Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pon 07 Lut, 2011 08:01
[RGSS] Warunek .visble
Autor Wiadomość
MaTe 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 14
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 20:05
[RGSS] Warunek .visble
Witam. Mam problem. edytuje taki jeden skrypt i chce zrobić, że można coś kliknąć (używam systemu myszki) jak taki obrazek jest widoczny.
I robie coś takiego:

Kod:
if @sprites["badges1"].visible==true
   if pbMouseLeftClick?(@prawo)
 @sprites["badges2"]=IconSprite.new(0,0,@viewport)
 @sprites["badges2"].setBitmap("Graphics/Pictures/badges2")
 @sprites["badges1"].visible=false
 @sprites["badges2"].visible=true
end
 if pbMouseLeftClick?(@lewo)
 @sprites["badges2"]=IconSprite.new(0,0,@viewport)
 @sprites["badges2"].setBitmap("Graphics/Pictures/badges2")
 @sprites["badges1"].visible=false
 @sprites["badges2"].visible=true
 end
end
  if @sprites["badges2"].visible==true
   if pbMouseLeftClick?(@prawo)
 @sprites["badges1"]=IconSprite.new(0,0,@viewport)
 @sprites["badges1"].setBitmap("Graphics/Pictures/badges1")
 @sprites["badges2"].visible=false
 @sprites["badges1"].visible=true
end
 if pbMouseLeftClick?(@lewo)
 @sprites["badges1"]=IconSprite.new(0,0,@viewport)
 @sprites["badges1"].setBitmap("Graphics/Pictures/badges1")
 @sprites["badges2"].visible=false
 @sprites["badges1"].visible=true
 end
end

I mam pytanie, czy

Kod:
if @sprites["badges2"].visible==true
end
to jest prawidłowy warunek? Że jeśli obrazek badges2 będzie widoczny to będzie możliwość kliknięcia? Z kliknięciami napewno wszustko jest dobrze, bo bez warunku mi działa. Lecz bez tego warunku skrypt będzie bez użyteczny.
 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 21:55
Sam warunek jest jak najbardziej prawidłowy, o ile pod keyem "badges2" na pewno kryje się obiekt klasy Sprite - w przeciwnym wypadku pojawi się błąd 'undefinied method...'.
Najlepiej napisz dokładniej, co i jak nie działa, bez tego trudno cokolwiek zdiagnozować imo. Czy oba są niewidoczne, czy jeden jest widoczny i mimo kliknięć się nie zmienia, itp.
 
 
 
MaTe 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 14
Wysłany: Wto 18 Sty, 2011 14:00
Wysłałem Ci PW ze szczegółami.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene