Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Klik->i się dzieje!
Autor Wiadomość
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
  Wysłany: Nie 22 Maj, 2011 12:21
Klik->i się dzieje!
Parę informacji -> http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=3201 (ten tutorial niczego w zasadzie nie tłumaczy, więc robię zrozumialszą wersję.)
Witam, tutorial ma na celu wyjaśnić wam;
"Jak 'zrobić', że gdy kliknę klawisz "Q" to coś się stanie(np przemiana w demona)"
Zacznijmy od konfiguracji klawiszy:(większość nie ma o tym pojęcia)
- włączamy projekt.
- klikamy F1
- przechodzimy do KeyBoard
- mamy tam kilka klawiszy i cyfr więc np. wybieramy "Q" i dajemy "R" lub inna literka...
http://imageshack.us/phot...jaklawiszy.png/
(możemy to zrobić też na innych klawiszach)
Przejdźmy do konfiguracji przemiany:
- wchodzimy do database.
- Common event.
- Nazywamy common np.(Przemiana)
- Trigger ustaw na parallel.
- Condition switch(tutaj zrób switch o nazwie byle jakiej, byle by można to wywołać, np.:
"przemianaULTRA".)
- czas przejść do "List of Events Commands":
- tworzymy "Conditional branch...(1 zakładka).) {Odznaczamy "set handling when conditions do not apply"}
- wchodzimy w conditional na 4 zakładkę -> button -> i ustawiamy klawisz który ustawiliście przy "Q" (zależy na jakim to ustawiliście) czyli w tym przypadku "R" i akceptujemy.
Teraz konfigurujemy przemianę:
przykładowo ->
- Play SE -> Light 03
- wait 2
- Change actor graphic (i ustawiamy byle jakie...)
lub
- set move route -> Player i tutaj możemy zmienić i przezroczystość(change opacity) i grafikę postaci(change graphic) i szybkość(change speed) co jest dobre dla przemiany w zwierzę.
(osobiście polecam Set Move Route)
i możemy tą przemianę bardziej urozmaicić np. wstrząsami ekranu innymi dźwiękami itd. tutaj sami zrobicie.
Jak już to mamy to tworzymy na mapie nowe zdarzenie(AUTORUN):
- tworzymy nowy "switch"(Control switches...)
- Single/ON
- i ustawiamy switch który wcześniej ustawiliśmy w common events(w tym wypadku "przemianaULTRA")
- erase event.
I tak ustawiamy na mapie tej której zaczynamy grę(można na każdej, wtedy uniknie się zbędnych błędów).
Po wszystkim włączamy grę, klikamy wybrany klawisz(w tym wypadku "Q") i cieszymy się przemianą.

To samo można robić z skryptem tylko że w common po prostu dajemy wywołanie danego skryptu.
edit; można też zrobić tak z eliksirami, skillami(dobre na walkę w czasie rzeczywistym) itp.

Pozdrawiam.
________________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene