanowiłem się nad swoim wyborem :/. |
|
|
|
Killerczyc
Preferowany:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 199 Skąd: (Brak info.)
|
Wysłany: Sob 11 Gru, 2010 22:41
|
|
|
Mi nie idzie, co poradzicie?
Gdy uchlewam się piwem jest dźwięk buczka...
Pomóżcie, chce się uchlewać!!! |
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie |
|
|
|
Masta_Artista
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Cytadela w Heleden
|
Wysłany: Nie 02 Sty, 2011 21:43
|
|
|
Może ustawiłeś, że browar coś dodaje (Np +10 Hp czy coś tam) i bohater nie może tego wypić, bo...jest w pełni zdrowia :) wpisz np -1 inteligencji, albo żeby nie dodawał żadnej statystyki ;) może pomoże |
________________________
|
|
|
|
pokecath
Preferowany:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 103
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011 14:49
|
|
|
Dasz demo ,bo mi nie działa.
Pliz |
________________________ Nazwa:Ostatni Czarny Mag : Pradawna Kopalnia
Fabuła:70%
Questy:0%
Mapy:0,99%
Itemy:0,6%
Skrypty:100%
Muzyka:30%
Reszta:0,04
Ogólnie mało. |
|
|
|
FireBlade
Preferowany:
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 04 Kwi 2010 Posty: 243 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011 23:45
|
|
|
Skutki picia Voodki ... ^ ^ Brawo ! bardzo przydatne 5/5 |
________________________ "Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"
"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"
"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."
DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
|
|
|
|
onimush3
Preferowany:
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 164
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 10:44
|
|
|
zrobiłem coś podobnego. Tylko że się naprawdę napracowałem. Mianowicie, jak się przedawkuje alkohol w byle jakim pomieszczeniu, to wywalają cię za drzwi, postać co prawda idzie normalnie, ale obraz jest tak rozmazany że figę widać :) I nie można przez pewien okres ponownie wejść do pomieszczenia np: Pubu. Fajny efekt. Polecam każdemu się pobawic :) |
________________________ Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść
Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|