Już drugi mój temat z prośbą o pomoc dzisiaj, ale cóż... Coraz bardziej zaawansowane projekty wymagają coraz więcej środków i skryptów :)
Są już na forum skrypty na dziennik misji. Ale dla mnie chodzi o skrypt na dziennik podróży. Czyli coś, w czym będzie zapisywane wszystko, czego gracz dokona, oczywiście dodawane w takiej formie, w jakiej się będzie chciało. Dodawane zdarzeniówką, użyciem jakiegoś zwoju, ukończeniem questa, czy czymś takim.
Sam dziennik, dobrze by było, gdyby uaktywniał się przy pomocy księgi w ekwipunku.
Zam zrobiłem coś takiego na typowych zdarzeniach, zbierając zwoje odkrywało się dalszy ciąg fabuły, który można było przejrzeć używając księgi właśnie, ale miało to jeden poważny minus... A mianowicie ograniczenie linijek tekstu w wiadomości. Żeby przejrzeć całość fabuły, trzeba się było nieźle naklikać...
Można zrobić coś takiego na wyświetlaniu grafik, możnaby każdą stronę opowieści zrobić jako osobną grafikę, ale jak je przełączać [spacją]?
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Hej, pomożecie... Ściągnąłem skrypt z tej strony do której Czeliosss, wrzucił link:
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# Multiple Diaries
# Addon to Diary 1.0
# Version: 1.0
# Author: modern algebra (rmrk.net)
# Date: January 17, 2010
#++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
# Description:
#
# This allows for an built-in way to create and access multiple diaries.
# Unlike the main diary, this is a little simpler as it does not allow for
# access through the menu or anything fancy, so it has to be called through
# an event. Entries for these diaries are also set up in the default way
# through the main script
#++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
# Instructions:
#
# Place this script below the main Diary script, but keep it above Main
#
# To create the new diaries, go down to line 66 and read the instructions
# located there. Keep in mind what order you creat them, as that is how you
# will access them. The main diary will always have the ID 0, so each of the
# new diaries you create will have IDs starting from 1. So, the first one you
# make has ID 1, the second one ID 2, and so on.
#
# You can then write entries or call the diaries by using their IDs in these
# codes, which you put in the call script event command:
#
# write_diary_entry (entry_id, diary_id)
# entry_id : this is an ID of an entry set up in the database, or it
# could be an entry object itself if you have set one up in an
# event (which is NOT recommended, btw).
# diary_id : this is the ID of the diary you want to call. It could also
# be the diary object itself, if you wanted, but I don't see any
# reason why that would be easier than the ID. If left blank, it
# defaults to the main diary that you set up through the main script.
#
# call_diary (diary_id)
# diary_id : this is the ID of the diary you want to call. It could also
# be the diary object itself. If left blank, it defaults to the main
# diary that you set up through the main script.
#==============================================================================
#==============================================================================
# ** Game System
#++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
# Summary of Changes:
# new instance variable - diaries
# aliased method - initialize
#==============================================================================
class Game_System
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# * Public Instance Variables
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
attr_reader :diaries
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# * Object Initialization
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
alias ma_joy_cokbok_diry_4kw1 initialize
def initialize (*args)
# Run Original Method
ma_joy_cokbok_diry_4kw1 (*args)
@diaries = [@diary]
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# EDITABLE REGION
#``````````````````````````````````````````````````````````````````````````
# Make new diaries Like this:
# name = "name of diary"
# font_name = "name of font" OR ["font_1", "font_2", ..., "font_n"]
# back_pic = "name of Background Image
# page_rects = [Rect.new (x, y, w, h), Rect.new (x, y, w, )]
# w, h : width, height
# num_rects = [[Rect.new (x, y, w, h), align], [Rect.new (x, y, w, h), align]]
# align : 0 => Left, 1 => Middle, 2 => Right
#
# You must define all of the following, and then you can make it:
# @diaries.push (Diary.new (name, font_name, back_pic, page_rects, num_rects))
#
# I should note, if you do not define arguments, then they resorts to
# the default setting you've set up. However, you can't "skip" arguments.
# If you want back_pic to be default but want to change page_rects, then
# you will need to define back_pic anyway. However, if you wanted back_pic,
# page_rects, and num_rects all to be default, then you would only need to
# define name and font_name and create it like this:
# @diaries.push (Diary.new (name, font_name))
name = "Cookbook"
@diaries.push (Diary.new (name))
#``````````````````````````````````````````````````````````````````````````
# END EDITABLE REGION
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
end
end
class Game_Interpreter
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# * Write Diary Entry
# entry : either an Game_DiaryEntry object or an entry ID
# diary : the Game_Diary object to write it to
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
alias ma_mult_diry_writeentry_6hf2 write_diary_entry
def write_diary_entry (entry, diary = $game_system.diary, *args)
diary = $game_system.diaries[diary] if diary.is_a? (Integer)
ma_mult_diry_writeentry_6hf2 (entry, diary, *args)
end
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# * Call Diary
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
alias mjoy_clldiry_multiples_8kd2 call_diary
def call_diary (diary = $game_system.diary, *args)
diary = $game_system.diaries[diary] if diary.is_a? (Integer)
mjoy_clldiry_multiples_8kd2 (diary, *args)
end
end
Jakim skryptem trzeba uaktywnić ten "dziennik" ?
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
It seems that you are not allowed to download or view attachments on this board.
Please login below or register an account with The RPG Maker Resource Kit.
Nie da rady pobrać demka bez rejestracji :)
Przydałoby się, coby ktoś to przetłumaczył, bo nie wszystko jest zrozumiałe :/
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Wywołanie :
call_diary (diary_id) #diary_id id postaci z dziennikiem
Opis:
Cytat:
The main diary will always have the ID 0, so each of the
# new diaries you create will have IDs starting from 1. So, the first one you
# make has ID 1, the second one ID 2, and so on.
#
# You can then write entries or call the diaries by using their IDs in these
# codes, which you put in the call script event command:
#
# write_diary_entry (entry_id, diary_id)
# entry_id : this is an ID of an entry set up in the database, or it
# could be an entry object itself if you have set one up in an
# event (which is NOT recommended, btw).
# diary_id : this is the ID of the diary you want to call. It could also
# be the diary object itself, if you wanted, but I don't see any
# reason why that would be easier than the ID. If left blank, it
# defaults to the main diary that you set up through the main script.
#
# call_diary (diary_id)
# diary_id : this is the ID of the diary you want to call. It could also
# be the diary object itself. If left blank, it defaults to the main
# diary that you set up through the main script.
Głównym dziennik zawsze mają ID 0, więc każdy z
# New pamiętniki utworzyć identyfikatory będą od 1. Tak więc pierwszy, który Ci
# Make ma ID 1, drugi ID 2, i tak dalej.
#
# Można wtedy napisać lub zadzwonić do zapisów dzienników za pomocą ich identyfikatorów w tych
# Kodów, które można umieścić w skrypcie polecenia przypadku połączenia:
#
# write_diary_entry (entry_id, diary_id)
# entry_id: jest to ID wpisu utworzone w bazie danych, lub
# Może być wpis sam obiekt, jeśli założyć w
# Zdarzenie (które nie jest zalecane, btw).
# diary_id: jest to identyfikator pamiętnik do którego chcesz zadzwonić. Może to również
# być pamiętnik sam obiekt, jeśli chcesz, ale ja nie widzę żadnych
# powodu, dla którego byłoby łatwiejsze niż ID. Jeśli puste,
# Domyślnie jest to główny dziennik, że utworzony przez głównego skryptu.
#
# call_diary (diary_id)
# diary_id: jest to identyfikator pamiętnik do którego chcesz zadzwonić. Może to również
# być pamiętnik samego obiektu. Jeśli puste, domyślnie głównej
# dziennik, że utworzony przez głównego skryptu.
Czekam na pomógł
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Przepraszam za zwłokę, ale musiałem trochę pobyć na dworze (moja mama mówi że mi odbija ;P) Na razie nie mam czasu, ale sprawdzę za jakieś pół godziny ;)
---------------------------------------------------------------------------------------
Wyświetla mi się taki komunikat:
Spoiler:
Zrobiłem tak jak mówił Czeliosss wywołałem skrypt "call_diary (1)" - chyba tu popełniłem błąd, w każdym razie nie wiem :D
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
Miało być 0.
A jeszcze jaką masz wersję makera?
Pl czy Ang
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum