class Scene_Map
alias hud_main main
def main
@Hud = Hud.new
hud_main
@Hud.dispose
end
alias hud_update update
def update
hud_update
#if $andando == true
#@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 80 == 0
#else
@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 30 == 0
#end
end
end
class Game_Actor < Game_Battler
def now_exp
return @exp - @exp_list[@level]
end
def next_exp
return @exp_list[@level+1] > 0 ? @exp_list[@level+1] - @exp_list[@level] : 0
end
end
[ Komentarz dodany przez: Avara: Pon 29 Paź, 2012 21:00 ]
Tutaj znajdziecie temat z paskami do tego skryptu autorstwa Loki'ego:
Przeróbki huda Marlosa Gamy
A tutaj ten skrypt z moją (Avary) modyfikacją, która pozwala ustawić położenie skryptu oraz włączać/wyłączać hud przełącznikiem.
Wersja, gdzie należy wpisać NAZWĘ przełącznika:
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# ** HUD
#------------------------------------------------------------------------------
# By Marlos Gama
# Module by Avara
#------------------------------------------------------------------------------
module Avara #<- Nie ruszać!
module Marlos_Gama_HUD #<- Nie ruszać!
#---------------------------------KONFIGURACJA---------------------------------
# Do poniższej wartości: 1 - wyświetla HUD w lewym górnym rogu; 2 - prawy górny
# róg; 3 - lewy dolny róg; 4 - prawy dolny róg
POLOZENIE = 3
# NAZWA przełącznika odpowiedzialnego za widoczność Hud'a. Gdy będzie ustawiony
# na: ON - hud będzie widoczny; OFF - hud będzie niewidoczny. W ustawieniach
# przełączników nazwa musi być bez cudzysłowia ;)
CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK = "HUD"
# Czy HUD ma być widoczny od samego początku gry: true - tak; false - nie.
CZY_WIDOCZNY_START = true
#-----------------------------KONIEC KONFIGURACJI!-----------------------------
if POLOZENIE == 1
POLOZENIE_X = 9
POLOZENIE_Y = -8
elsif POLOZENIE == 2
POLOZENIE_X = 393
POLOZENIE_Y = -8
elsif POLOZENIE == 3
POLOZENIE_X = 9
POLOZENIE_Y = 347
elsif POLOZENIE == 4
POLOZENIE_X = 393
POLOZENIE_Y = 347
end
end
end
class Hud < Sprite#Window_Base
def initialize
super()#(0-7,-1-23,185-5,108-10)
self.bitmap = bitmap = Bitmap.new(185-5,108-10)#self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
#self.windowskin = RPG::Cache.windowskin("Blank")
#modyfikacje by Avara
self.x = Avara::Marlos_Gama_HUD::POLOZENIE_X#+5+4#0-7
self.y = Avara::Marlos_Gama_HUD::POLOZENIE_Y#-5-3#-1-23
#koniec modyfikacji by Avara
self.z = 999
refresh
end
class Scene_Map
alias hud_main main
def main
@Hud = Hud.new
hud_main
@Hud.dispose
end
alias hud_update update
def update
hud_update
#if $andando == true
#@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 80 == 0
#else
@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 30 == 0
#modyfikacje by Avara
if $game_switches[$data_system.switches.index(Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK)] == true
@Hud.opacity = 255
else
@Hud.opacity = 0
end
#koniec modyfikacji by Avara
#end
end
end
class Game_Actor < Game_Battler
def now_exp
return @exp - @exp_list[@level]
end
def next_exp
return @exp_list[@level+1] > 0 ? @exp_list[@level+1] - @exp_list[@level] : 0
end
end
#modyfikacja by Avara
class Scene_Title < Scene_Base
alias avara_marlos_gama_hud_cr_ga_ob create_game_objects
def create_game_objects
avara_marlos_gama_hud_cr_ga_ob
$game_switches[$data_system.switches.index(Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK)] =
Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_START
end
end #koniec modyfikacji by Avara
Wersja, gdzie należy wpisać NUMER przełącznika:
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# ** HUD
#------------------------------------------------------------------------------
# By Marlos Gama
# Module by Avara
#------------------------------------------------------------------------------
module Avara #<- Nie ruszać!
module Marlos_Gama_HUD #<- Nie ruszać!
#---------------------------------KONFIGURACJA---------------------------------
# Do poniższej wartości: 1 - wyświetla HUD w lewym górnym rogu; 2 - prawy górny
# róg; 3 - lewy dolny róg; 4 - prawy dolny róg
POLOZENIE = 3
# Numer przełącznika odpowiedzialnego za widoczność Hud'a. Gdy będzie ustawiony
# na: ON - hud będzie widoczny; OFF - hud będzie niewidoczny.
CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK = 10
# Czy HUD ma być widoczny od samego początku gry: true - tak; false - nie.
CZY_WIDOCZNY_START = true
#-----------------------------KONIEC KONFIGURACJI!-----------------------------
if POLOZENIE == 1
POLOZENIE_X = 9
POLOZENIE_Y = -8
elsif POLOZENIE == 2
POLOZENIE_X = 393
POLOZENIE_Y = -8
elsif POLOZENIE == 3
POLOZENIE_X = 9
POLOZENIE_Y = 347
elsif POLOZENIE == 4
POLOZENIE_X = 393
POLOZENIE_Y = 347
end
end
end
class Hud < Sprite#Window_Base
def initialize
super()#(0-7,-1-23,185-5,108-10)
self.bitmap = bitmap = Bitmap.new(185-5,108-10)#self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
#self.windowskin = RPG::Cache.windowskin("Blank")
#modyfikacje by Avara
self.x = Avara::Marlos_Gama_HUD::POLOZENIE_X#+5+4#0-7
self.y = Avara::Marlos_Gama_HUD::POLOZENIE_Y#-5-3#-1-23
#koniec modyfikacji by Avara
self.z = 999
refresh
end
class Scene_Map
alias hud_main main
def main
@Hud = Hud.new
hud_main
@Hud.dispose
end
alias hud_update update
def update
hud_update
#if $andando == true
#@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 80 == 0
#else
@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 30 == 0
#modyfikacje by Avara
if $game_switches[Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK] == true
@Hud.opacity = 255
else
@Hud.opacity = 0
end
#koniec modyfikacji by Avara
#end
end
end
class Game_Actor < Game_Battler
def now_exp
return @exp - @exp_list[@level]
end
def next_exp
return @exp_list[@level+1] > 0 ? @exp_list[@level+1] - @exp_list[@level] : 0
end
end
#module by Avara
class Scene_Title < Scene_Base
alias avara_marlos_gama_hud_cr_ga_ob create_game_objects
def create_game_objects
avara_marlos_gama_hud_cr_ga_ob
$game_switches[Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK] =
Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_START
end
end
Dla mnie osobiście wersja pierwsza jest wygodniejsza, ale nie każdy potrafi z niej korzystać -.-
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
Ostatnio zmieniony przez Ayene Pon 31 Sty, 2011 11:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie mam pojęcia, u mnie działa bez zarzutu... Ayene być może zaradzi... Ale nie widzę problemu w rozróżnieniu pasków HP czy MP... Ale tak na marginesie to ten Hud jest "milszy" niż ten na forum?! A co do moich tematów związanych ze hud'ami - proszę o zamknięcie o taki mi chodziło...
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
No, cóż... Ayene długo nie ma... A spróbuj na czystym projekcie - chodzi mi o wklejenie skryptu do pustego projektu i sprawdzenie czy pójdzie normalnie...
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
class Scene_Map
alias hud_main main
def main
@Hud = Hud.new
hud_main
@Hud.dispose
end
alias hud_update update
def update
hud_update
#if $andando == true
#@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 80 == 0
#else
@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 30 == 0
#end
end
end
class Game_Actor < Game_Battler
def now_exp
return @exp - @exp_list[@level]
end
def next_exp
return @exp_list[@level+1] > 0 ? @exp_list[@level+1] - @exp_list[@level] : 0
end
end
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
FilipsO, paski ponazywaj tak:
Pasek Zielony - "HP-2"
Pasek Niebieski- "MP-2"
Pasek Żółty - "Xp-2"
Pasek Szary (pusty) - "Base-2"
A tak w ogóle to komuś poszło - osobiście mam polską wersje Maker'a...
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum