Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zrobić prosty Quest? I jak Zrobić trudniejszy Quest?
Autor Wiadomość
onimush3 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 164
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 19:08
Jak zrobić prosty Quest? I jak Zrobić trudniejszy Quest?
W wielu grach pojawiają się Questy ( zadania ) Są bardzo przydatne, bowiem, to dzięki nim gra nabiera fabuły i gracz nabiera smaczku na takiego typu gierki.

Dlatego pokaże wam jak zrobić mini quest i coś w postaci długiego questa.
zacznijmy od małego.

- Pierwszym krokiem jest stworzenie na mapie jakiegoś npc ( chara )
- Kolejnym krokiem, to w zrobionym npc tworzymy tekst. 1 okno i 1 linijka po lewej.
- Wpisujemy treść zadania. np.

" Witaj dzielny wojowniku, w moim domu zagnieździł się troll, a ja nie mam komu zlecić ubicie
tego potwora, czy byłbyś wstanie mi pomóc? "

- Teraz pod tekstem dajemy pole wyboru. 1 okno 2 linijka po lewej. i dajemy wybory. np:

Pewnie pomogę ci.
To nie moja sprawa!

- Kolejnym etepem jest teraz dodać jakieś odpowiedzi przy wyborach. np: przy 1.

" Doprawdy!? Wielkie dzięki wojowniku. Zgładź Trolla a wynagrodzę cię solicie."

a w drugim np:

" Rozumiem poszukam więc kogoś innego,. chyba że zmienisz zdanie? "

- Teraz pod wyborem zgody tworzymy nowe zdarzenie i nazywamy je. np " Polowanie na Trolla"

- Tworzymy nowy event postaci i odnośnik do " Polowanie na Trolla "

- Dajemy tekst postaci np:

" Czy zgładziłeś już Trolla?"
- Jeszcze nie.
"Pośpiesz się proszę. "

Teraz w pomieszczeniu robimy npc jakiegoś demonka i odnośnik także do " Polowanie na Trolla "

- w Dziale przeciwnicy robimy Trolla i zapisujemy go.

Wchodzimy w menu npc naszego Trollika i dajemy wybór walki i Troll.

- Po wygranej robimy odnośnik i nazywamy go np: " Troll Gryzie Piach "

Wracamy do naszego zleceniodawcy. i odnośnik pod Troll gryzie piach "

- Dajemy tekst np:

" Dziękuje ci szlachetny wojowniku, przyjmij w nagrodę 500 monet "
- wybieramy opcję zmiana pieniędzy i dodajemy 500 monet.
- odnośnik do " Koniec Misji " i mamy mini quest.

Teraz sprawa dużego. Wszystko opiera się na tym samym silniku że tak powiem, jedynie zadanie można urozmaicić. Np. celem zadania jest odnalezienie maga. Zleceniodawca np:
mówi nam że chce wiedzieć gdzie udał się mag ognia, lecz nie wie kto może co kolwiek o nim wiedzieć?

Teraz robimy kilka postaci w jednym mieście ( w tym co zleceniodawca ) i jednej przypisujemy jakieś informacje np:

Wiem że ostatnio był u kowala jego kuźnia znajduje się na wzgórzu.

Teraz odnośnik i do kowala. Jemu z kolei dajemy albo jakieś zadanie poboczne, tak ze jak wykonamy jego zlecenie dopiero nam powie, albo i od razu.

Myślę że dacie sobie radę. A jeżeli macie jakieś pytanka, śmiało pisać. pomogę wam.
________________________
Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść

Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
 
 
gomer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 93
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 19:21
Wow ! widze ze naprawdę jestes w tym swietny, ale mógłbys nagrac filmik ? proszę :) chodzi mi o filmik krótkiego questa... bo nie czaje zabardzo ale "pomógł" juz daje.
________________________
Aktualny projekt : Księga zmarłych.

Mapy : 0,01 %
Skrypty : 0,00 %
Przedmioty : 0,10 %
Inne : 0,50 %

Niedługo dam filmik.

http://grawbank.tk/301/maciek_gomer kliknij prosze !
http://rpgmkhelp.ugu.pl/ moja strona ( nieukonczona )
 
 
onimush3 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 164
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 19:27
postaram się nagrać jakiś filmik, ale już nie dziś....
________________________
Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść

Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
 
 
gomer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 93
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 19:37
ehh.... szkoda to chociaz screeny jakies.
________________________
Aktualny projekt : Księga zmarłych.

Mapy : 0,01 %
Skrypty : 0,00 %
Przedmioty : 0,10 %
Inne : 0,50 %

Niedługo dam filmik.

http://grawbank.tk/301/maciek_gomer kliknij prosze !
http://rpgmkhelp.ugu.pl/ moja strona ( nieukonczona )
 
 
onimush3 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 164
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 21:03
proszę tutaj jest adres do małego demka gdzie wszystko wyjaśniam.

http://www.megaupload.com/?d=ZQ5BPWIS
________________________
Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść

Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
 
 
gomer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 93
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011 21:05
Dobra, ale pod warunkiem ze cos zrobie wzamian dla ciebie, bo ciągle pisze prosby i mi głupio ;p

Opiszę w punktach.

1. Ide do "wódz wioski" i on mówi.

- Witaj !, jako nowy uczeń ninja, musisz przejść próbę.
Zejdz po drabinie na dół i następnie zabij szczury, i znajdz skrzynie z kulą.

2. Schodzimy zabijamy szczury odnajduje skrzynie i wracam.

3. Wódz się pyta :
Czy masz kulę i zabiłeś szczury ?

- Tak. ( jak nie zabiłem albo nie mam kuli to on mówi " Kłamiesz ! zejdz i to zrób" )
- Swietnie, teraz pójdz do kornelii i przynies mi od niej list.

4. Idziemy do korneli a ona :
- Witaj, w czym moge pomóc ?
- Wódz chce list od ciebie.
- Nie wieze ci ! przynies mi stempel.

5. Wracamy do wodza i mowimy :

- Musze miec stęmpel.
On daje stempel i wracamy do korneli ona daje list zanosimy go i dostajemy 30 exp
i 200 zł :)

On mówi : Zdałes test ninji. mozesz kupic w wiosce dom o ile uzbierasz monety.
________________________
Aktualny projekt : Księga zmarłych.

Mapy : 0,01 %
Skrypty : 0,00 %
Przedmioty : 0,10 %
Inne : 0,50 %

Niedługo dam filmik.

http://grawbank.tk/301/maciek_gomer kliknij prosze !
http://rpgmkhelp.ugu.pl/ moja strona ( nieukonczona )
 
 
gomer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 93
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2011 12:16
Kurde !!!! jestes mistrzem !

Mów co chcesz w zamian ! moze reklama forum w grze ? lub cos innego grafika moze gif ?
________________________
Aktualny projekt : Księga zmarłych.

Mapy : 0,01 %
Skrypty : 0,00 %
Przedmioty : 0,10 %
Inne : 0,50 %

Niedługo dam filmik.

http://grawbank.tk/301/maciek_gomer kliknij prosze !
http://rpgmkhelp.ugu.pl/ moja strona ( nieukonczona )
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2011 12:18
Skończ grę i będzie git :P
________________________



 
 
 
gomer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 93
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2011 12:43
ok ;p to ja juz map nie przerabiam kontynuuje na twoich !
________________________
Aktualny projekt : Księga zmarłych.

Mapy : 0,01 %
Skrypty : 0,00 %
Przedmioty : 0,10 %
Inne : 0,50 %

Niedługo dam filmik.

http://grawbank.tk/301/maciek_gomer kliknij prosze !
http://rpgmkhelp.ugu.pl/ moja strona ( nieukonczona )
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2011 12:44
Ok masz moje pozwolenie.
________________________



 
 
 
Armin6 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączyła: 28 Paź 2011
Posty: 2
Wysłany: Pią 28 Paź, 2011 20:33
Mam parę pytań to moja 1 gra wiec proszę o wyrozumiałość że tyle rzeczy nie wiem XD.
1 jak dać okno wyboru
'' - Teraz pod tekstem dajemy pole wyboru. 1 okno 2 linijka po lewej. i dajemy wybory. np:

Pewnie pomogę ci.
To nie moja sprawa! ,,

PS:gdzie to okno wyboru jest albo jak jest stworzyć.
2 Jak dodać potworki na dany punkt mapy
3jak dodać odnośnik
prosiłbym napisanie tego szczegółowo albo jakiś link na forum gdzie te tematy się znajdują.
 
 
Vrona 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 236
Skąd: ty się tu wziąłeś?
Wysłany: Sob 29 Paź, 2011 07:11
Armin6:

1.Opcja w pierwszej zakładce "Pokaż wybór".
2.Najprostszy sposób:
Wchodzisz w właściwości mapy.
Ustawiasz potwory.
3.Etykietę?
Na pierwszej zakładce opcja "Dodaj etykietę"przechodzisz do etykiety opcją "Skocz do etykiety".

Czegoś nie zrozumiałeś?Pisz na PW.Wyślę ci demko.
________________________
Pomogłem daj "Pomógł",BIJAAACZ!



 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Sob 29 Paź, 2011 09:24
Ciekawy tutek ale widać, że raczej nie dla tych zupełnie zielonych...
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Sob 29 Paź, 2011 10:15
Cytat:
Ciekawy tutek ale widać, że raczej nie dla tych zupełnie zielonych...

z tym się akurat zgodzę. Ale ogólnie bardzo dobry i przydatny.
Bardzo duża dała mi do myślenia część z tym magiem :))
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
Armin6 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączyła: 28 Paź 2011
Posty: 2
Wysłany: Sob 29 Paź, 2011 10:53
Prawie wszystko zrozumiałem oprócz tego
1. - Tworzymy nowy event postaci i odnośnik do " Polowanie na Trolla " (chodzi o odnośnik ) jak go zrobić i czy potworek może być np na innej mapie niż npc tzn. mam kościół tam chce mieć gościa który da nam zadanie a w piwnicy kościoła będzie ten potworek to jak mam zaznaczyć później ze by o tego potwora chodziło w zadaniu ?
2.jak stawiam potwora to jak zrobić by chodził po mapce a nie stal w miejscu +widać było jego podobiznę np galaretka to widać mala galaretkę na PLANSZY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene