Zamknięty przez: Ayene Sro 09 Mar, 2011 10:52 |
Zdarzenie, znikanie, drzwi. |
Autor |
Wiadomość |
Revar
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Pon 21 Lut, 2011 22:48
|
|
Zdarzenie, znikanie, drzwi.
|
Witam. Nie dawno zacząłem bawić się w RPG Makerze VX. Program bardzo mi się podoba i strasznie mnie wciągnął, to na prawdę fajna sprawa lecz ja nie mam cierpliwości. Mam kłopoty z questami w ogóle nie potrafię ich robić. To znaczy kilka udało mi się wykonać całkiem ładnie, ale za dużo przełączników itp. i sam nie wiedziałem co narobiłem. Lista rzeczy, o które bym Was prosił. Niestety szybko się poddaję i tracę cierpliwość a nie chcę kończyć zabawy z tym programem tylko z tego powodu, że czegoś nie umiem.
1. Prosiłbym o link do jakiegoś tematu gdzie wyjaśnione jest jak robić questy.
2. Prosiłbym o wrzucenie jakichś nowy " face " tylko nie chińskie anime.
3. Kilka nowych charów, niestety avatarów i charów jest bardzo mało do wyboru.
4. Jakieś przedmioty najlepiej do E aby dało się je kłaść na mapę, ziemię np. siekierka.
5. I proszę o wytłumaczenie jak zrobić takie coś:
Stoję przed NPC. Klikam enter i zaczynam rozmowę. Po rozmowie, chcę abyśmy obydwoje poszli wybraną ścieżką do drzwi, i żeby ten NPC zniknął a mnie przeteleportowało poza dom gdzie ten NPC już będzie czekać ( on 1 przechodzi przez drzwi ). Udało mi się to zrobić tylko było to trochę pomieszane i NPC podchodził do drzwi i nie znikał lub znikał po zakończeniu rozmowy. I podczas tego jak idziemy, żeby po kliknięciu enter nie powtarzał tego tekstu. Najlepiej gdyby mnie też automatycznie kierowało do drzwi. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc to bardzo dziękuję bo od 2 dni nie otwieram programu bo prostu nie wiem już jak mam to zrobić. Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
Itaki
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 278 Skąd: z Arvorii.
|
|
|
|
Revar
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Pon 21 Lut, 2011 23:48
|
|
|
No właśnie nie bardzo to rozumiem. Nie umiem tego wziąć na logikę czyli co do czego, gdzie, kiedy i dlaczego. A ktoś jest w stanie pomóc w pozostałych punktach ? I poprosiłbym link do tematu o przełącznikach etc. Dzięki za wrzucenie, zaraz sprawdzę, czy o to mi chodziło. |
|
|
|
Revar
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Pon 21 Lut, 2011 23:49
|
|
|
Projekt był robiony w starszej wersji RPG Makera i nie może zostać otworzony ;/ |
|
|
|
Itaki
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 278 Skąd: z Arvorii.
|
|
|
|
Revar
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:13
|
|
|
Udało się lecz to nie do końca to. Chodziło mi o to:
Jesteśmy w środku w budynku. Dziadek sobie stoi np. obok kominka a ja do niego podchodzę i rozmawiam. Po zakończeniu rozmowy idziemy pokojem, przez korytarz do drzwi i teraz przeniesienie na nową mapę czyli podwórko. Po przeniesieniu obydwoje tam już jesteśmy. Rozumiesz coś z tego ? ;P Po prostu chcemy wyjść z domu do ogrodu. |
|
|
|
Itaki
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 278 Skąd: z Arvorii.
|
|
|
|
Revar
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:14
|
|
|
I potem jak wrócę do domu to żeby go tam znowu nie było ;d |
|
|
|
Itaki
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 278 Skąd: z Arvorii.
|
|
|
|
Revar
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:29
|
|
|
Ok to na jutro w ten sposób. Jeszcze Ci tu zamieszczę jak to będzie:
1. W domu, czyli mapa pierwsza:
http://img811.imageshack.us/i/map1e.jpg/
2. Ogród czyli druga mapa po przejściu przez drzwi:
http://img203.imageshack.us/i/map2fo.jpg/
Po prostu dużo questów będę robił w ten sposób, że npc będą coś mówić, będą się przemieszczać i później znikać więc muszę jakoś to ogarnąć. Czekam w takim razie do jutra, dzięki :) |
|
|
|
Itaki
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 278 Skąd: z Arvorii.
|
|
|
|
Revar
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:41
|
|
|
3390854 ;o Trochę roboty, czyli widzę, że pewnie milion linijek jakichś skryptów, jakieś C++ czy coś ;p Czekam do jutra, dobrej nocy mam nadzieję, że się uda :) |
|
|
|
Itaki
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 278 Skąd: z Arvorii.
|
|
|
|
Revar
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 21:08
|
|
|
Pomoże ktoś w innych punktach ? I chciałbym wiedzieć jak zrobić aby NPC nie powtarzał tej samej wiadomości. Zrobiłem przełącznik do pustej strony, ale dalej powtarza. |
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Sro 23 Lut, 2011 09:16
|
|
Re: Zdarzenie, znikanie, drzwi.
|
Revar napisał/a: | 2. Prosiłbym o wrzucenie jakichś nowy " face " tylko nie chińskie anime.
3. Kilka nowych charów, niestety avatarów i charów jest bardzo mało do wyboru. | 2. Nie ma czegoś takiego jak chińskie anime. Google -> faceset i do dzieła.
3. Jw. Google wciąż działa, a nikt tutaj nie czyta w myślach jakie chary potrzebujesz.
Revar napisał/a: | I chciałbym wiedzieć jak zrobić aby NPC nie powtarzał tej samej wiadomości. Zrobiłem przełącznik do pustej strony, ale dalej powtarza. | Co masz na myśli mówiąc, że zrobiłeś przełącznik do pustej strony? Ustawiłeś self switch i w kolejnej stronie ten sam switch jako warunek początkowy? Ustaw także warunek początkowy dla pierwszej strony to nie powinna się już wykonywać. |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
|