Dziennik Misji na zdarzeniach |
Autor |
Wiadomość |
Kiniaq
Preferowany:
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 16 Sty, 2011 21:56
|
|
Dziennik Misji na zdarzeniach
|
Witam wszystkich Ultimowiczów!
Chciałbym podzielić się moim pomysłem na dziennik misji z którego opracowania i zastosowania jestem niezmiernie dumny
Jest to poradnik głównie przeznaczony dla średnio-zaawansowanych z tajnikach mejkerowego rzemiosła. Mam nadzieję, że może szczęśliwych trafem losu starzy wyjadacze też łykną moich inspiracji
A więc:
1. Tworzymy przedmiot
Wchodzimy w bazę danych i otwieramy menu Przedmioty.
Tworzymy nowy przedmiot Dziennik Misji:
1. Cel - ustawiamy Brak, gdyż dziennik nie będzie używany w walce.
2. Używalne - Menu, bo (tak jak wyżej)
3. Cena - 0 - aby zniechęcić graczy do sprzedawania bezwartościowej księgi
4. Konsumpcyjny - Nie - ponieważ, nie będziemy "zjadać" książki po zerknięciu na jedną stronę czy dwie, prawda?
2. Tworzymy typowe zdarzenie
Wchodzimy sobie w zakładkę Typowe zdarzenia i robimy takie oto coś:
5. Ustawiamy funkcję na czekaj.
6. Przypisujemy do zdarzenia etykietę, którą nazwałem "1"
7. Pokazujemy możliwość wyboru. u mnie brzmi ona (Pokaż główne zadanie, Pokaż poboczne zadanie, Zamknij) lecz może ona być inna np. (Pokaż zadanie specjalne). Możliwości jest wiele.
8. Najważniejsza część tego tutka. Gdy jakiś NPC daje nam questa włączamy przełącznik tego zadania.
Chodzi o to aby w tym typowym zdarzeniu ustawić warunek = PRZEŁĄCZNIK TEGO QUESTA JEST WŁĄCZONY. To spowoduje wyświetlenie notatki o tym zadanie (Genialne, prawda?) Po wykonaniu questa WYŁĄczamy przełącznik.
9 (opcjonalnie) - Skaczemy do etykiety - chodzi o to aby po obejrzeniu aktualnych zadań pozostać przy otwartym dzienniku.
Na koniec musimy jesszcze otrzymać ten dziennik. Robimy zdarzenie - Zmiana przedmiotu - Dziennik misji + 1 . Chyba z tym każdy z was sobie poradzi.
Aha! Każdy quest wymaga osobnego warunku w typowych zdarzeniach! Jest to trochę pracy, ale efekt - zdumiewający.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Ayene Wto 01 Mar, 2011 10:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Drawestien
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 127
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011 15:24
|
|
|
Kiniaq,
Dobry tutek. |
|
|
|
Agumon
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 53 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 515 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011 16:17
|
|
|
Tutorial jest prosty ale ja wolę używać skryptu gdyż jest on prostszy w konfiguracji. Ale za ogół 9/10 |
________________________
|
|
|
|
Gabe33
Preferowany:
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 76 Skąd: z NukeTown
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011 20:30
|
|
|
Mniam. Mniam jaki dobry poradnik 9/10 ale jak powiedział Agumon, skrypcik lepszy |
________________________
|
|
|
|
Poster27
Preferowany:
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 136 Skąd: że znowu
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011 16:24
|
|
|
Skrypty zawsze będą górą, ale fajny poradnik 10/10 |
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Sro 26 Sty, 2011 08:33
|
|
|
Można też nie dawać przedmiotu, tylko Conditional Brach(Warunek): The button C is pressed(Przycisk C został naciśnięty). A warunek zdarzenia to zdarzenie równoległe. |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
Tjef
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 163 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
marvin56
Preferowany:
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 6
|
Wysłany: Pią 15 Cze, 2012 19:27
|
|
|
Witam! Mam problem, otóż, kiedy dostaję drugą misję to powtarzam ze zdarzeniami i pojawia mi się tylko 1 misja. Czy ktoś wie, jak zrobić, aby była lista zadań, tylko by każde zadanie uaktywniało się wtedy, kiedy je dostanę. Pogmatwane :D Myślę, że ktoś zrozumie. |
________________________ Uczysz się na 5, umiesz na 4, piszesz na 3, wydaje ci się, że dostaniesz 2,dostajesz 1 :D Też tak macie??? |
|
|
|
|