Mam dość nie typowy problem. Chce zrobić w swej grze coś co widziałem w wielu grach. Mianowicie chodzi mi o Obronę na czary itp. Chce zrobić dwa rodzaje obrony, ale nie wiem jak.
1) Np: Boss jest odporny na ogień, to żeby po rzuceniu czaru ognia na niego nic mu się nie stało! a nie wiem jak tego dokonać.
2) Widziałem też nie raz że w niektórych grach w walce z jakimś bossem jak sie rzuciło zły czar to zamiast zabrać mu np: 2500hp to mu je odnowiono. Lecz także nie wiem jak tego dokonać?
Próbowałem już samemu kombinować w ustawieniach podczas tworzenia przeciwnika, ale zawsze mimo to zabieram mu życie każdym czarem.
Jeżeli ktoś wie jak zrobić takie guardy w grze niech piszę. Będę wdzięczny.
Pomógł: 20 razy Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 421 Skąd: Reykjavik
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011 13:00
a) w bazie danych w zakładce enemies (wrogowie) masz takie liszby. natomiast w zakładce system masz różne rodzaje atrybutów (np.woda, ziemia, ognień). dajesz jakiejś zdolości atrybut a potem wrogowie licznę A. rozumiesz? będzie on na tę zdolność odporny.
b) w zdolnościach np. "damage 250 to obrażenia otrzymane a damge -250 to leczenie" o to ci chodzi?
Tworzę przykładowo Bossa. Daje mu atrybuty czyli HP, MP STR Itd.
Chce jednak by ta postać była w 100% odporna na dany rodzaj magii np: Fire.
Jednak podczas walki gdy rzucam na niego taki typ czaru nie ma jak bym chciał przykladowo Guard czy 0 DEM a jest normalnie czyli z 350 DEM lub więcej. Nie wiem, jak sprawić by przeciwnik był odporny na dane czary?
No a drugi problem zapewne będzie wymagał jakiegoś skryptu, bo wątpię aby bez tego można było sprawić że NP czar Ognia zamiast zadać obrażenia przeciwnikowi, uzupełni jego życie. Jednak za każdą pomoc będę wdzięczny!
Wchodzisz w system i tam chyba są w lewym dolnym rogu atributes (atrybuty)
Robisz sobie ogień i dajesz w mocy Fire w prawym górnym rogu ten atrybut na A
A u potwora np. Guard dajesz ogień na F. To powinno zadziałać :D
A co do drugiego to jak ci zalezy:
W mocy robisz ze jeden potwor i na dole tam dajesz ze leczy iles tam zycia a jesli chcesz by go do pełna uzupelnilo to mozesz zrobic typowe zdarzenie ustawic je w tej mocy a w zdarzeniu zrobić ze potworowi dodaje sie iles tam HP bo tak chyba mozna...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum