Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Wto 25 Sty, 2011 14:49
problem ze skryptem
Autor Wiadomość
pokpo 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 30
  Wysłany: Pon 03 Sty, 2011 18:33
problem ze skryptem
Mam problem .Chodzi o to że gdy w skrypcie piszę coś takigo:

#==============================================================================
# obrazek
#=============================================================================
@obrazek = Sprite.new
@obrazek.bitmap = Cache.picture("12")



to obrazek wyświetla mi się jakieś 0,5 sekund a chciałbym żeby się wyświetlał ponad 5 sekund.
To tyle mm nadzieje że problem jest łatwy do rozwiązania
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011 23:49
Problem polega na tym, że tworząc obrazek musisz odświeżać go tak długo, jak chcesz używać i wyczyścić, kiedy już nie będziesz go potrzebował. W skrócie wygląda to tak:
1. Najpierw jednorazowo wywołać trzeba kod:
@obrazek = Sprite.new
@obrazek.bitmap = Cache.picture("12")
2. Potem, np. w metodzie update swojej sceny (która jest wywoływana raz na klatkę gry, a tak często potrzebujesz odświeżać obrazek):
@obrazek.update
3. I na koniec, też jednorazowo, wywołać:
@obrazek.dispose

Pamiętaj, że wyczyszczony obrazek nie może być odświeżany. To tyle, mam też nadzieję że robisz to w edytorze skryptów, nie w komendzie 'script' :-P .

Więcej na ten temat będzie w którymś z najbliższych gońców, jakby co.
 
 
 
pokpo 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 30
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011 12:32
Dzięki sabikku ale odkryłem że obrazek ciągle się wyświetla tyle że zasłaniają ją mapki, menu i wszystko inne a gdy włączam przeźroczyste tło widać mój obrazek a chodzi mi o to że by wyświetlał się i nic go nie zasłaniało.
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Nie 09 Sty, 2011 03:22
Przy tworzeniu musisz jeszcze dodać ustawienie jego 'wysokości', znaczy się:
@obrazek.z = 9999
 
 
 
pokpo 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 30
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011 20:02
dzięki sabikku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene