Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pon 23 Maj, 2011 20:53
Ruby
Autor Wiadomość
barmen 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 52
Skąd: Wawa
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011 19:21
Ruby
Mógłby mi ktoś podać jaki trzeba wywołać skrypt by postawić sklep z przedmiotem ID:1?
Bardzo mi potrzebny do zmodyfikowania scene_shop.

Prosiłbym też o wyjaśnienie jak działa w skrypcie "FF7 menu" przejścia okienek. Tak by było widać jak najeżdżają, ale tylko poszczególne.

Z góry dziękuję za odpowiedz i zobowiązuję się do pomocy ze skryptami :)
________________________
Pomogłem? Daj
Rock & Dubstep & Electro House
 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011 19:29
a nie lepiej Shop Processing...(3 zakładka)? I tam ustawić co kupić.
Wtedy wyskakuje ci "Sell, Buy, Cancel"(kup, sprzedaj, anuluj/wyjdź) i można to spolszczyć w Window_ShopCommand.

edit; co do przejść, http://imageshack.us/phot...cieokienek.png/ o to ci chodziło? To ładnie wygląda.
________________________

 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011 19:39
Chcesz automatycznie mieć w oknie sklepu jakiś przedmiot? Nie wiem, ale trzeba by zobaczyć co RMXP robi z przedmiotami i wstawić komendę.

Cytat:
Prosiłbym też o wyjaśnienie jak działa w skrypcie "FF7 menu" przejścia okienek. Tak by było widać jak najeżdżają, ale tylko poszczególne.

Ustawiasz pozycję okna poza ekranem i dodajesz w "def update"(nie tylko, ale już nie pamiętam) żeby przejechało gdzie indziej. Mam nawet mojego CMS'a - nieskończony. Jak jesteś zainteresowany, żeby się czegoś nauczyć to pisz na GG. Nie dam Ci, ale wiem, że jak chcesz to znajdziesz.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
barmen 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 52
Skąd: Wawa
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011 19:56
Co do 1: Nie bardzo rozumiem :P
Co do 2: Na pewno się odezwę. Przydało by się odświeżyć znajomość Ruby po hmmm 2 latach :)
________________________
Pomogłem? Daj
Rock & Dubstep & Electro House
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011 20:00
Cytat:
Mógłby mi ktoś podać jaki trzeba wywołać skrypt by postawić sklep z przedmiotem ID:1?
Bardzo mi potrzebny do zmodyfikowania scene_shop.

Należy użyć:
Kod:
$game_temp.shop_calling = true
$game_temp.shop_goods = [[0,1],[2,4]]
$scene = Scene_Shop.new

gdzie tablica dwuwymiarowa [[0,1],[2,4]] to zlepek takich danych jak:
Kod:
[ [typ, id], [typ, id] ... [typ, id] ]

gdzie typ: to rodzaj ekwipunku:
0 - przedmiot
1 - broń
2 - pancerz
a id to oczywiście ID tego przedmiotu w bazie danych.

Odpowiadając wprost na Twoje pytanie, by sklep miał przedmiot o id 1, w treści polecenia 'Script' należy umieścić:
Kod:
$game_temp.shop_calling = true
$game_temp.shop_goods = [[0,1]]
$scene = Scene_Shop.new
________________________


 
 
 
barmen 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 52
Skąd: Wawa
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011 20:01
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie. Można zamykać ;)
________________________
Pomogłem? Daj
Rock & Dubstep & Electro House
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene