Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 09 Mar, 2011 10:52
Zdarzenie, znikanie, drzwi.
Autor Wiadomość
Revar 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 12
Wysłany: Pon 21 Lut, 2011 22:48
Zdarzenie, znikanie, drzwi.
Witam. Nie dawno zacząłem bawić się w RPG Makerze VX. Program bardzo mi się podoba i strasznie mnie wciągnął, to na prawdę fajna sprawa lecz ja nie mam cierpliwości. Mam kłopoty z questami w ogóle nie potrafię ich robić. To znaczy kilka udało mi się wykonać całkiem ładnie, ale za dużo przełączników itp. i sam nie wiedziałem co narobiłem. Lista rzeczy, o które bym Was prosił. Niestety szybko się poddaję i tracę cierpliwość a nie chcę kończyć zabawy z tym programem tylko z tego powodu, że czegoś nie umiem.

1. Prosiłbym o link do jakiegoś tematu gdzie wyjaśnione jest jak robić questy.
2. Prosiłbym o wrzucenie jakichś nowy " face " tylko nie chińskie anime.
3. Kilka nowych charów, niestety avatarów i charów jest bardzo mało do wyboru.
4. Jakieś przedmioty najlepiej do E aby dało się je kłaść na mapę, ziemię np. siekierka.
5. I proszę o wytłumaczenie jak zrobić takie coś:

Stoję przed NPC. Klikam enter i zaczynam rozmowę. Po rozmowie, chcę abyśmy obydwoje poszli wybraną ścieżką do drzwi, i żeby ten NPC zniknął a mnie przeteleportowało poza dom gdzie ten NPC już będzie czekać ( on 1 przechodzi przez drzwi ). Udało mi się to zrobić tylko było to trochę pomieszane i NPC podchodził do drzwi i nie znikał lub znikał po zakończeniu rozmowy. I podczas tego jak idziemy, żeby po kliknięciu enter nie powtarzał tego tekstu. Najlepiej gdyby mnie też automatycznie kierowało do drzwi. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc to bardzo dziękuję bo od 2 dni nie otwieram programu bo prostu nie wiem już jak mam to zrobić. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Pon 21 Lut, 2011 23:28
http://www.mediafire.com/?upyy1b2v8gaosgz Do tego opisu na dole ci zrobiłem.

Aha i do 1 punktu. Naucz się korzystać z warunków, zmiennych i przełączników także głównych. A będzie umiał robić questy.
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
Revar 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 12
Wysłany: Pon 21 Lut, 2011 23:48
No właśnie nie bardzo to rozumiem. Nie umiem tego wziąć na logikę czyli co do czego, gdzie, kiedy i dlaczego. A ktoś jest w stanie pomóc w pozostałych punktach ? I poprosiłbym link do tematu o przełącznikach etc. Dzięki za wrzucenie, zaraz sprawdzę, czy o to mi chodziło.
 
 
Revar 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 12
Wysłany: Pon 21 Lut, 2011 23:49
Projekt był robiony w starszej wersji RPG Makera i nie może zostać otworzony ;/
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:05
Daj na to prawym notatnik czy word i ustaw 1.00
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
Revar 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 12
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:13
Udało się lecz to nie do końca to. Chodziło mi o to:

Jesteśmy w środku w budynku. Dziadek sobie stoi np. obok kominka a ja do niego podchodzę i rozmawiam. Po zakończeniu rozmowy idziemy pokojem, przez korytarz do drzwi i teraz przeniesienie na nową mapę czyli podwórko. Po przeniesieniu obydwoje tam już jesteśmy. Rozumiesz coś z tego ? ;P Po prostu chcemy wyjść z domu do ogrodu.
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:14
Aha. No to przepraszam ja tylko chciałem pomóc :D.
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
Revar 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 12
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:14
I potem jak wrócę do domu to żeby go tam znowu nie było ;d
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:15
Ok. Mogę zrobić ci jutro demko. Ale to zwyczajne użycie przełączników i ruchu.
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
Revar 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 12
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:29
Ok to na jutro w ten sposób. Jeszcze Ci tu zamieszczę jak to będzie:

1. W domu, czyli mapa pierwsza:

http://img811.imageshack.us/i/map1e.jpg/


2. Ogród czyli druga mapa po przejściu przez drzwi:

http://img203.imageshack.us/i/map2fo.jpg/

Po prostu dużo questów będę robił w ten sposób, że npc będą coś mówić, będą się przemieszczać i później znikać więc muszę jakoś to ogarnąć. Czekam w takim razie do jutra, dzięki :)
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:32
Kurde trochę z tym roboty!! Jakby co to podaj jakiś kontakt gg czy coś. Bo pisanie postami to raczej za długo ;/.
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
Revar 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 12
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:41
3390854 ;o Trochę roboty, czyli widzę, że pewnie milion linijek jakichś skryptów, jakieś C++ czy coś ;p Czekam do jutra, dobrej nocy mam nadzieję, że się uda :)
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 00:52
Skryptów nie ale dużo ustawiania zdarzeń.

EDYCJA: Napisz mi na gg, bo coś instalki zrobić nie mogę. W moim profilu jest.
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
Revar 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 12
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011 21:08
Pomoże ktoś w innych punktach ? I chciałbym wiedzieć jak zrobić aby NPC nie powtarzał tej samej wiadomości. Zrobiłem przełącznik do pustej strony, ale dalej powtarza.
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Sro 23 Lut, 2011 09:16
Re: Zdarzenie, znikanie, drzwi.
Revar napisał/a:
2. Prosiłbym o wrzucenie jakichś nowy " face " tylko nie chińskie anime.
3. Kilka nowych charów, niestety avatarów i charów jest bardzo mało do wyboru.
2. Nie ma czegoś takiego jak chińskie anime. Google -> faceset i do dzieła.
3. Jw. Google wciąż działa, a nikt tutaj nie czyta w myślach jakie chary potrzebujesz.

Revar napisał/a:
I chciałbym wiedzieć jak zrobić aby NPC nie powtarzał tej samej wiadomości. Zrobiłem przełącznik do pustej strony, ale dalej powtarza.
Co masz na myśli mówiąc, że zrobiłeś przełącznik do pustej strony? Ustawiłeś self switch i w kolejnej stronie ten sam switch jako warunek początkowy? Ustaw także warunek początkowy dla pierwszej strony to nie powinna się już wykonywać.
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene