Zamknięty przez: Ayene Czw 24 Mar, 2011 13:22 |
"Sword Magic Art" |
Autor |
Wiadomość |
Seyfer
Preferowany:
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 14
|
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011 16:06
|
|
"Sword Magic Art"
|
Chciałbym w swojej grze umieścić coś w stylu magii Steinera z FF9. A mianowicie:
w FF9 jak miało się Viviego i Steinera w teamie, była dostępna opcja Swd Mg Art (u Steinera oczywiście) - Vivi naładował miecz Steinera, np. mocą ognia, a Steiner przy.... MP zchodzi tylko Steinerowi, ruch wykonywany podczas tury Steinera. Dało by się coś takiego zrobić w RPG Makerze? |
|
|
|
oeksy30
Preferowany:
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 19 Skąd: ta ciekawość?
|
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011 23:44
|
|
|
hmm. zrozumiałem z tego tyle że raz na jakiś czas atak będzie zwiększony jeśli masz założony ten miecz Steinera. jeśli ci o to chodzi to daj znać to ci wyjaśnię a jak nie to ci tego nie wyjaśnię. |
________________________ http://www.grzegomonia.co...hotesty,12.html
A ty jak wypadniesz w tym teście?
jak pomogłem to daj "pomógł" a jak nie pomogłem to nie dawaj. |
|
|
|
CrasheR
Pomógł: 123 razy Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 609 Skąd: Nibelheim
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011 00:02
|
|
|
Mu chodzi o to, że vivi potrafił nasycić miecz Steinera np. Mocą ognia i Powstawał ognisty miecz. (Viviemu zabierało mp za użycie Fire, a Steinerowi za cios mieczem).
Miecz stawał się taki tylko na 1 atak. |
________________________
|
|
|
|
oeksy30
Preferowany:
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 19 Skąd: ta ciekawość?
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011 00:33
|
|
|
to trochę pracy by było z takim czymś. |
________________________ http://www.grzegomonia.co...hotesty,12.html
A ty jak wypadniesz w tym teście?
jak pomogłem to daj "pomógł" a jak nie pomogłem to nie dawaj. |
|
|
|
FilipsO
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 236 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011 11:21
|
|
|
Na zdarzeniach da się. |
________________________ 89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
Moja Gra MMORPG Erathia:
|
|
|
|
oeksy30
Preferowany:
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 19 Skąd: ta ciekawość?
|
Wysłany: Sro 02 Mar, 2011 07:43
|
|
|
1.baza danych > typowe zdarzenia
2.nowe typowe zdarzenie:
-warunek gracz ma na sobie miecz xxx
spełni:
warunek:
gracz posiada kamień naładowania miecza xxx
-nowa umiejętność atak ognistym mieczem
-minus jeden kamień naładowania
jak się nie spełni: nic
jak się nie spełni: usuń umiejętność atak ognistym mieczem
nie wiem czy zadziała ale inaczej nie umiem
po kombinuję po południu i jak coś to dam ci sposób |
________________________ http://www.grzegomonia.co...hotesty,12.html
A ty jak wypadniesz w tym teście?
jak pomogłem to daj "pomógł" a jak nie pomogłem to nie dawaj. |
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 02 Mar, 2011 11:40
|
|
|
A może tak:
Typowe zdarzenie I
Typowe zdarzenie II - które będzie "podłączone" do umiejętności naładowania broni
Typowe zdarzenie III - "podłączone" do umiejętności ataku
Typowe zdarzenie IV
I kopiujemy ten warunek i zmieniamy go (wszystko w tym samym typowym zdarzeniu), aż będziemy mieli warunki dla wszystkich ośmiu możliwych przeciwników. Musi tak być zrobione z tego powodu, iż np pierwszy przeciwnik może zginąć, więc będzie mieć status "śmierć" a nie "uderzony bronią K+".
To chyba wszystko. Wypróbuj i jakby co pisz. Jak chcesz, żeby dodać warunek z "kamieniem naładowania miecza", jak proponował oeksy30, to też się da zrobić. Mam nadzieję, że pomogłam.
Edytowane:
Wszystkie te typowe zdarzenia ustaw chyba jako równoległe zdarzenia lub czekaj. Nie jestem pewna. |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011 13:36
|
|
|
Mam jeszcze jeden pomysł i jest on dużo prostszy.
Typowe zdarzenie I; funkcja: czekaj - do skilla postaci B ładującego broń postaci A
Kod: | Zmień umiejętność: postać A; "Super cios"; dodaj |
Typowe zdarzenie II; funkcja czekaj - do umiejętności postaci A "Super cios"
Kod: | Zmień umiejętność: postać A; "Super cios"; odejmij |
Nazwać umiejętność możesz oczywiście jak chcesz. Można zrobić też podmianę z jakąś inną umiejętnością a nawet wszystkie bez problemu, ale po co udziwniać? Ale jak chcesz, to napisz co konkretnie chcesz.
A... i ten sposób sprawdziłam. Działa. ;) |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
|