Jak namalować ciekawą mapę? |
Autor |
Wiadomość |
onimush3
Preferowany:
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 164
|
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2011 16:08
|
|
Jak namalować ciekawą mapę?
|
Może dla wielu z was będzie to zbędne, ale mimo to chciałbym wam dać kilka rad na to jak stworzyć ciekawe mapy?
1) Wybranie motywu przewodniego.
- Jak by ktoś nie wiedział o co mi chodzi? To wybieramy czasy jakie nas interesują, nowoczesność, starożytność, fantasy czy inne. Gdy wybierzemy już swój motyw przewodni, moim będzie na tym przykładzie średniowiecze. A więc tak. Warto by zapożyczyć sobie w tym celu nowe Tilesy i chary. Wchodzimy więc w przeglądarkę i szukamy. Jest tego mnóstwo i zawsze coś ciekawego się znajdzie. A warto bowiem jeżeli w średniowiecznym mieście będą poruszać się średniowieczne postacie, sprawi to że gracz bardziej zaciekawi się naszym światem i wyborem. Jak by to wyglądało gdyby po średniowiecznym świecie chodził typek z kałachem? A widziałem takie już gry :)
2) Mapa nie może być pusta i nudna!
- A więc zaczynajmy na pierwszy ogień niech pójdzie mapka wioski. A więc. tworzymy mapkę o rozmiarach np: 60x60 i malujemy całość trawą. Teraz aby nadać jej charakteru wybieramy ołówek i stopniowo coraz to inne podłoża, piaski, błoto, wysoka trawa, tak aby cała mapa nie była jednakowa.
- Skoro robimy wioskę warto nadać kilka wzniesień i gór. dla przykładu pokaże wam zaraz zdjęcie gotowej wioski, ale po kolei.
- Teraz zacznijmy rysować konstrukcje domów. Jeżeli pobraliśmy pakiet z dachami, warto dopasować je do naszych ścian. w tedy wygląda to ciekawiej.
- Oczywiście aby wioska wyglądała jeszcze ciekawiej dodajmy teraz kilka drzewek, ścieżek od domku do domku, studzienek, zwierzaczków i rzecz jasna ludzi. oto jak może to wyglądać?
prawda że ciekawie to wygląda?
3) Nie przesadzajmy w wyglądem wnętrz.
- Tworząc wnętrze domu czy czego kolwiek często zapominamy o tym że czasami im mniej tym lepiej. Tylko staramy się w jednym pomieszczeniu zmieścić jak najwięcej rzeczy przez co robi się tylko bałagan. Robiąc typowy pokoik wystarczy że umieścimy w nim stoliczek, jakąś komodę i łóżko. dla ozdoby jakiś obrazek i kwiatek.
- Więcej rzeczy można dodać robiąc wnętrze zamku, w tedy warto dodać jakiś ciekawy dywanik i co kilka kratek postawić pomnik czy coś godnego królewskich komnat!
- Widzicie? prosto i ciekawie.
4) Jaskinia!
- Wielu z nas ma z tym problem. Jaką zrobić jaskinię? co w niej dodać? Tak więc ponownie odniesienie do czasów! Wybraliśmy średniowiecze! a więc tory kolejowe odpadają. Można jednak za to zrobić złoża węgla, czy czegoś innego. Jaskinia jak to jaskinia powinna być długa i kręta, no i wiadomo ciemna. Dlatego warto posiedzieć nawet dwie godziny nad jedną jaskinią ale zrobić ją porządnie.
A więc o czym pamiętajmy?
- Wybrać motyw przewodni
- Trzymać się go!
- Upiększać mapki wiosek i okolic by nie były nudne i puste.
- Skromne, lecz ciekawe pomieszczenia.
Pamiętając o tym na pewno wasze mapki przykują oczy graczy! |
________________________ Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść
Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
|
|
|
|
Enjoy
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 9 Skąd: Supraśl
|
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011 19:23
|
|
|
No ładnie. Napracowałeś się. Brawo |
|
|
|
Kodama
Preferowany:
Pomogła: 6 razy Dołączyła: 14 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Green Cat Forest
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011 10:12
|
|
|
Zaskakująco dobre mapy jak na VX O_O jestem pod wrażeniem, obawiam się jednak, że wiele osób nie mających wyczucia ani dobrego smaku postępując z Twoimi radami wciąż będą tworzyć potworki. |
________________________
|
|
|
|
onimush3
Preferowany:
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 164
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011 14:30
|
|
|
Zaskoczę was, bowiem stworzenie miasta zajmuje mi góra 1-2 godziny. Owszem wyczucie jest przydatne, ale i początkujący da sobie radę. |
________________________ Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść
Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
|
|
|
|
Kodama
Preferowany:
Pomogła: 6 razy Dołączyła: 14 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Green Cat Forest
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011 15:04
|
|
|
No i dają sobie radę, tylko z kiepskim skutkiem jak można zobaczyć w większości tematów w dziale projekty :I To co tutaj napisałeś nie jest rzeczą, której inni twórcy nie mogli znaleźć wcześniej w internecie w wielu tutorialach. I albo nie potrafią z tej wiedzy skorzystać, albo po prostu jej nie szukają. Co nie zmienia faktu, że mam nadzieję, że ktoś wyciągnie jakiś morał z Twoich rad i mapy będą ładniejsze nie będąc jedynie SzumScreenami. |
________________________
|
|
|
|
AI-RPG
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 152
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011 20:31
|
|
|
To nie są mapy do FPS, a wy się tak do tego zabieracie jakbyście radzili ludziom jak robić mapy do gier FPS, a przecież w rpgmakerze się robi gry totalnie fabularne, a nie FPSY |
|
|
|
onimush3
Preferowany:
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 164
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011 21:12
|
|
|
Fabularne, przygodowe, rpg, czy mmo? Kogo to obchodzi do jakiej gry ma służyć program? Jednak w każdej grze warto zwracać uwagę na szczegóły. a właśnie głównie na wygląd otoczenia. Im ciekawsze tym bardziej przyciąga graczy.
myślę że gracza bardziej przyciągnie taka gra
niż taka
dlatego chyba warto jednak trochę się pomęczyć, ale być pod koniec dumnym twórcą ciekawej gry, niż gniota w którego nawet sami nie mamy chęci zagrać.
I nie chodzi mi o to aby każdy zaraz miał się do tego stosować, bo ja tak chce. To tylko rada. Rada że warto czasami troszeczkę poeksperymentować, a nóż może się uda? |
________________________ Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść
Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
|
|
|
|
AI-RPG
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 152
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011 22:11
|
|
|
W rpgmakerze otoczenie nie jest wytworem malowania obrazków. Tak to się robi w FPSACH XD Robi przypadkowe dekoracje, żeby wyglądało ładnie. XD
W rpgmaker wnetrza i zewnetrza mają zależeć od NPC... Trzeba ich najpierw wymyślić czego u nas nikt nie robi XD |
|
|
|
Prometherion
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 30
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 09:18
|
|
|
Onimusz nie słuchaj tego "tfu rcy". Masz absolutna rację. Ciekawa i porządna mapa to podstawa. A pieprzenie AI-Techa o tych NPC-ach puść mimo uszu...
Mapy w twoim wykonaniu są przyzwoite. Nadają się w sam raz. |
|
|
|
onimush3
Preferowany:
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 164
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 10:41
|
|
|
Luzik. A co do tych npc! Jak komuś się chce to znajdzie kilka ciekawcyh Tilesów kilka ciekawych charów, itp. Z których można po tym stworzyć niezłe cacunio! Tylko trza mieć chęci, a nie... |
________________________ Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść
Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
|
|
|
|
gomer
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Kwi 2011 Posty: 93 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 10:47
|
|
|
Jak zrobic zeby bylo ciemno w pomieszczeniu ? |
________________________ Aktualny projekt : Księga zmarłych.
Mapy : 0,01 %
Skrypty : 0,00 %
Przedmioty : 0,10 %
Inne : 0,50 %
Niedługo dam filmik.
http://grawbank.tk/301/maciek_gomer kliknij prosze !
http://rpgmkhelp.ugu.pl/ moja strona ( nieukonczona ) |
|
|
|
onimush3
Preferowany:
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 164
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 12:23
|
|
|
Ja akurat używam skryptu. dzień i noc. Ale można też ponoć zrobić to i bez tego. |
________________________ Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść
Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
|
|
|
|
lorak
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 7
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 12:30
|
|
|
Chcesz zrobić ciemniej w pomieszczeniu? W zdarzeniu startującym przy wejściu na mapę daj komendę Zmień Barwę i przesuń trzy pierwsze wskaźniki kawałek (nie do końca) w lewo. |
|
|
|
AI-RPG
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 152
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 12:39
|
|
|
Prometherion napisał/a: | Onimusz nie słuchaj tego "tfu rcy". Masz absolutna rację. Ciekawa i porządna mapa to podstawa. A pieprzenie AI-Techa o tych NPC-ach puść mimo uszu...
Mapy w twoim wykonaniu są przyzwoite. Nadają się w sam raz. |
Zamilcz.
Nadają się w sam raz do FPSa.
W grach rpg NPC są podstawą to oni decydują o wnętrzach o zewnętrznym otoczeniu.
Przecież wnętrze to czyjeś mieszkanie, a podobnie jest z jego podwórzem. Ono ma odzwierciedlać postać. Pieprzeniem mogę nazwać to o czym ty gadasz Promefrędzlu.
Najpierw trzeba wymyślić postaci kto i gdzie ma mieszkać później robić im wnętrza wg. TYCH POSTACI, a nie pierdół o których piszecie jakbyście robili mapy jak do jakiegoś mario/albo gry FPS, albo gry dla 5 letnich dzieci. W sposób jaki popieracie to można robić mapy do gier dla dzieci przed przedszkolem, ale w rpgach lokacje są nadal częścią fabuły i muszą odzwierciedlać postaci, które w nich mieszkają czy wam się to podoba czy nie inaczej miejsca są bezsensowne, i dziecinne.
Specjalista z gimnazjum radzi jak robić, a potem ludzie robią syf i jeszcze jakiś frędzel go popiera nie wiedząc nawet o czym mówi. Żałosny teatrzyk.
Przytoczę wam Gothika, którego tak nieumiejętnie wszyscy kserują. W tej grze każda chatka każda rudera odzwierciedla postać, która w niej mieszka. Myśliwy ma łuki w domu jakieś mięso przechowuje, twórca map ma pełno zwojów i miejsce w którym projektuje mapy, bogatszy człowiek ma trochę więcej przedmiotów/większe miejsce do życia.
Wojownik/gladiator ma liczne trofea, a tak jak wy macie zamiar robić mapy to możecie robić, ale do gier jak dla 5 letnich dzieci jak przygody małej sis czyli bez mózgu i ładnie.. |
|
|
|
onimush3
Preferowany:
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 164
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 12:49
|
|
|
AI-RPG czytasz dokładnie ty ten opis czy tylko 5 przez 10? Napisałem jak byk. Wybierasz motyw przewodni np: Średniowiecze. Więc już wiadomo jakie powinny być mniej więcej domy i ich wnętrza! Dwa Wtym przypadku poszukujemy odpowiednich Tilesów, charów i podobnych! by za ich pomocą dopasować się do wybranego motywu! Czytaj uważnie. Powtarzam. Dla chcącego niż trudnego. Owszem Npc też jest ważne, ale mówię znajdzie się wszystko? Np średniowiecze, aha wojownicy, rycerze, królewny, i inne. wystarczy wejść nawet w tutaj w dział materiały i coś się znajdzie. A jak nie to od czego masz pzeglądarkę. Nie rób nie potrzebie spamu na forum. Nie podoba ci się dział? to się nie wypowiadaj! Uważasz że jest zbędny to do widzenia! |
________________________ Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść
Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
|
|
|
|
|