Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Czw 19 Lip, 2012 10:17
Fabularne rewolucje z M. Gessler.
Autor Wiadomość
Lukortech 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 42
  Wysłany: Wto 01 Lut, 2011 19:25
Fabularne rewolucje z M. Gessler.
Witajcie!

Drodzy ultimowicze, po wygraniu batalii o ten dział, chciałbym by napłynęło do niego życie, więc zakładam ten temat.

Według obietnicy w tym dziale będzie można pytać o porady w związku z fabułą, czy nawet samymi dialogami. No bo skąd mamy wiedzieć, jak wprowadzić kogoś w zakłopotanie, skoro sami zawsze jesteśmy podczas rozmowy zawstydzeni?

Wraz z dzisiejszym dniem nadeszła jutrzenka w waszych głowach.

Piszcie tutaj o problemach dotyczących fabuły, questów, części merytorycznej wypowiedzi, czy nawet o pomysły dotyczące postaci.

Najsamwpierw chciałbym wam udzielić kilku porad.

Poradnika część pierwsza (postać):

Był sobie kiedyś mężny wojownik który chciał ocalić świat, udało mu się, zrobił to, potem zalał się w trupa, poszedł spać (sam nie wiedział kiedy) i obudził się bez ekwipunku z siłą równą w przybliżeniu do 20 liczb po przecinku 0. Aha, zapomniałem dodać że obudził się w kanale pełnym szczurów...

tiaa...
Kocham te urozmaicenia fabularne w niektórych grach.
Co było źle? Wszystko.
Zacznijmy od początku, w każdej takiej pierwszej lepszej grze MMORPG masz do wyboru klasę postaci a tu pojawia się wojownik. I koniec. A co? trudno jest dać możliwość wyboru? Nie trzeba do tego nawet skryptów. Wystarczy pokombinować. A klasy postaci które są standardowe w VX czy XP w zupełności powinny wam wystarczać... no ale o tym później.

Następny błąd - czemu chciał ocalić świat i czemu mu się to udało, i przede wszystkim przed czym on go cholera bronił? NIE, NIE, NIE! SHAISSE... A dlaczemu by nie zrobić wprowadzenia, w którym postać zaczyna jako dziecko, uczy się w szkole, i ma prawo wybrać sobie przyszłą profesję? Niech to będzie zakichany handlarz, który w walce jest przydatny jak kamień tonącemu, ale za to będzie miał zarąbistą zbroję i masę kasy by przekupić przeciwnika.

OK. Powiedzmy że mamy to za sobą. A teraz zalał się w trupa... no tak. A jak inaczej wytłumaczyć że ogólnie nic nie pamięta i znalazł się w kanałach? A dlaczego niby nie mógł na niego nikt rzucić czaru "zapomnienia" z gothic'a? Albo uderzyć go w głowę? Dzięki temu niekoniecznie znalazłby się w kanałach. Powiedzmy że szedł lasem, bo pomagał biednemu wieśniakowi (jeśli charakter jest zły to go okradał ^^) i dostał od normalnego, przeciętnego bandyty w głowę, przecież każdy, nawet superzajefajny wojownik może oberwać w głowę i zemdleć. To NORMALNE! Potem budzi się w chatce zielarki czy nawet tego wieśniaka i tam może zacząć przygodę. Zresztą używki są złe xD

SZCZURY!
AAA... Uciekajmy, są ogromne! Czemu ludzie się ich tak panicznie boją? Przecież gdy damy takiego ducha, to jest bardziej wiarygodnym przeciwnikiem dal wojownika, niż szczur.
No bo szczur dostanie maczugą i się zwinie, a duch? Heh... tu zaczyna się zabawa.

No ale każdy sobie rzepkę skrobie. Mogę wam tylko powiedzieć co MNIE boli w grach które kuleją pod względem artystycznym. Niedługo napiszę kolejną część poradnika.

Pokażcie że macie wyobraźnię.

Proszę!


Dla tych którym nie chciało się czytać poradnika!

Jeśli macie problemy z fabułą czy czymkolwiek w swoich grach, i potrzebujecie pomocy, piszcie tu! Od teraz będzie to centrum pomocy dla fantazyjnych analfabetów.


Pozdrowionka! ;)
ps. Jeśli jest taka możliwość proszę o przyklejenie czy coś, ten temat może się przydać ;P
________________________
Spoiler:

I'am making the world a better place...

 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011 20:31
Mi się już podoba ;)
Jak dla mnie bardzo dobry pomysł, szczególnie dla osób które mają problemy z rzeczami typu fabuła i dialogi :mrgreen:

btw. przykład który podałeś w pewnym sensie mi pomógł ^^
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Sro 02 Lut, 2011 01:06
Cóż.. ja mam nieco inną koncepcję na brak pamięci i użyję go w tym, co właśnie tworzę (choć nie jest to ani fantasy, ani żaden rpg =p)..
sam poradnik natomiast.. ciężko poradnikiem nazwać.. jest to raczej zganienie typowej makerowej 'fabuły' (tfu... z fabułą toto nie ma żadnego porównania.. zresztą jak większość 'fabuł' prezentowanych na forach makera)..
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Lukortech 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 42
Wysłany: Sro 02 Lut, 2011 08:56
Shlizer napisał/a:
Cóż.. ja mam nieco inną koncepcję na brak pamięci i użyję go w tym, co właśnie tworzę (choć nie jest to ani fantasy, ani żaden rpg =p)..
sam poradnik natomiast.. ciężko poradnikiem nazwać.. jest to raczej zganienie typowej makerowej 'fabuły' (tfu... z fabułą toto nie ma żadnego porównania.. zresztą jak większość 'fabuł' prezentowanych na forach makera)..


Hmm... W poradnikach chyba można pokazać jak jest źle no nie? ;)

Ale ogólnie to będę cały czas dodawał nowe "porady" dotyczące RPG makera (od strony fabularnej i dialogów ;P).

Fajnie że już się przydało, nadal zachęcam do opisywania ewentualnych problemów z fabułą, dialogami, zdarzeniami czy innymi duperelami .P (to jest cyklop jakby co xD)
________________________
Spoiler:

I'am making the world a better place...

 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Sro 02 Lut, 2011 11:24
Cytat:

btw. przykład który podałeś w pewnym sensie mi pomógł ^^


mi także x)
Cytat:

Ale ogólnie to będę cały czas dodawał nowe "porady" dotyczące RPG makera (od strony fabularnej i dialogów ;P).


mam nadzieje x)
pozdrawiam ^^
________________________

 
 
Lukortech 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 42
Wysłany: Sro 02 Lut, 2011 19:47
Witam!
Następna część poradnika będzie dotyczyć tego co nazywamy zarysem fabularnym.
Pewnie każdy chciałby mieć grę która zaskoczy. Wprowadzi coś świeżego, czy innego niż wszędzie indziej. Ale jak to zrobić? Przecież wszystko zostało wymyślone.
Spróbujcie to powiedzieć autorom książek. Oni to mają przekichane. no ale do rzeczy.

Od początku zaczynamy postaciami które mają wystąpić. Zależnie od charakteru gry (sci-fi czy fantasy czy jakaś inna) postaci muszą odpowiadać jej charakterami. Bo chyba wiadomo że taki Darth Vader raczej nie pojawi się w grze psychologicznej czy poważnej grze typu "horror".

No to startujemy!

Przypuśćmy że chcemy zrobić grę, w której głównym celem jest zdobycie zamku (a przedtem skompletowanie wiernej drużyny by ten zamek podbić). Zaczynamy od postaci Najlepiej wg standardów ustawić drużynę na heal'era wojownika maga i możliwie łucznika czy łotrzyka (jak kto woli). BŁĄD! Wyjdź z inicjatywą. Zrób coś, czego mało kto się spodziewa. A dlaczego nie zaczniesz od chłopa, który podczas swojej podróży będzie zdobywał klasę czy chociażby rangę danej klasy. Co w tym trudnego? Dzięki temu można by nawet wprowadzić coś takiego jak drużyna złożona z samych heal'erów. Dziwne? A co jeśli jesteś na pustyni i przydałoby się więcej jednostek leczących żeby uniknąć strat potionów (wiadomo, trucizna... ogień)? Wtedy zaczniesz żałować. Tak czy inaczej kompletujesz drużynę, jakkolwiek to robisz. Ruszasz na zamek? Nieee... zaczynasz zabawę z grą. Exp, itemki czy inne ważne rzeczy na ciebie czekają. Bez nich nie możesz wyruszyć jak jakiś za przeproszeniem gołodupiec na uzbrojonych po zęby strażników miejskich. Ale jak wpleść to w fabułę?


Otóż gdy chcesz dać postaci koniecznie jakiś przedmiot, daj jej go. Niby nic za darmo, ale to nie znaczy że postać nie może z powodu dostania itemu złych profitów. (powiedzmy że po założeniu broni postać dostaje stan "złodziej" przez co atak tą bronią jest zmniejszony o 50% :D Wnerw co?) A kiedy jednak mimo wszystko chcesz dać jej ten przedmiot ALE nie za darmo to możesz zrobić skrzynię z przyciskami, kodem, zagadką, czy innym ustrojstwem. No bo czemu do gry fantasy nie wprowadzić elementu gry logicznej. Miłe oderwanie od expienia no nie?


Idąc dalej, masz itemki i trochę kasy. Idziesz w stronę zamku i stwierdzasz że co?


JESTEŚ n00bem!

Tak, nie masz expa czy skilli no bo kiedy miałeś je zdobyć?

Expowisko nie może być miejscem w którym po powiedzmy 5 krokach zawsze spotkasz nietoperza.
W mroku czai się przecież coś więcej niż szczur, nietoperz czy duch. Niech będzie przykładowy Ghoul. Czemu nie zrobić z niego standardowo napotkanej postaci, ale ze stosunkiem napotkania co 20 kroków a nie co 5 jak dla szczura? No bywa, zbyt potężny stwór, zginąłeś. Nie pierwszy i nie ostatni raz, ale się przyzwyczaj.

Załóżmy że masz expa. Co teraz?

RUSH NA ZAMEK!!!






















NIE!!!
Kurde. A skille?
Co z nimi?!?!

Powinny być tak porozkładane by każda z klas miała równe szanse w walce. Alejak to się ma do fabuły?

Zakładając że na murach są strażnicy którzy mają łuki możesz zrobić zdarzenie, że twój łucznik może ich zestrzelić tylko i wyłącznie jeśli ma np. skill przedłużone ramię. Dzięki temu nie musisz staczać z nimi "close battle" czyli walki na bliski dystans. Zaoszczędzisz czasu, i mozołu. ALE tylko wtedy gdy masz łucznika w teamie...

No to co? Koniec? Już masz zamek... heh.



To zależy tylko od ciebie.

Pozdrowionka i powodzenia makerowicze!



A teraz na pożegnanie fragment listu od makerowicza ^^

Pewien osobnik napisał:

"Podałeś przykład typowej fabuły, a następnie ukazałeś, jak można zrobić z takiego banału coś ciekawszego, nawet jeżeli zmienia się tylko szczegóły. Zachęcasz twórców do myślenia nieszablonowo i to w głównej mierze mnie zachęciło ^^"

To fajnie że się przydałem, mam nadzieję że po przeczytaniu tego, też dostaniesz trochę natchnienia :D
________________________
Spoiler:

I'am making the world a better place...

 
 
Lukortech 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 42
Wysłany: Pią 04 Lut, 2011 12:15
Skoro minęło tak wiele czasu, a ja jak nigdy mam czas by usiąść do komputera napiszę kolejną serię porad dla was kochani ultimowicze! Let's begin!

Skoro fabuła i postaci są już obgadane zajmiemy się... różnymi zdarzeniami!

Tak, to może się wam wydawać dziwne, ale to jest ważne. Zdarzenia które mają miejsce w waszej grze nieraz mają większą wartość niż fabuła. Tak być w sumie nie powinno, ale czasem dobrze jest, jeśli jakimś zdarzeniem się zabłyśnie. No to zaczynamy.

(Oczywiście będę schematyczny i pokażę wam jak może wyglądać typowe zdarzenie i jak wg. Mnie powinno wyglądać J)

Ep.1 Zdarzenie napotkania postaci.

-Cześć
-cześć
-jesteś postacią która ma wpływ na fabułę?
-nie, jestem tylko zapychaczem
-ach, spoko

WTF?!

Każda postać jest wyjątkowa, więc czemu nie dać każdej imienia.
No bo co to za problem dać przed tekstem który postać mówi „/c[5] Karolina: /c[0]”
Żaden! Bynajmniej dla mnie. Wiadomo, każdy może się od tego powstrzymać (ja na przykład tak zrobiłem, i nie sądźcie mnie za to ;P) ale za to traci ważny element gry jakim jest pobudzenie mózgu gracza i zastanowienie się nad tym czy ta postać nie ma przypadkiem czegoś ważniejszego do zrobienia w fabule niż błąkanie się po mieście i udawanie zakupów...

U góry był schemat, a jak powinno to wyglądać dla mnie?
-Witaj!
-Nie mogę rozmawiać z obcymi...

Co jest nie tak? Jak mam poznać osobę która nie chce ze mną rozmawiać? Tu się zaczyna kombinowanie, trzeba zrobić coś, co sprawi że dana 0postać będzie po naszej stronie.
Niech to będzie przyprowadzenie jej „chorego” męża z karczmy. Dzięki czemu otrzymamy misję z czymśtam (nie expa i golda za przyprowadzenie męża, no bo kto normalny da ci dychę za przyprowadzenie jego konkubiny zalanej w trupa?). Powiedzmy że przyniesienie itemków do upędzenia bimbru, żeby maż się upijał w domu, a nie w karczmie. A za to dopiero exp i kasa.

Inna wersja? Proszę bardzo.

-Witaj!
-Witaj! Czy szukasz płatnego zabójcy?
(strach?)
-Eee... nie, po prostu myślałem że może masz dla mnie misję.
-Mam... Podróż na tamten świat. W jedną stronę! [dead]

czemu tak? Bo tylko jedna odpowiedź jest w porządku, a jaka... to już jest zależne od was, bo na przykład zamiast dialogu 3 dajemy ;
-Nie, sam jestem jednym z nich.
-Ah... więc dobrze, ale ostrzegam cię, to mój region.
[koniec rozmowy]

To może było słabe, ale sami też możecie coś wymyślić.
No dobra, to żeby nie było to dam wam taki mały przykładzik.


Chcemy uzyskać efekt małego zamieszania.

-Witaj!
-Cześć! Co u ciebie słychać?
-Myślałem że się nie znamy.
-Ależ się znamy! Nie pamiętasz ostatniego balu u Hrabiny?
-Eee..Ach! No tak.. to ty... eee...
-Tak, Agata :D
Skądś to znamy... Neee...

A jaki może być z tego morał? Wspaniała towarzyszka w drużynie z masą zabawnych tekstów. Ale tylko i wyłącznie jeśli trafimy jej imię. Za każdym razem (przy każdej rozgrywce) inne :P Co teraz? Konsternacja? :D

Może...

Niedługo nowsze porady i kontynuacja tych.
________________________
Spoiler:

I'am making the world a better place...

 
 
Lukortech 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 42
Wysłany: Sob 12 Lut, 2011 13:46
Nadszedł czas by napisać kolejną część poradnika dotyczącego waszych gier RPG!

Nie zgadniecie czym się zajmiemy...

Będą... to mapy!

Pewnie myślicie że zwariowałem, i że mapy są raczej zarezerwowane dla Ayene która napisała już niezły poradnik, ale ja wam napiszę jak zająć się mapą od strony fabuły.
Czyli jak zrobić drogi "na skróty" tak, by były pasjonującym przerywnikiem, a nie nudną
przejściówką pomiędzy questami typu biegnij i zabij. :) Koniec wodolejstwa! Zaczynajmy!



Jeśli zaczęliście już, i zrobiliście fabułę godną normalnego, rozwiniętego w pełni człowieka
(nikogo nie obrażam), to pewnie zauważyliście że pomiędzy questami typu "odnajdź siostrę" a "zabij wroga nr.1" jest pustka. Taaa. Razi po oczach co? Bo jak się człowiek nudzi to kliknie magiczne przyciski alt+F4. :D No i gra jest oceniana na 1/10 i co? JAJCO! Musimy pustki czymś wypełnić! No to może damy przykład.


Siostra powiedzmy znajduje się w dużym lesie, gdzieś w 34 na 38 lokacji. A final boss? niech będzie nad jeziorem w 36 na 38 lokacji. Jak to połączyć? Czerpcie "inspirację z natury"! Las może być połączony z jeziorem bagnem, na którym mogą być błędne ogniki (MAMY QUEST! "Nie idź za światłem, bo to pociąg...") mamy jakieś mistyczne duchy drzew, mamy mapkę złożoną tak samo w wody jak i z drzew (połączenie lasu i jeziora). Czegóż chcieć więcej? Powiedzmy że w połowie bagien, które utrudniają nam życie musimy się cofnąć po przewodnika... wysiada nam lampa i zostają tylko błędne ogniki. powiedzmy że zielone są ok a czerwone złe (ach te znaki umowne). wracamy do miasteczka na skraju lasu, znajdujemy w karczmie jakiegoś przewodnika, ale on boi się iść z nami i musi mieć mapę (tę można o dziwo znaleźć na bagnach (:D) w jakimś drzewie) powiedzmy że tworzymy jakąś pomniejszą lokację, by umieścić tam drzewo i jakieś krótkie zdarzenie z driadą która prosi nas o dostarczenie zioła do uleczenia jej rodzinki zatrutej przez... hmm... Może przez naszego przewodnika? Załóżmy że ogarniemy przewodnika, damy mu nauczkę, zdobędziemy odtrutkę czy coś i driada nam pomoże przejść przez las. Fajnie? No pewnie! Ale czemu niby napisałem że to poradnik do map? Bo planując zdarzenia, musimy myśleć o mapach które muszą powstać. Cały ten powyższy przykład wymyślałem przy okazji pisania. Coś się nie podoba? Okiiii...

No to dla leniwych:
"Przepis na quest z fajnym zakończeniem"
Mapy do zrobienia:
-Karczma i miasto, w którym miałaby się karczma znajdować.( musi być na skraju lasu)
-Las (najlepiej duży, ale bez powtarzalności drzew! nie mają wyglądać tak sztucznie jak na przykład tez standardowe z VX'a bo zabiję!)
-Bagienko (mają być tam zdarzenia z światłem (jako potworki, potem jako drogowskazy)
i jezioro (opcjonalnie)
Zdarzenia do zrobienia:
-Wspomniane wyżej ogniki
-driada
-przewodnik w karczmie
-jakieś źródełko, z którego niby woda miałaby się wydobywać (już zatruta przez przewodnika-gnidę)
-Możliwość wybrania przewodnika lub driady (czyli czy powiedzieć driadzie by się wypchała, czy pokazać przewodnikowi że ma przerąbane)
-Zakończenie questa dotarciem do jeziora i np. otrzymanie mapy bagien na zawsze (przedmiot związany czy coś)


A potem pozostaje tylko cieszyć się i dziękować mi za to że jestem. Tak! Bójcie się mnie marni śmiertelnicy! HAHAHHAHkhekhekhe. Ehh...

Papatki i pozdrowionka moje psiapsiółki! :D
________________________
Spoiler:

I'am making the world a better place...

 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Pon 14 Lut, 2011 13:34
Niezłe ;)
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Arcanius 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 27
Skąd: Polska, Warszawa
Wysłany: Nie 20 Lut, 2011 16:36
Super! To mi się może przydać w moim dużym projekcie! Dzięki za pomoc. :)
________________________
Powrót z zaświatów!
Nowy projekt na VX! Świat Agrodii: Tajemnica Smoczej Magii!
 
 
 
Lukortech 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 42
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011 19:10
Przepraszam za długą nieobecność, w weekend powinienem mieć czas, by coś napisać. nie piszcie nic pod postem bo go zedytuję ^^
________________________
Spoiler:

I'am making the world a better place...

 
 
Lukortech 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 42
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 10:48
Przepraszam za lata nieobecności, niedługo sprawię że wszyscy będziecie mieli gęsią skórkę ;) Do zobaczenia wkrótce ;)
________________________
Spoiler:

I'am making the world a better place...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene