Poziom trudności na zdarzeniach |
Autor |
Wiadomość |
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011 11:57
|
|
Poziom trudności na zdarzeniach
|
Maksymalnie poziomów trudności możę być 4(bo tyle jest możliwości odpowiedzi.
No to zaczynamy:
1.Robimy zdarzenie z warunkiem "Autorun".
2.W komendach dajemy "Message" w której piszemy "Wybierz poziom trudności".
3.Pod tym dajemy "Show Choices" i piszemy np: 1.łatwy 2.średni 3.trudny 4.bardzo trudny(oczywiście w osobnych tabelach).
4.Pod każdą odpowiedzią dajemy:
łatwy: Control Wariables : [0001] = 1
średni: Control Wariables : [0001] = 2
trudny: Control Wariables : [0001] = 3
bardzo trudny: Control Wariables : [0001] = 4
5. Teraz tworzymy jakieś zdarzenie i 4 zakładki. W każdej zakładce warunek to zmienna 1, 2, 3 lub 4.
6. Robimy 4 takie same potwory(wyglądem i nazwą), lecz edytujemy ich zdolności. Np. 1 potwór ma 10 ataku i 10 obrony. 2 ma 12 ataku i 12 obrony itd.
:
7.W zdarzeniu w każdej zakładce dajemy "Battle processing: Bandyta" tylko że każdy bantyda ma być inny!!! I tak po wyborze potwory będą walczyły inaczej. Lepiej lub gorzej.
Wstawiam demko: http://www.mediafire.com/?1p90b5f9b7ohkaj |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
Itaki
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 278 Skąd: z Arvorii.
|
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011 15:49
|
|
|
Wystarczy zmieniać wartości statystyk potworów w zależności od poziomu trudności.. ale to chyba na zdarzeniach odpada i wkracza Ruby. |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011 15:55
|
|
|
Oczywiście można inaczej dostosować poziom trudności. Np. do questów.
łatwy: Zdobądź 3 kwiatki
średni: Zdobądź 5 kwiatków
trudny: Zdobądź 8 kwiatków
bardzo trudny: Zdobądź 15 kwiatków
I jeszcze na inne sposoby.
Cytat: | ale to chyba na zdarzeniach odpada i wkracza Ruby. |
A dlaczego odpada? Pewnie większość wybierze skrypty, ale jeżeli skrypt niezadziała zawsze można zrobić to na zdarzeniach . |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011 16:04
|
|
|
Nie wiem, bo nie znam się na tych zdarzeniach zbyt dobrze (wolę programowanie).. ale jeśli istnieje możliwość zmiany statystyk poprzez wyklikanie tego to jest to IMO lepsza metoda niż tworzenie po 5 stworów różniących się tylko statystykami.. metoda o wiele przyjemniejsza i prostsza (a do tego zajmująca mniej miejsca na dysku i w pamięci zapewne). |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011 16:09
|
|
|
Mówie że ze stworami to był tylko przykład . Oczywiście zdarzeniówki nie mają szans ze skryptami, ale czasami da się zastąpić problematyczne skrypty zdarzeniami .
Cytat: | miany statystyk poprzez wyklikanie tego |
Nie do końca zrozumiałem... |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
|