Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sob 15 Wrz, 2012 00:01
Da się zrobić online?
Autor Wiadomość
HerosNiebios20 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 37
Skąd: PrG
Wysłany: Sob 29 Sty, 2011 22:44
Da się zrobić online?
Da się zrobić tak by gra zrobiona w RPG Maker była online jeśli tak to jak
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Sob 29 Sty, 2011 22:48
Niby jest coś na online, ale nie warto robić. Same błędy.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Sob 29 Sty, 2011 23:41
Da się. Ale albo napiszesz samemu protokół w Ruby, albo skorzystasz z jakiejś gotowej zewnętrznej biblioteki i ją zaincludujesz w projekcie.
Nie pytaj jak to zrobić, bo jeśli nie wiesz o czym piszę to długa droga przed Tobą =p
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Sob 29 Sty, 2011 23:54
Jest wprawdzie skrypt na MMO w makerze (zarówno xP jak i vX), jednakże jest tak zabugowany, że lagi są okropne a do tego czasem wywala bez powodu z gry.

Zresztą ciężko zrobić online w jakiejkolwiek grze, bo samo programowanie sieciowe to jeden wielki bajzel (no może oprócz programowania w Delphi lub Lazarusie - komponenty Indy bardzo sprawę ułatwiają).
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Nie 30 Sty, 2011 01:19
Rave napisał/a:
jednakże jest tak zabugowany, że lagi są okropne
Niekoniecznie lagi muszą być efektem bugów. Pamiętajmy, że program jest pisany w ruby, który jest językiem interpretowanym, a co za tym idzie zwykle jest 10, czy nawet 100 razy wolniejszy niż ten sam kod skompilowany do postaci maszynowej.

Cytat:
Zresztą ciężko zrobić online w jakiejkolwiek grze, bo samo programowanie sieciowe to jeden wielki bajzel (no może oprócz programowania w Delphi lub Lazarusie - komponenty Indy bardzo sprawę ułatwiają).
Wiesz o czym piszesz? Protokół TCP/IP (najczęściej wykorzystywany) jest taki sam niezależnie od tego w jakim języku piszesz. Owszem - w jednych jest łatwiej, a w innych trudniej. Nie zapominaj też, że jest masa bibliotek, z których można korzystać - niezależnie czy piszesz w Pascalu (czyli owym Delphi/Lazarus), C++, C#, czy jeszcze czym innym.
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Nie 30 Sty, 2011 08:08
Jeżeli chcesz zrobić grę online zrób ją w Eclipse! Tilesety te same a nie ma błędów!!!
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Nie 30 Sty, 2011 22:18
Shlizer napisał/a:
Cytat:
Zresztą ciężko zrobić online w jakiejkolwiek grze, bo samo programowanie sieciowe to jeden wielki bajzel (no może oprócz programowania w Delphi lub Lazarusie - komponenty Indy bardzo sprawę ułatwiają).
Wiesz o czym piszesz? Protokół TCP/IP (najczęściej wykorzystywany) jest taki sam niezależnie od tego w jakim języku piszesz. Owszem - w jednych jest łatwiej, a w innych trudniej. Nie zapominaj też, że jest masa bibliotek, z których można korzystać - niezależnie czy piszesz w Pascalu (czyli owym Delphi/Lazarus), C++, C#, czy jeszcze czym innym.


Właśnie chodziło mi o tą trudność w pisaniu programów w c++ (include socket_cośtam.h, inicjalizowanie gniazd podłączenie, a coś się znowu spieprzyło) vs. łatwość obsługi delphi/lazarus z komponentami Indy (w większość wystarczy napisać ID(nazwa protokołu).connect, później przesłać dane i id<cośtam>.disconnect).
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
HerosNiebios20 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 37
Skąd: PrG
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011 16:43
Trudno by było zrobić taką grę ale przyznajcie że było by super mieć taką grę online.Szkoda jestem zielony więc raczej nie zrobię online.
________________________
Siemka
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011 16:45
Tak jak mówiłem. Spróbuj zrobić ją w Eclipse ;-) ! Jest on zupełnie darmowy a funkcje ma te same!
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
HerosNiebios20 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 37
Skąd: PrG
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011 09:04
Nie chce zmieniać programu i robić gry od nowa.
Było by fajnie jakby ktoś dał jak zrobić krok po kroku taką grę online jak margonem.
________________________
Siemka
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011 09:13
Nawet się do tego nie zabieraj z RPG Makerem, jeżeli w skryptach jesteś zielony... Myślę że nawet Ayene
sprawi to duży kłopot...
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011 13:07
Widzę, że Ayene to tu swoista guru =)
Generalnie heros nawet jakby Ci ktoś napisał skrypt to musiałbyś się sporo natrudzić z jego zastosowaniem (jakie pakiety wysyłać, lagi czy packet lossy i takie tam)..
daj ogłoszenie w prasie, że potrzebujesz programisty, podaj cenę i twórz wymarzoną grę.. albo..
naucz się programować (tak pewnie kilka lat to zajmie) i sam to napisz.. albo..
zacznij od czegoś prostszego?

Ja choć umiem programować także zaczynałem od prostego projektu, żeby poznać język i program.. nic w tym zdrożnego..
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011 13:50
Nie, nie, nie... Jest skrypt, nazywa się Netplay Plus, ale są pewne wady:

Musisz PORZĄDNIE umieć ruby (jak piszą autorzy postawienie serwera to najłatwiejsza sprawa), musisz mieć też mocny, dodatkowy komputer (głównie chodzi o procka i RAM, grafika to może być nawet S3 Trio (dla niekumatych - karta graficzna, jedna z pierwszych "zintegrowanych", nawet bez akceleratora 3D. Żadnego, nawet najgorszego)), który przeznaczysz WYŁĄCZNIE na serwer, bo komunikatory, torrenty, gry (nawet singleplayer) zapychają skutecznie łącze i ram co uniemożliwi innym dobranie się do twojego serwera i se nie pograją. No i łącze to musisz mieć b. mocne - najmniej 20 Mbit.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011 14:48
Rave.. karta graficzna czasem może być potrzebna. Ruby umożliwia akcelerację sprzętową. Serwer natomiast można postawić na zwykłym kompie (oczywiście mówimy tu o grze maks. 5 osób), a jeśli dasz radę na Linuxie to zyskasz dodatkowego kopa =p

Ale generalnie jeśli ktoś chce stworzyć grę multiplay to wyjścia są dwa - albo coś w stylu co-opa, gdzie serwerem może być komp jednego z graczy, albo kupno normalnego serwera (nie takiego do hostingu stron, tylko jakieś 10x droższego, tak, żeby z 30-50 osób mogło grać na raz).

Inna sprawa, że zwykły, domowy komp na testy się nada.. tylko trzeba umieć zaprogramować grę, a nie 'dajcie kod, ja wkleję i będzie to moja gra'..
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Nie 06 Lut, 2011 07:00
Shlizer, źle zrozumiałeś. Karta graficzna nie jest potrzebna... NA SERWERZE! Tzn. jest potrzebna, ale wystarczy najtańsza możliwa. A serwer to po prostu mocny komputer, który nie ma gówien uruchomionych typu Skype, GG firefox, tlen chrome, itp. Nawet trybu graficznego nie musi mieć, o ile oprogramowanie serwerowe na to pozwala (w win działa jako usługa, w linuksie jako demon).

Czyli jak masz komp, dajmy na to 4GB ram, procek Intel Core2Quad Q9450 (przy serwerach te 2 parametry - procek i ram są najważniejsze) i nie używasz go do niczego innego, tylko program serwera tam działa, to taki komp sobie poradzi (np. OTS uruchomiony na takim serwerze wytrzymałby nawet 500 graczy jednocześnie, zależnie od łącza. Wiem bo sprawdzałem kiedyś na jakimś skrypcie ile osób może pociągnąć mój sprzęt, bo to jego parametry, bo myślałem nad postawieniem OTS).

Teraz tylko trzeba zadbać o stały IP, jeśli można takowy o swojego ISP załatwić lub skombinować DynDNS i można jechać. No i oczywiście komputer będący serwerem powinien być stale włączony.

Ale jak mówiłem trzeba mieć osobny, mocny komputer i porządne łącze (20Mbit najmniej). Bez tego ani rusz.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene