Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Czw 10 Mar, 2011 20:00
Kursy Ruby
Autor Wiadomość
pokecath 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 103
  Wysłany: Sro 09 Mar, 2011 18:51
Kursy Ruby
Zna ktoś jakieś fajne kursy do nauki języka ruby ?(to mój pierwszy post na tym forum) :-)
 
 
realmix 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: z marsa
Wysłany: Sro 09 Mar, 2011 18:57
Kursu jako całego ruby nie mogę znaleźć, ale tu masz jak zrobić okno w ruby http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2592
(języka można się nauczyć)
Kod:
$game_variables[N] - pokazuje wartość zmiennej nr N.
$game_switches[N] - pokazuje wartość przełącznika nr N (True lub False)
$game_system.save_count - pokazuje ilość zapisów gry
$data_system.words.hp - pokazuje słowo 'HP' zapisane w bazie danych
$data_system.words.sp - pokazuje słowo 'SP' zapisane w bazie danych
$data_system.words.atk - pokazuje słowo "Atk" zapisane w bazie danych
$data_system.words.pdef - pokazuje słowo "Pdef" zapisane w bazie danych
$data_system.words.mdef - pokazuje słowo "Mdef" zapisane w bazie danych
$data_system.words.str - pokazuje słowo "Str" zapisane w bazie danych
$data_system.words.dex - pokazuje słowo "Dex" zapisane w bazie danych
$data_system.words.agi - pokazuje słowo "Agi" zapisane w bazie danych
$data_system.words.int - pokazuje słowo "Int" zapisane w bazie danych
$data_actors[N].final_level - ostateczny poziom postaci o numerze N
$data_actors[N].name - imię bohatera o numerze N
$data_actors[N].level - poziom postaci o numerze N
$data_actors[N].class_name - nazwa klasy bohatera o numerze N
$data_actors[N].exp_s - doświadczenie postaci o numerze N
$data_actors[N].next_exp_s - doświadczenie potrzebne do następnego poziomu dla postaci o numerze N
$data_actors[N].hp - pokazuje ilość HP postaci o numerze N
$data_actors[N].maxhp - pokazuje MaxHP postaci o numerze N
$data_actors[N].sp - pokazuje ilość HP postaci o numerze N
$data_actors[N].maxsp - pokazuje MaxSP postaci o numerze N
$data_actors[N].skills.size - ilość umiejętności jakie posiada postać o numerze N
$data_actors[N].item.size - ilość przedmiotów jakie posiada postać o numerze N
$data_actors[N].str  - ilość str postaci o numerze N
$data_actors[N].dex - ilość dex postaci o numerze N
$data_actors[N].agi - ilość agi postaci o numerze N
$data_actors[N].int - ilość int postaci o numerze N
$data_actors[N].atk - ilość atk postaci o numerze N
$data_actors[N].pdef - ilość pdef postaci o numerze N
$data_actors[N].mdef - ilość mdef postaci o numerze N
$data_actors[N].eva - ilość eva postaci o numerze N
draw_actor_graphic - pokazuje character jaki posiada postać
draw_actor_name - pokazuje imię bohatera
draw_actor_class - pokazuję klasę postaci
draw_actor_level - pokazuje level bohatera
draw_actor_state - pokazuje postaci
draw_actor_exp - pokazuje doświadczenie bohatera
draw_actor_hp - pokazuje hit points postaci
draw_actor_sp - pokazuje skill points bohatera
draw_actor_parameter (actor, x, y, type) - pokazuje parametry postaci (dla type: 0 - atak, 1 - obrona fizyczna, 2 - obrona magiczna, 3 - siła, 4 - zręczność, 5 - zwinność, 6 - inteligencja.

Wszystko znalazłem tu na forum. :)
________________________
POTRZEBUJESZ LOGO? NAPISZ NA PW, Z DOKŁADNYM WYJAŚNIENIEM WYGLĄDU ZACHCIANEGO LOGO A JA JE DLA CIEBIE STWORZE!


 
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Sro 09 Mar, 2011 22:32
Jako takich kursów Ruby w j. polskim nie ma.. póki co mogę Ci tylko polecić ewentualnie ten, który ja aktualnie piszę (część 1: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6051 , część 2: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6212 ), teorię dotyczącą programowania obiektowego (skierowane na C++, ale w teorii jest bardzo podobny: http://xion.org.pl/produc...g/megatutorial/ rozdziały głównie 1.7 i 2.2, ale cały napisany jest fajnym językiem i warto przeczytać =)).
Poza tym lektura wikibooks (http://pl.wikibooks.org/wiki/Ruby) oraz samej dokumentacji (po angielsku: http://www.ruby-doc.org/core/ ) także może pomóc w zrozumieniu języka.
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 10 Mar, 2011 13:41
Na początek polecam dużo praktyki i najprostsze z najprostszych tutków, czyli to co podał Shlizer + http://rpgmaker.pl/?co=kursy&typ=rmxp-kursy (na dole) i http://tryruby.org/ .
 
 
 
pokecath 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 103
Wysłany: Czw 10 Mar, 2011 18:48
Dzięki jutro je będę przeglądał. ;-)
________________________
Nazwa:Ostatni Czarny Mag : Pradawna Kopalnia
Fabuła:70%
Questy:0%
Mapy:0,99%
Itemy:0,6%
Skrypty:100%
Muzyka:30%
Reszta:0,04
Ogólnie mało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene