Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dziennik Misji na zdarzeniach
Autor Wiadomość
Kiniaq 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
  Wysłany: Nie 16 Sty, 2011 21:56
Dziennik Misji na zdarzeniach
Witam wszystkich Ultimowiczów!

Chciałbym podzielić się moim pomysłem na dziennik misji z którego opracowania i zastosowania jestem niezmiernie dumny :-PP

Jest to poradnik głównie przeznaczony dla średnio-zaawansowanych z tajnikach mejkerowego rzemiosła. Mam nadzieję, że może szczęśliwych trafem losu starzy wyjadacze też łykną moich inspiracji :->

A więc:

1. Tworzymy przedmiot



Wchodzimy w bazę danych i otwieramy menu Przedmioty.
Tworzymy nowy przedmiot Dziennik Misji:

Spoiler:





1. Cel - ustawiamy Brak, gdyż dziennik nie będzie używany w walce.

2. Używalne - Menu, bo (tak jak wyżej)

3. Cena - 0 - aby zniechęcić graczy do sprzedawania bezwartościowej księgi :-D

4. Konsumpcyjny - Nie - ponieważ, nie będziemy "zjadać" książki po zerknięciu na jedną stronę czy dwie, prawda?


2. Tworzymy typowe zdarzenie



Wchodzimy sobie w zakładkę Typowe zdarzenia i robimy takie oto coś:

Spoiler:



5. Ustawiamy funkcję na czekaj.

6. Przypisujemy do zdarzenia etykietę, którą nazwałem "1"

7. Pokazujemy możliwość wyboru. u mnie brzmi ona (Pokaż główne zadanie, Pokaż poboczne zadanie, Zamknij) lecz może ona być inna np. (Pokaż zadanie specjalne). Możliwości jest wiele.

8. Najważniejsza część tego tutka. Gdy jakiś NPC daje nam questa włączamy przełącznik tego zadania.

Chodzi o to aby w tym typowym zdarzeniu ustawić warunek = PRZEŁĄCZNIK TEGO QUESTA JEST WŁĄCZONY. To spowoduje wyświetlenie notatki o tym zadanie (Genialne, prawda?) 8-) Po wykonaniu questa WYŁĄczamy przełącznik.

9 (opcjonalnie) - Skaczemy do etykiety - chodzi o to aby po obejrzeniu aktualnych zadań pozostać przy otwartym dzienniku.

Na koniec musimy jesszcze otrzymać ten dziennik. Robimy zdarzenie - Zmiana przedmiotu - Dziennik misji + 1 . Chyba z tym każdy z was sobie poradzi.

Aha! Każdy quest wymaga osobnego warunku w typowych zdarzeniach! Jest to trochę pracy, ale efekt - zdumiewający.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Ayene Wto 01 Mar, 2011 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Drawestien 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 127
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011 15:24
Kiniaq,
Dobry tutek.
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011 16:17
Tutorial jest prosty ale ja wolę używać skryptu gdyż jest on prostszy w konfiguracji. Ale za ogół 9/10
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Gabe33 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 76
Skąd: z NukeTown
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011 20:30
Mniam. Mniam jaki dobry poradnik 9/10 ale jak powiedział Agumon, skrypcik lepszy ;-)
________________________

 
 
Poster27 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 136
Skąd: że znowu
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011 16:24
Skrypty zawsze będą górą, ale fajny poradnik 10/10
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Sro 26 Sty, 2011 08:33
Można też nie dawać przedmiotu, tylko Conditional Brach(Warunek): The button C is pressed(Przycisk C został naciśnięty). A warunek zdarzenia to zdarzenie równoległe.
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Tjef 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 163
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011 15:43
Wiecie, skrypty lepsze, ale jak ktoś np. używa całkiem przerobionego Menu ? Wtedy będą mu się te skrypty kłócić. Ja osobiście na pewno tego tutka wykorzystam ; ))
________________________
SAGA TS ( ThiefStory )
Rozdział I: Same Game http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=4978
Rozdział II: Terror http://www.ultimateam.pl/...p?p=64366#64366
Pozostałe rozdziały mogą nawet nie wyjść :P
Lista elity: http://i.imgur.com/Li9fU.jpg
 
 
marvin56 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 6
Wysłany: Pią 15 Cze, 2012 19:27
Witam! Mam problem, otóż, kiedy dostaję drugą misję to powtarzam ze zdarzeniami i pojawia mi się tylko 1 misja. Czy ktoś wie, jak zrobić, aby była lista zadań, tylko by każde zadanie uaktywniało się wtedy, kiedy je dostanę. Pogmatwane :D Myślę, że ktoś zrozumie.
________________________
Uczysz się na 5, umiesz na 4, piszesz na 3, wydaje ci się, że dostaniesz 2,dostajesz 1 :D Też tak macie???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene