Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
ReinoRPG HUD
Autor Wiadomość
pokecath 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 103
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 16:17
ReinoRPG HUD
To jest kolejny HUD HP i MP i kilku innych rzeczy.
Screen:

Spoiler:

Kod:

#================================================#
# ■ ReinoRPG HUD v0.6
# Script: LB
# Design: Night'Walker
# Translated: Dartdaman
#================================================#

module PR_RRPG_HUD
 
#================================================#
#=============  General Settings  ===============#
#================================================#

  # Wpisz nil leśli chcesz HUD-a pośrodku
  # Wpisz minus przed wartością, jeśli chcesz HUD po przeciwnej stronie.
  Position_X = nil
  Position_Y = -8
 
  Images_folder_of_the_HUD = "Graphics/Pictures/"
  Bottom_of_the_HUD = "Back.png"
  Bar_HP = "HP.png"
  Bar_MP = "MP.png"
 
  Using_transparency_in_the_entrance = true # HUD znika, gdy jest pod nim postać
  Using_transparency_in_the_exit = true # FadeOut do zanikania
 
  Speed = 3 # Prędkość zanikania
  Final_Opacity = 255 # Ostateczna przeźroczystość HUDa
  Opacity_Final_Element = 255 # Ostateczna przeźroczystość elementów HUDa
  Character_Opacity = 150 # Przeźroczystość, gdy bohater pod HUDem
  Opacity_Character_Element = 160 # Przeźroczystość elementów
 
  Switch_Control = 1 #Przełącznik aktywujący.
                     # HUD jest włączony gdy przełącznik jest on.
                         
  Number_Character = 1 # Numer postaci która ma się pokazywać w HUD.

#==============================================#
#===============  HUD Elements ================#
#==============================================#
 
  # true by wyświetlać charset (false by nie wyświetlać)
  Char_Show = true
  Char_X = 42
  Char_Y = 63
 
  # true by wyświetlać imię
  Name_Show = true
  Name_Alignment = 1 # położenie imienia 0 = Lewo | 1 = Środek | 2 = RPrawo
  Name_X = 92
  Name_Y = 22
  Name_Width = 134
  Name_Color = Color.new(20,20,20,255)
  Name_Font = nil # Czcionka imienia, nil dla domyślnej
  Name_Size_of_Font = 17 # Rozmiar czcionki imienia
 
  # True by pokazywac klasę bohatera
  Class_Show = true
  Class_Alignment = 1 # 0 = Lewo | 1 = Środek | 2 = Prawo
  Class_X = 229
  Class_Y = 23
  Class_Width = 48
  Class_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Class_Font = nil # Czcionka klasy, nil dla domyślnej
  Class_Size_of_Font = 16 # Rozmiar czcionki
 
  # True by wyświetlać pasek HP
  HP_Show = true
  HP_X = 92
  HP_Y = 42
 
  # True by wyświetlać MP
  MP_Show = true
  MP_X = 92
  MP_Y = 59
 
  # TRUE by pokazywać liczbowo HP obecne
  Values_HP_Show_Current = false
  # TRUE by pokazywać liczbowo HP maksymalne
  Values_HP_Show_Total = false
  Values_HP_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Values_HP_Font = nil # Czcionka, nil dla domyślnej
  Values_HP_Size_of_Font = 14 # Rozmiar czcionki
  Values_HP_X = 92
  Values_HP_Y = 38
 
  # True by poklazywać obecne MP
  Values_MP_Show_Current = false
  # True by pokazywać maksymalne MP
  Values_MP_Show_Total = false
  Values_MP_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Values_MP_Font = nil #Czcionka, nil dla domyślnej
  Values_MP_Size_of_Font = 14 # Rozmiar czcionki
  Values_MP_X = 92
  Values_MP_Y = 55
 
  # True by wyświetlać poziom
  LV_Show = true
  LV_Color = Color.new(50,50,50,255)
  LV_Font = nil # Czcionka, nil dla domyślnej
  LV_Size_of_Font = 19 # Rozmiar czcionki
  LV_Width = 30
  LV_X = 238
  LV_Y = 49
 
  # True by wyświetlać złoto
  Gold_Show = true
  Gold_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Gold_Font = nil # Czcionka, nil dla domyślnej
  Gold_Size_of_Font = 18 # Rozmiar
  Gold_X = 280
  Gold_Y = 35
  Gold_Width = 50
 
  # True by wyświetlać walutę
  Text_Show = true
  Text_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Text_Font = nil # Czcionka, nil dla domyślnej
  Text_Size_of_Font = 15 # Rozmiar
  Text_X = 280
  Text_Y = 50
  Text_Width = 50
  Text = "Dollars" # Nazwa waluty
 
#===============================================#
#============  End of Settings  ================#
#===============================================#
#============  Top of Script  ==================#
#===============================================#

end

class Scene_Map < Scene_Base

  include PR_RRPG_HUD
 
  alias hud_start start
  alias hud_update update
  alias hud_terminate terminate
 
  def start
    active_hud
    hud_start
  end
 
  def active_hud
    $game_switches[Switch_Control] = true
    @animation_hud1 = Using_transparency_in_the_entrance
    @animation_hud2 = Using_transparency_in_the_entrance
    @animation_hud_1 = Using_transparency_in_the_exit
    @animation_hud_2 = Using_transparency_in_the_exit
    @back = Sprite.new
    @back.bitmap = Cache.load_bitmap(Images_folder_of_the_HUD, Bottom_of_the_HUD)
    @back.opacity = 0 if @animation_hud1 == true
    x = Position_X
    y = Position_Y
    w = @back.width
    h = @back.height
    x = ( x == nil ? ( 544 - w ) / 2 : ( x < 0 ? ( 544 + x - w ) : x ) )
    y = ( y == nil ? ( 416 - h ) / 2 : ( y < 0 ? ( 416 + y - h ) : y ) )
    @back.x = x
    @back.y = y
    @back.z = 190
    @wind = Window_Base.new(x-16,y-16,w+32,h+32)
    @wind.opacity = 0
    @wind.contents_opacity = 0 if @animation_hud2 == true
    @wind.z = 195
    @wind.contents.font.shadow = false
    @id = Number_Character-1
    @info = []
    @hp = Sprite.new
    @hp.bitmap = Bitmap.new(32,32)
    @mp = Sprite.new
    @mp.bitmap = Bitmap.new(32,32)
    @hp.x = HP_X + x
    @mp.x = MP_X + x
    @hp.y = HP_Y + y
    @mp.y = MP_Y + y
    @hp.z = 192
    @mp.z = 193
    @hp.opacity = 0 if @animation_hud2 == true
    @mp.opacity = 0 if @animation_hud2 == true
    real_update if status_update
  end
 
  def terminate
    if @animation_hud_1 == true
      @back.bitmap.dispose
      @back.dispose
    end
    if @animation_hud_2 == true
      @hp.bitmap.dispose
      @hp.dispose
      @mp.bitmap.dispose
      @mp.dispose
      @wind.contents.dispose
      @wind.dispose
    end
    hud_terminate
  end
 
  def update
    if $game_switches[Switch_Control] == true
      if @back != nil
        if @back.opacity < Final_Opacity and @animation_hud1 == true
          @back.opacity += Speed
        else
          @back.opacity = Final_Opacity
          @animation_hud1 = false
        end
        if @wind.contents_opacity < Opacity_Final_Element and @animation_hud2 == true
          @wind.contents_opacity += Speed
          @hp.opacity += Speed
          @mp.opacity += Speed
        else
          @wind.contents_opacity = Opacity_Final_Element
          @hp.opacity = Opacity_Final_Element
          @mp.opacity = Opacity_Final_Element
          @animation_hud2 = false
        end
      else
        active_hud
      end
    else
      if @back != nil
        if @back.opacity > Speed-1 and @animation_hud_1 == true
          @back.opacity -= Speed
        else
          @back.bitmap.dispose
          @back.dispose
          @back = nil
          @animation_hud_1 = false
        end
        if @wind.contents_opacity > Speed-1 and @animation_hud_2 == true
          @wind.contents_opacity -= Speed
          @hp.opacity -= Speed
          @mp.opacity -= Speed
        else
          if @animation_hud_2 == true
            @hp.bitmap.dispose
            @hp.dispose
            @hp = nil
            @mp.bitmap.dispose
            @mp.dispose
            @mp = nil
            @wind.contents.dispose
            @wind.dispose
            @wind = nil
            @animation_hud_2 = false
          end
        end
      end
    end
    if @back != nil
      if $game_player.screen_x >= @back.x and $game_player.screen_x <= @back.x + @back.width and
         $game_player.screen_y >= @back.y and $game_player.screen_y <= @back.y + @back.height
        @back.opacity = Character_Opacity
        @hp.opacity = Opacity_Character_Element
        @mp.opacity = Opacity_Character_Element
        @wind.contents_opacity = Opacity_Character_Element
      end
    end
    real_update if status_update
    hud_update
  end
 
  def real_update
    a = $game_party.members[@id]
    @wind.contents.clear
    @wind.draw_character(a.character_name, a.character_index, Char_X, Char_Y) if Char_Show
    if Name_Show
      @wind.contents.font.name = Name_Font if Name_Font != nil
      @wind.contents.font.color = Name_Color
      @wind.contents.font.size = Name_Size_of_Font
      @wind.contents.draw_text(Name_X, Name_Y, Name_Width, Name_Size_of_Font, a.name, Name_Alignment)
    end
    if Class_Show
      @wind.contents.font.name = Class_Font if Class_Font != nil
      @wind.contents.font.color = Class_Color
      @wind.contents.font.size = Class_Size_of_Font
      @wind.contents.draw_text(Class_X, Class_Y, Class_Width, Class_Size_of_Font, a.class.name, Class_Alignment)
    end
    if HP_Show
      @hp.bitmap.dispose
      @hp.bitmap = Cache.load_bitmap(Images_folder_of_the_HUD, Bar_HP)
      @hp.bitmap.clear_rect(Rect.new((@hp.width*a.hp/a.maxhp),0,@hp.width,@hp.height))
    end
    if MP_Show
      @mp.bitmap.dispose
      @mp.bitmap = Cache.load_bitmap(Images_folder_of_the_HUD, Bar_MP)
      @mp.bitmap.clear_rect(Rect.new((@mp.width*a.mp/a.maxmp),0,@mp.width,@mp.height))
    end
    if Values_HP_Show_Current
      text = a.hp.to_s
    end
    if Values_HP_Show_Total
      text = a.maxhp.to_s
    end
    if Values_HP_Show_Current and Values_HP_Show_Total
      text = a.hp.to_s + "/" + a.maxhp.to_s
    end
    if text != nil
      @wind.contents.font.name = Values_HP_Font if Values_HP_Font != nil
      @wind.contents.font.color = Values_HP_Color
      @wind.contents.font.size = Values_HP_Size_of_Font
      @wind.contents.draw_text(Values_HP_X, Values_HP_Y, @hp.width, Values_HP_Size_of_Font, text, 2)
    end
    text = nil
    if Values_MP_Show_Current
      text = a.mp.to_s
    end
    if Values_MP_Show_Total
      text = a.maxmp.to_s
    end
    if Values_MP_Show_Current and Values_MP_Show_Total
      text = a.mp.to_s + "/" + a.maxmp.to_s
    end
    if text != nil
      @wind.contents.font.name = Values_MP_Font if Values_MP_Font != nil
      @wind.contents.font.color = Values_MP_Color
      @wind.contents.font.size = Values_MP_Size_of_Font
      @wind.contents.draw_text(Values_MP_X, Values_MP_Y, @hp.width, Values_MP_Size_of_Font, text, 2)
    end
    if LV_Show
      @wind.contents.font.name = LV_Font if LV_Font != nil
      @wind.contents.font.color = LV_Color
      @wind.contents.font.size = LV_Size_of_Font
      @wind.contents.draw_text(LV_X, LV_Y, LV_Width, LV_Size_of_Font, a.level, 1)
    end
    if Gold_Show
      @wind.contents.font.name = Gold_Font if Gold_Font != nil
      @wind.contents.font.color = Gold_Color
      @wind.contents.font.size = Gold_Size_of_Font
      @wind.contents.draw_text(Gold_X, Gold_Y, Gold_Width, Gold_Size_of_Font, $game_party.gold, 1)
    end
    if Text_Show
      @wind.contents.font.name = Text_Font if Text_Font != nil
      @wind.contents.font.color = Text_Color
      @wind.contents.font.size = Text_Size_of_Font
      @wind.contents.draw_text(Text_X, Text_Y, Text_Width, Text_Size_of_Font, Text, 1)
    end
  end
 
  def status_update
    return false if @wind == nil
    a = $game_party.members[@id]
    return update_infos if a.id != @info[0]
    return update_infos if a.character_name != @info[1]
    return update_infos if a.character_index != @info[2]
    return update_infos if a.name != @info[3]
    return update_infos if a.class_id != @info[4]
    return update_infos if a.class.name != @info[5]
    return update_infos if a.hp != @info[6]
    return update_infos if a.maxhp != @info[7]
    return update_infos if a.mp != @info[8]
    return update_infos if a.maxmp != @info[9]
    return update_infos if a.level != @info[10]
    return update_infos if $game_party.gold != @info[11]
    return false
  end
 
  def update_infos
    a = $game_party.members[@id]
    @info[0] = a.id
    @info[1] = a.character_name
    @info[2] = a.character_index
    @info[3] = a.name
    @info[4] = a.class_id
    @info[5] = a.class.name
    @info[6] = a.hp
    @info[7] = a.maxhp
    @info[8] = a.mp
    @info[9] = a.maxmp
    @info[10] = a.level
    @info[11] = $game_party.gold
    return true
  end 
end


Grafiki:




Demo:
http://www.mediafire.com/?2zc23m7fr70gfqd


Autorzy skryptu:
Night'Walker
LB
Tłumaczenie: Pokecath
Tłumaczenie i poprawki tematu: Angius

Skrypt można konfigurować:
Spoiler:

Kod:
#================================================#
#=============  General Settings  ===============#
#================================================#

  # Wpisz nil leśli chcesz HUD-a pośrodku
  # Wpisz minus przed wartością, jeśli chcesz HUD po przeciwnej stronie.
  Position_X = nil
  Position_Y = -8
 
  Images_folder_of_the_HUD = "Graphics/Pictures/"
  Bottom_of_the_HUD = "Back.png"
  Bar_HP = "HP.png"
  Bar_MP = "MP.png"
 
  Using_transparency_in_the_entrance = true # HUD znika, gdy jest pod nim postać
  Using_transparency_in_the_exit = true # FadeOut do zanikania
 
  Speed = 3 # Prędkość zanikania
  Final_Opacity = 255 # Ostateczna przeźroczystość HUDa
  Opacity_Final_Element = 255 # Ostateczna przeźroczystość elementów HUDa
  Character_Opacity = 150 # Przeźroczystość, gdy bohater pod HUDem
  Opacity_Character_Element = 160 # Przeźroczystość elementów
 
  Switch_Control = 1 #Przełącznik aktywujący.
                     # HUD jest włączony gdy przełącznik jest on.
                         
  Number_Character = 1 # Numer postaci która ma się pokazywać w HUD.

#==============================================#
#===============  HUD Elements ================#
#==============================================#
 
  # true by wyświetlać charset (false by nie wyświetlać)
  Char_Show = true
  Char_X = 42
  Char_Y = 63
 
  # true by wyświetlać imię
  Name_Show = true
  Name_Alignment = 1 # położenie imienia 0 = Lewo | 1 = Środek | 2 = RPrawo
  Name_X = 92
  Name_Y = 22
  Name_Width = 134
  Name_Color = Color.new(20,20,20,255)
  Name_Font = nil # Czcionka imienia, nil dla domyślnej
  Name_Size_of_Font = 17 # Rozmiar czcionki imienia
 
  # True by pokazywac klasę bohatera
  Class_Show = true
  Class_Alignment = 1 # 0 = Lewo | 1 = Środek | 2 = Prawo
  Class_X = 229
  Class_Y = 23
  Class_Width = 48
  Class_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Class_Font = nil # Czcionka klasy, nil dla domyślnej
  Class_Size_of_Font = 16 # Rozmiar czcionki
 
  # True by wyświetlać pasek HP
  HP_Show = true
  HP_X = 92
  HP_Y = 42
 
  # True by wyświetlać MP
  MP_Show = true
  MP_X = 92
  MP_Y = 59
 
  # TRUE by pokazywać liczbowo HP obecne
  Values_HP_Show_Current = false
  # TRUE by pokazywać liczbowo HP maksymalne
  Values_HP_Show_Total = false
  Values_HP_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Values_HP_Font = nil # Czcionka, nil dla domyślnej
  Values_HP_Size_of_Font = 14 # Rozmiar czcionki
  Values_HP_X = 92
  Values_HP_Y = 38
 
  # True by poklazywać obecne MP
  Values_MP_Show_Current = false
  # True by pokazywać maksymalne MP
  Values_MP_Show_Total = false
  Values_MP_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Values_MP_Font = nil #Czcionka, nil dla domyślnej
  Values_MP_Size_of_Font = 14 # Rozmiar czcionki
  Values_MP_X = 92
  Values_MP_Y = 55
 
  # True by wyświetlać poziom
  LV_Show = true
  LV_Color = Color.new(50,50,50,255)
  LV_Font = nil # Czcionka, nil dla domyślnej
  LV_Size_of_Font = 19 # Rozmiar czcionki
  LV_Width = 30
  LV_X = 238
  LV_Y = 49
 
  # True by wyświetlać złoto
  Gold_Show = true
  Gold_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Gold_Font = nil # Czcionka, nil dla domyślnej
  Gold_Size_of_Font = 18 # Rozmiar
  Gold_X = 280
  Gold_Y = 35
  Gold_Width = 50
 
  # True by wyświetlać walutę
  Text_Show = true
  Text_Color = Color.new(50,50,50,255)
  Text_Font = nil # Czcionka, nil dla domyślnej
  Text_Size_of_Font = 15 # Rozmiar
  Text_X = 280
  Text_Y = 50
  Text_Width = 50
  Text = "Dollars" # Nazwa waluty


[/code]


//Temat powinien być czytelny i estetyczny. Powinien wyglądać przynajmniej tak jak teraz go edytowałem.
//Angius
________________________
Nazwa:Ostatni Czarny Mag : Pradawna Kopalnia
Fabuła:70%
Questy:0%
Mapy:0,99%
Itemy:0,6%
Skrypty:100%
Muzyka:30%
Reszta:0,04
Ogólnie mało.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Pią 28 Paź, 2011 12:25, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
gomer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 93
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 16:19
Screen ! nikt nie scaignie bez screena
________________________
Aktualny projekt : Księga zmarłych.

Mapy : 0,01 %
Skrypty : 0,00 %
Przedmioty : 0,10 %
Inne : 0,50 %

Niedługo dam filmik.

http://grawbank.tk/301/maciek_gomer kliknij prosze !
http://rpgmkhelp.ugu.pl/ moja strona ( nieukonczona )
 
 
pokecath 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 103
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 16:26
http://i39.tinypic.com/282e1if.jpg
Jest w pierwszy poście.
________________________
Nazwa:Ostatni Czarny Mag : Pradawna Kopalnia
Fabuła:70%
Questy:0%
Mapy:0,99%
Itemy:0,6%
Skrypty:100%
Muzyka:30%
Reszta:0,04
Ogólnie mało.
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011 17:48
Screenu nie ma, a co do konfiguracji... Wrzucasz coś, czego sam nie rozumiesz? Przecież masz w skrypcie, jak byk, potężną konfigurację!
A spoilery robisz tagami
Kod:
[spoiler]tekst[/spoiler]
to chyba oczywiste?
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
pokecath 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 103
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011 18:41
Wrzucam bardziej przetłumaczony skrypt.
Spoiler:



#================================================#
# ■ ReinoRPG HUD v0.6
# Skrypt: LB
# Design: Night'Walker
# Tłumaczenie: Dartdaman(na angielski)Pokecath(na polski)
#================================================#

module PR_RRPG_HUD

#================================================#
#============= General Settings ===============#
#================================================#

# Post nil if you want to center on screen
# Place a minus sign in front of value to refer to the opposite side.
Position_X = nil
Position_Y = -8

Images_folder_of_the_HUD = "Graphics/Pictures/"
Bottom_of_the_HUD = "Back.png"
Bar_HP = "HP.png"
Bar_MP = "MP.png"

Using_transparency_in_the_entrance = true # Makes the HUD fade when go under it
Using_transparency_in_the_exit = true # FadeOut to disappear in just

Speed = 3 # Speed to FadeIn/FadeOut
Final_Opacity = 255 # Final 0pacity of the HUD
Opacity_Final_Element = 255 # Opacity of the final elements of the HUD
Character_Opacity = 150 # Opacity if the character is under
Opacity_Character_Element = 160 # Opacity of the elements

Switch_Control = 1 #Przełącznik aktywujący.
# HUD jest włączony gdy przełącznik jest on.

Number_Character = 1 # Numer postaci która ma się pokazywać w HUD.

#==============================================#
#=============== HUD Elements ================#
#==============================================#

# Czy ma się pokazywać charset postaci? (false lub true)
Char_Show = true
Char_X = 42
Char_Y = 63

# Czy ma się pokazywać imie bohatera? (false lub true)
Name_Show = true
Name_Alignment = 1 # 0 = Left | 1 = Center | 2 = Right
Name_X = 92
Name_Y = 22
Name_Width = 134
Name_Color = Color.new(20,20,20,255)
Name_Font = nil # Font to use, write nil to use the default
Name_Size_of_Font = 17 # Size_of Font

# Czy ma się pokazywać klasa postaci? (false lub true)
Class_Show = true
Class_Alignment = 1 # 0 = Left | 1 = Center | 2 = Right
Class_X = 229
Class_Y = 23
Class_Width = 48
Class_Color = Color.new(50,50,50,255)
Class_Font = nil # Font to use, write nil to use the default
Class_Size_of_Font = 16 # Size_of Font

# Czy ma się pokazywać pasek HP postaci? (false lub true)
HP_Show = true
HP_X = 92
HP_Y = 42

# Czy ma się pokazywać pasek MP postaci? (false lub true)
MP_Show = true
MP_X = 92
MP_Y = 59

# Czy ma się pokazywać ile postać ma HP? (false lub true)
Values_HP_Show_Current = false
# Czy ma się pokazywać maksymalna ilość HP? (false lub true)
Values_HP_Show_Total = false
Values_HP_Color = Color.new(50,50,50,255)
Values_HP_Font = nil # Font to use, write nil to use the default
Values_HP_Size_of_Font = 14 # Size_of Font
Values_HP_X = 92
Values_HP_Y = 38

# Czy ma się pokazywać ile postać ma MP (false lub true)
Values_MP_Show_Current = false
# Czy ma się pokazywać maksymalna ilość MP (false lub true)
Values_MP_Show_Total = false
Values_MP_Color = Color.new(50,50,50,255)
Values_MP_Font = nil # Font to use, write nil to use the default
Values_MP_Size_of_Font = 14 # Size_of Font
Values_MP_X = 92
Values_MP_Y = 55

# Czy ma się pokazywać level postaci? (false lub true)
LV_Show = true
LV_Color = Color.new(50,50,50,255)
LV_Font = nil # Font to use, write nil to use the default
LV_Size_of_Font = 19 # Size_of Font
LV_Width = 30
LV_X = 238
LV_Y = 49

# Czy ma się pokazywać ilość złota? (false lub true)
Gold_Show = true
Gold_Color = Color.new(50,50,50,255)
Gold_Font = nil # Font to use, write nil to use the default
Gold_Size_of_Font = 18 # Size_of Font
Gold_X = 280
Gold_Y = 35
Gold_Width = 50

# Set true to show the suffix of play money (false to not display)
Text_Show = true
Text_Color = Color.new(50,50,50,255)
Text_Font = nil # Font to use, write nil to use the default
Text_Size_of_Font = 15 # Size_of Font
Text_X = 280
Text_Y = 50
Text_Width = 50
Text = "Dollars" # Nazwa waluty w grze

#===============================================#
#============ End of Settings ================#
#===============================================#
#============ Top of Script ==================#
#===============================================#

end

class Scene_Map < Scene_Base

include PR_RRPG_HUD

alias hud_start start
alias hud_update update
alias hud_terminate terminate

def start
active_hud
hud_start
end

def active_hud
$game_switches[Switch_Control] = true
@animation_hud1 = Using_transparency_in_the_entrance
@animation_hud2 = Using_transparency_in_the_entrance
@animation_hud_1 = Using_transparency_in_the_exit
@animation_hud_2 = Using_transparency_in_the_exit
@back = Sprite.new
@back.bitmap = Cache.load_bitmap(Images_folder_of_the_HUD, Bottom_of_the_HUD)
@back.opacity = 0 if @animation_hud1 == true
x = Position_X
y = Position_Y
w = @back.width
h = @back.height
x = ( x == nil ? ( 544 - w ) / 2 : ( x < 0 ? ( 544 + x - w ) : x ) )
y = ( y == nil ? ( 416 - h ) / 2 : ( y < 0 ? ( 416 + y - h ) : y ) )
@back.x = x
@back.y = y
@back.z = 190
@wind = Window_Base.new(x-16,y-16,w+32,h+32)
@wind.opacity = 0
@wind.contents_opacity = 0 if @animation_hud2 == true
@wind.z = 195
@wind.contents.font.shadow = false
@id = Number_Character-1
@info = []
@hp = Sprite.new
@hp.bitmap = Bitmap.new(32,32)
@mp = Sprite.new
@mp.bitmap = Bitmap.new(32,32)
@hp.x = HP_X + x
@mp.x = MP_X + x
@hp.y = HP_Y + y
@mp.y = MP_Y + y
@hp.z = 192
@mp.z = 193
@hp.opacity = 0 if @animation_hud2 == true
@mp.opacity = 0 if @animation_hud2 == true
real_update if status_update
end

def terminate
if @animation_hud_1 == true
@back.bitmap.dispose
@back.dispose
end
if @animation_hud_2 == true
@hp.bitmap.dispose
@hp.dispose
@mp.bitmap.dispose
@mp.dispose
@wind.contents.dispose
@wind.dispose
end
hud_terminate
end

def update
if $game_switches[Switch_Control] == true
if @back != nil
if @back.opacity < Final_Opacity and @animation_hud1 == true
@back.opacity += Speed
else
@back.opacity = Final_Opacity
@animation_hud1 = false
end
if @wind.contents_opacity < Opacity_Final_Element and @animation_hud2 == true
@wind.contents_opacity += Speed
@hp.opacity += Speed
@mp.opacity += Speed
else
@wind.contents_opacity = Opacity_Final_Element
@hp.opacity = Opacity_Final_Element
@mp.opacity = Opacity_Final_Element
@animation_hud2 = false
end
else
active_hud
end
else
if @back != nil
if @back.opacity > Speed-1 and @animation_hud_1 == true
@back.opacity -= Speed
else
@back.bitmap.dispose
@back.dispose
@back = nil
@animation_hud_1 = false
end
if @wind.contents_opacity > Speed-1 and @animation_hud_2 == true
@wind.contents_opacity -= Speed
@hp.opacity -= Speed
@mp.opacity -= Speed
else
if @animation_hud_2 == true
@hp.bitmap.dispose
@hp.dispose
@hp = nil
@mp.bitmap.dispose
@mp.dispose
@mp = nil
@wind.contents.dispose
@wind.dispose
@wind = nil
@animation_hud_2 = false
end
end
end
end
if @back != nil
if $game_player.screen_x >= @back.x and $game_player.screen_x <= @back.x + @back.width and
$game_player.screen_y >= @back.y and $game_player.screen_y <= @back.y + @back.height
@back.opacity = Character_Opacity
@hp.opacity = Opacity_Character_Element
@mp.opacity = Opacity_Character_Element
@wind.contents_opacity = Opacity_Character_Element
end
end
real_update if status_update
hud_update
end

def real_update
a = $game_party.members[@id]
@wind.contents.clear
@wind.draw_character(a.character_name, a.character_index, Char_X, Char_Y) if Char_Show
if Name_Show
@wind.contents.font.name = Name_Font if Name_Font != nil
@wind.contents.font.color = Name_Color
@wind.contents.font.size = Name_Size_of_Font
@wind.contents.draw_text(Name_X, Name_Y, Name_Width, Name_Size_of_Font, a.name, Name_Alignment)
end
if Class_Show
@wind.contents.font.name = Class_Font if Class_Font != nil
@wind.contents.font.color = Class_Color
@wind.contents.font.size = Class_Size_of_Font
@wind.contents.draw_text(Class_X, Class_Y, Class_Width, Class_Size_of_Font, a.class.name, Class_Alignment)
end
if HP_Show
@hp.bitmap.dispose
@hp.bitmap = Cache.load_bitmap(Images_folder_of_the_HUD, Bar_HP)
@hp.bitmap.clear_rect(Rect.new((@hp.width*a.hp/a.maxhp),0,@hp.width,@hp.height))
end
if MP_Show
@mp.bitmap.dispose
@mp.bitmap = Cache.load_bitmap(Images_folder_of_the_HUD, Bar_MP)
@mp.bitmap.clear_rect(Rect.new((@mp.width*a.mp/a.maxmp),0,@mp.width,@mp.height))
end
if Values_HP_Show_Current
text = a.hp.to_s
end
if Values_HP_Show_Total
text = a.maxhp.to_s
end
if Values_HP_Show_Current and Values_HP_Show_Total
text = a.hp.to_s + "/" + a.maxhp.to_s
end
if text != nil
@wind.contents.font.name = Values_HP_Font if Values_HP_Font != nil
@wind.contents.font.color = Values_HP_Color
@wind.contents.font.size = Values_HP_Size_of_Font
@wind.contents.draw_text(Values_HP_X, Values_HP_Y, @hp.width, Values_HP_Size_of_Font, text, 2)
end
text = nil
if Values_MP_Show_Current
text = a.mp.to_s
end
if Values_MP_Show_Total
text = a.maxmp.to_s
end
if Values_MP_Show_Current and Values_MP_Show_Total
text = a.mp.to_s + "/" + a.maxmp.to_s
end
if text != nil
@wind.contents.font.name = Values_MP_Font if Values_MP_Font != nil
@wind.contents.font.color = Values_MP_Color
@wind.contents.font.size = Values_MP_Size_of_Font
@wind.contents.draw_text(Values_MP_X, Values_MP_Y, @hp.width, Values_MP_Size_of_Font, text, 2)
end
if LV_Show
@wind.contents.font.name = LV_Font if LV_Font != nil
@wind.contents.font.color = LV_Color
@wind.contents.font.size = LV_Size_of_Font
@wind.contents.draw_text(LV_X, LV_Y, LV_Width, LV_Size_of_Font, a.level, 1)
end
if Gold_Show
@wind.contents.font.name = Gold_Font if Gold_Font != nil
@wind.contents.font.color = Gold_Color
@wind.contents.font.size = Gold_Size_of_Font
@wind.contents.draw_text(Gold_X, Gold_Y, Gold_Width, Gold_Size_of_Font, $game_party.gold, 1)
end
if Text_Show
@wind.contents.font.name = Text_Font if Text_Font != nil
@wind.contents.font.color = Text_Color
@wind.contents.font.size = Text_Size_of_Font
@wind.contents.draw_text(Text_X, Text_Y, Text_Width, Text_Size_of_Font, Text, 1)
end
end

def status_update
return false if @wind == nil
a = $game_party.members[@id]
return update_infos if a.id != @info[0]
return update_infos if a.character_name != @info[1]
return update_infos if a.character_index != @info[2]
return update_infos if a.name != @info[3]
return update_infos if a.class_id != @info[4]
return update_infos if a.class.name != @info[5]
return update_infos if a.hp != @info[6]
return update_infos if a.maxhp != @info[7]
return update_infos if a.mp != @info[8]
return update_infos if a.maxmp != @info[9]
return update_infos if a.level != @info[10]
return update_infos if $game_party.gold != @info[11]
return false
end

def update_infos
a = $game_party.members[@id]
@info[0] = a.id
@info[1] = a.character_name
@info[2] = a.character_index
@info[3] = a.name
@info[4] = a.class_id
@info[5] = a.class.name
@info[6] = a.hp
@info[7] = a.maxhp
@info[8] = a.mp
@info[9] = a.maxmp
@info[10] = a.level
@info[11] = $game_party.gold
return true
end
end


Dzięki za powiedzenie jak robić spoilery .Skrypt już rozumiem .Proszę o podmienienie tamtego skryptu na ten.Przepraszam następnym razem będę porządnie dawał skrypty.
Oto potrzebne grafiki(pomyślałem że warto dać):


________________________
Nazwa:Ostatni Czarny Mag : Pradawna Kopalnia
Fabuła:70%
Questy:0%
Mapy:0,99%
Itemy:0,6%
Skrypty:100%
Muzyka:30%
Reszta:0,04
Ogólnie mało.
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011 18:44
Grafik też zamieszczać nie umiesz? Dobra, podrzucę to do pierwszego... Przetłumaczę do końca, bo z tego co ty przetłumaczyłeś nie wszystko można wywnioskować... Pierwszy i ostatni raz poprawię za kogoś temat.
Ok, grafiki są... Jakiś zły permalink był wcześniej podany...
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene