Zamknięty przez: Ayene Sob 12 Lut, 2011 01:23 |
Realm Crafter |
Autor |
Wiadomość |
kamiler65
Preferowany:
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: Okolice izraela
|
Wysłany: Sro 19 Sty, 2011 20:50
|
|
Realm Crafter
|
Witam wszystkich
mało napisze bo mam mało czasu
więc tak, jeśli chcesz zrobić mmorpg 3d bez zbędnych rzeczy
to ten program jest dla ciebie...
dokończę jutro i napisze plusy i minusy |
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Czw 20 Sty, 2011 00:47
|
|
|
A ja polecam DirectX SDK albo OpenGL + Ogre..
czemu? bo darmowe, a te 160$ możesz przeznaczyć na cały tydzień chodzenia do kina, nową mp3 albo choćby korki.. |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
Kodama
Preferowany:
Pomogła: 6 razy Dołączyła: 14 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Green Cat Forest
|
Wysłany: Czw 20 Sty, 2011 09:12
|
|
|
A ja polecam albo pisać wszystko na raz i sensownie, albo nie zaczynać takich debilnych wątków bez niczego wcale. |
________________________
|
|
|
|
kamiler65
Preferowany:
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: Okolice izraela
|
Wysłany: Czw 20 Sty, 2011 10:34
|
|
|
No tak
program ten służy do robienia gier mmorpg na dosyć dobrym silniku
plusy
dobra grafika
praktycznie wszystko tworzysz od nowa
3d
możliwość postawienia serwera
minusy
serwer utrzymuje sie tak długo jak moasz podłączony net
może lagować
trudno się połapać
ale ogólnie wrażenia z gry dobre więc polecam pobrac demo
LINK DO DOWNLOADU http://realmcrafter.com/store/pages.php?pageid=58 |
________________________
|
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Czw 20 Sty, 2011 13:47
|
|
|
Skoro praktycznie wszystko tworzysz od nowa to po cholerę płacić?
Jak już pisałem - Ogre jest darmowy i zapewne mniej zbugowany (open source), grafikę ma przyzwoitą, 3d jak się patrzy. Do neta bibliotek masz od groma.
Z kolei serwer do gry to znowu wydatek co najmniej kilkadziesiąt złotych miesięcznie (dla takiej słabszej gry).. no chyba, że stać Cię na kupno własnego serwera do domu (kilka k zł) + potężne połączenie z netem.
Innymi słowy - jak ktoś się nie zna to nie warto zaczynać takich pomysłów, bo to kasa wyrzucona w błoto.
Poza tym demo demem, ale jak wyżej pisałem - po co uczyć się API, które nie jest potrzebne? |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
Gabe33
Preferowany:
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 76 Skąd: z NukeTown
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011 20:41
|
|
|
A ja nie będe próbował ani tego od kamiler65, ani tego od Shlizer, a wole RPG Vx |
________________________
|
|
|
|
Manioczekable
Preferowany:
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 29 Skąd: z mojego komputera
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011 21:34
|
|
|
RPG maker ma większe możliwości graficzne od realm crafter'a -_-. Ktoś chce się bawić w tworzenie profesjonalnych gier (w tym 3D) - trzeba nauczyć się jakiegoś języka, choćby C++, albo, dla uproszczenia sobie życia, skorzystać z gotowych silników służących do developementu gier. Absolutnie świetny jest Unity3d. Może tak na szybko, wzorując się na kamilo...<coś tam> (mam słabość do zapamiętywania nicków, dalszej połowy się domyślcie) wymienię zalety i wady tego silniku. Zalety:
- dwie wersje: jedna darmowa dla użytkowników mniej zaawansowanych (DARMOWA!) i wersja druga - dla tych zaawansowanych, którzy najpewniej swe produkcje mają zamiar wydawać (za pieniądze). Ta wersja jest płatna, i to nie liche pieniądze.
- piękna grafika, realistyczna fizyka. Unity3d jest silnikiem stale konkurującym z Unreal Engine. Dla tych, którzy nie wiedzą, Unreal Engine 2 to engine używany przez firmy takie jak Activision czy Konami, czyli ma sporą wartość. Niedługo wychodzi kolejna wersja tego silnika, jeszcze lepiej zoptymalizowana i jeszcze piękniejsza - Unity3d pewnie Unreal'owi nie pozostanie dłużny w konkurencji.
- aż 3 języki programowania! JavaScript (język dosyć wolny, lecz dzięki unity3d staje się niemal tak szybki jak C#. Nie wiem, jakim cudem to jest możliwe, ale tak piszą twórcy engin'u), C# (język szybkością dościgający C++) i jakiś dziwaczny język programowania, zwany Boo.
- CAŁE ZASOBY gotowych i do tego bardzo ładnych modeli, tekstu i wieelee innych. To tak jakby pomnożyć ilość początkowych zasobów z RPGM około 50 razy (jak nie więcej).
- wbudowany, łatwy do przyswojenia edytor poziomów
Wady (jakieś musiałem umieścić, więc niektóre będą odnosiły się do wymagań niektórych wybrednych forumowiczów.)
- NIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH. Jeśli nie UI czy pisanie skryptów w RPGM ci nie idzie - nawet nie pobieraj.
- jest po angielsku...
- trzeba pisać skrypty... łee...
- nie jest po polsku...
- nie jest prosty...
- jest trudny...
- czemu nie jest po polsku?! |
________________________ Darmowy trial "fałiksa" się skończył, bo - nie wiedzieć czemu - cofanie czasu komputerowego już nie wydłuża czasu trwania darmowej licencji... Piracka wersja ssie, antywir wykrywa mi w niej trojana... coś nie ufam reptilowi. Zażywam kursiki z Javy =] |
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011 01:06
|
|
|
Manioczekable napisał/a: | - aż 3 języki programowania! JavaScript (język dosyć wolny, lecz dzięki unity3d staje się niemal tak szybki jak C#. Nie wiem, jakim cudem to jest możliwe, ale tak piszą twórcy engin'u), C# (język szybkością dościgający C++) i jakiś dziwaczny język programowania, zwany Boo. | Co do szybkości 'języków' to można się trochę uśmiać =) musieli nieźle naśmiecić w tym kodzie dotyczącym c# i cpp, skoro są niemal tak powolne jak język interpretowany =)
Zaciekawiło mnie jedno - możliwość pisania w języku, który jest wykorzystywany głównie tylko do stron internetowych.. niestety jest to bardziej ciekawostka..
z kolei Boo jak doczytałem to dialekt Pythona..
Cytat: | - NIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH. Jeśli nie UI czy pisanie skryptów w RPGM ci nie idzie - nawet nie pobieraj. | Jeśli ktokolwiek ma problemy z RGSS/Ruby to niech nawet nie myśli o korzystaniu z jakiegokolwiek silnika. Lepiej zacząć od podstaw C++ niż zgrać demo silnika i potem zadawać pytania pokroju 'a co to kompilator'? =p
Cytat: | - jest po angielsku... | Niestety mistrzu, ale nie znam dobrego programisty nie znającego j.angielskiego na poziomie mniej niż średnio zaawansowanym. |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
Manioczekable
Preferowany:
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 29 Skąd: z mojego komputera
|
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011 22:29
|
|
|
Shlizer napisał/a: | Manioczekable napisał/a: | - aż 3 języki programowania! JavaScript (język dosyć wolny, lecz dzięki unity3d staje się niemal tak szybki jak C#. Nie wiem, jakim cudem to jest możliwe, ale tak piszą twórcy engin'u), C# (język szybkością dościgający C++) i jakiś dziwaczny język programowania, zwany Boo. | Co do szybkości 'języków' to można się trochę uśmiać =) musieli nieźle naśmiecić w tym kodzie dotyczącym c# i cpp, skoro są niemal tak powolne jak język interpretowany =)
Zaciekawiło mnie jedno - możliwość pisania w języku, który jest wykorzystywany głównie tylko do stron internetowych.. niestety jest to bardziej ciekawostka..
z kolei Boo jak doczytałem to dialekt Pythona.. |
Pewnie, że jest to nadzwyczaj ciekawe! Zresztą ja nigdy wcześniej nie próbowałem wykorzystywać java scriptu do innych celów... Bo ten język miałeś na myśli...?
Shlizer napisał/a: | Manioczekable napisał/a: | - jest po angielsku... | Niestety mistrzu, ale nie znam dobrego programisty nie znającego j.angielskiego na poziomie mniej niż średnio zaawansowanym. |
Czyżbyś kierował to do mnie? ;D
Generalnie nie mogę powiedzieć nic konkretnego na temat wad tego programu... Na razie nie bawiłem się tym silnikiem w żaden inny sposób jak przy tworzeniu scen i map. Po wiem tylko, że ma on [silnik] bardzo skomplikowany UI*.
* user interface*
* interfejs użytkownika*
* to co się wyświetla jak się włącza |
________________________ Darmowy trial "fałiksa" się skończył, bo - nie wiedzieć czemu - cofanie czasu komputerowego już nie wydłuża czasu trwania darmowej licencji... Piracka wersja ssie, antywir wykrywa mi w niej trojana... coś nie ufam reptilowi. Zażywam kursiki z Javy =] |
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011 01:03
|
|
|
Manioczekable napisał/a: | Pewnie, że jest to nadzwyczaj ciekawe! Zresztą ja nigdy wcześniej nie próbowałem wykorzystywać java scriptu do innych celów... Bo ten język miałeś na myśli...? | Tak. Na myśli miałem JS. Raczej rzadko się spotyka, aby był wykorzystywany gdzie indziej niż w webowych aplikacjach.
Manioczekable napisał/a: | Czyżbyś kierował to do mnie? ;D | To zależy, czy umiesz angielski na poziomie rozumienia dokumentacji / odpowiedzi na zagranicznym forum (ew. czy umiesz korzystać ze słownika =p).
Cytat: | Po wiem tylko, że ma on [silnik] bardzo skomplikowany UI*. | W jakim sensie ma skomplikowany UI? Znaczy, że jak użytkownik gry odpali grę i będzie miał okienka, przyciski i suwaki to się w nich pogubi?
Czy może pomyliłeś UI z API (Application Programming Interface), który z perspektywy programisty jest bardziej istotny (w końcu napisać UI, czy raczej GUI można sobie własne.. ot, jak ja to zrobiłem na RMXP: http://www.rmxp.pl/index.php?topic=5955.0 ).. |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
Manioczekable
Preferowany:
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 29 Skąd: z mojego komputera
|
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011 20:18
|
|
|
Możliwe, że pomyliłem... Czy ja wiem - zawsze jeśli chodziło o cały interfejs (ekraniki, suwaczki itd) w jakiejkolwiek aplikacji (enginie do gier, programie do obróbki grafiki itd) spotykałem się z nazwą user interface. Ale nie będziemy się sprzeczać o nazwę...
Gwoli ścisłości UI/API wydaje się niezbyt klarowny jak na moje oko. Porównując interface Unity z choćby takim silnikiem jak Monkey Engine (możliwe, ze pomyliłem nazwę... proszę nie bić).
Co do AF... RGSS102E.dll Wyskakuje po uruchomieniu. Domyślam się, że jednak wymaga RTP? |
________________________ Darmowy trial "fałiksa" się skończył, bo - nie wiedzieć czemu - cofanie czasu komputerowego już nie wydłuża czasu trwania darmowej licencji... Piracka wersja ssie, antywir wykrywa mi w niej trojana... coś nie ufam reptilowi. Zażywam kursiki z Javy =] |
|
|
|
Czeliosss
Ranga RM:
Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 661 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011 20:52
|
|
|
AF nie wymaga RTP, a biblioteki. Masz ją w zasobach Xp. |
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie pisać, bo nie odpiszę. |
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Sro 02 Lut, 2011 00:59
|
|
|
Manioczekable napisał/a: | Możliwe, że pomyliłem... Czy ja wiem - zawsze jeśli chodziło o cały interfejs (ekraniki, suwaczki itd) w jakiejkolwiek aplikacji (enginie do gier, programie do obróbki grafiki itd) spotykałem się z nazwą user interface. | A to pewnie się źle zrozumieliśmy - UI to właśnie owe suwaczki, przyciski, zakładki i okna, natomiast API to sama implementacja tego (czyli pisanie kodu, aby tworzyć UI lub inne elementy programu).
Cytat: | Co do AF... RGSS102E.dll Wyskakuje po uruchomieniu. Domyślam się, że jednak wymaga RTP? | Nie wymaga. Wystarczy zgrać tą bibliotekę (w tym samym temacie podałem link).. teraz już poprawiłem paczkę i zawiera bibliotekę w sobie, więc nic dodatkowo zgrywać nie trzeba. |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
Nemma12
Preferowany:
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 19
|
Wysłany: Pią 11 Lut, 2011 23:08
|
|
|
Ej poco tak zrobiłeś mogłeś przecież zacząć temat później...
Nie rozumiem tego... |
________________________
|
|
|
|
|