Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Czw 12 Maj, 2011 22:26
Zmiana wyglądu okien
Autor Wiadomość
Kongo21 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Lublin
  Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 20:10
Zmiana wyglądu okien
Potrzebuję jakiejś pomocy odnośnie okienek typu czary, ekwpunek (plecak) by jako tło był obrazek, który ja wstawie :]. I 2 rzecz :
Czy ktoś by mi mógł napisać skrypt (za co byłbym wdzięczny), który podczas wywołania uruchamia sklep ALE sklep z umiejętnościami ! Można je kupić po cenie jaką ustalę. I gdy nauczymy się umiejętności by niemożna jej uczyć w nieskończoność (najlepiej jak kupimy to umiejętność z okna znika)
________________________
Moja strona : www.metin2iseasy.cba.pl

Tworzę grę :
Nazwa : Ninja World
Strona projektu : http://ninja-world.c0.pl/
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 20:35
Odnośnie sklepu z umiejętnościami, sprawdź może ten skrypt :arrow: http://www.rmxpunlimited....item/skill-shop

Tło obrazkowe najlepiej zrobić w klasie Scene, np. Scene_Skill (umiejętności w menu), Scene_Equip (ekwipunek). Pokażę jak wstawić obrazek na przykładzie klasy Scene_Menu.

W definicji "def main" na początku wpisz:
Kod:
@background = Sprite.new
@background.bitmap = RPG::Cache.picture("NAZWA")

Gdzie "NAZWA" to nazwa obrazka wrzuconego do folderu Graphics/Pictures (pamiętaj o cudzysłowie)

Na końcu tej definicji (przed end) należy wpisać:
Kod:
@background.bitmap.dispose
@background.dispose


Następnie wszystkim wgrywanym oknom trzeba ustawić przezroczystość.
Pierwsze okno to:
Kod:
@command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6])

wystarczy pod tą linijką wpisać:
Kod:
@command_window.opacity = 0

i tak z następnymi, czyli:
Kod:
@playtime_window = Window_PlayTime.new

pod linijką:
Kod:
@playtime_window.opacity = 0

Mam nadzieję, że wyczujesz schemat.
________________________


 
 
 
Kongo21 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 20:46
Dzięki Ayane. A wiesz może jak zmienić piosenke graną w menu (menu - ten ekran, który mamy przy włączeniu gry)na własną. Dla przykładu mamy go :
Projekt/Audio/BGM/X.mp3
________________________
Moja strona : www.metin2iseasy.cba.pl

Tworzę grę :
Nazwa : Ninja World
Strona projektu : http://ninja-world.c0.pl/
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 20:52
Dadabase >>> System >>> Title BGM
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Kongo21 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 21:02
A i jeszcze jedno (niemoge edytować posta wyżej :/)
Ja powrzucałem to :

@background = Sprite.new
@background.bitmap = RPG::Cache.picture("background.jpg")
do tych wszystkich scene co miałem (oczywiście jeśli znalazło definicje main) powklejałem to i działa dobrze. A co do tych Window to się jutro pobawie bo jutro muszę jeszcze iść do szkoły ;pp. A tam gdzie wpisałaś :
@command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6])
to 160 to jest stopień przeźroczystości (od 0 do 255 ?). A no i jak dam to to rozumiem, że to do głównego czyli do Window.
a tą resztę to już po kolei do np. Window_Skill itd. ?

@Melvin
0.0 Zapomniałem o tym ;pp
To jeszcze rozkmiń to :
jak dałem w ekranie powitalnym inna grafikę to musiałem ją wsadzić pod tą samą nazwą jak jest Title standardowy i chciałbym zmienić na inną nazwę ale niewiem jak by czytało ją. Mam 001-Title01.jpg a chciałbym np. Logo.jpg
________________________
Moja strona : www.metin2iseasy.cba.pl

Tworzę grę :
Nazwa : Ninja World
Strona projektu : http://ninja-world.c0.pl/
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 21:09
Nie rozumiem Cię. To 160 to chyba wielkość okna. Nie wiem, bo nie korzystam ze standardowego menu :-P

@ Database >>> System >>> Title Graphic
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 21:11
Liczba 160 to dokładnie szerokość okna.
________________________


 
 
 
Kongo21 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 21:12
Człowieku ty mnie gasisz w 1 zdaniu... :D
________________________
Moja strona : www.metin2iseasy.cba.pl

Tworzę grę :
Nazwa : Ninja World
Strona projektu : http://ninja-world.c0.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene