Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sob 15 Wrz, 2012 00:06
RMOWA SOLIDARNOŚĆ - APEL DO POLSKIEJ SCENY RPGMAKERA
Autor Wiadomość
RMSmak 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 67
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 01:19
RMOWA SOLIDARNOŚĆ - APEL DO POLSKIEJ SCENY RPGMAKERA
Fani rpgmakera. Dotknęły nas trudne czasy jak każdy zauważył. Wasze umysły opanowało PS3, wiedźminy i inne wygodne gry. Wyjałowieni z ambicji wskutek obcowania z owymi tytułami/konsolami wyjałowiliście się z wyobraźni niezbędnej do tworzenia gier o czym świadczy płytkość praktycznie wszystkich gier jakie ostatnio wychodzą w rpgmaker w Polsce... A NAWET nie wychodzą (zapowiedzi)...Uważacie, że wystarczy zrobić natłok grafik/audio i już będzie to klucz do sukcesu tak jak nauczyli was developerzy nowych gier komercyjnych - to z nich bierzecie przykład. No niestety zabrakło wam chyba rozumu, bo zapomnieliście o jednym. Magia dobrych gier w RM kryje się w treści, która zwykle wymaga użycia wyobraźni do pełnego zrozumienia gier i w tym tkwił sekret klasyków rmowych, ŻE grafika pokazywała niewiele - siła każdej minuty spędzonej z dobrą grą w rm są dialogi, które pokazują wszystko. Wystarczy przypomnieć sobie takie klasyki jak Romancing Walker, Phylomortis2, a nawet LEGION SAGA2 by to sobie uzmysłowić. Obecne gry TWORZONE przez WAS w RM tej siły nie mają, a wszelakie próby pokazywania wszystkiego grafiką kończą się porażką/kiczowatością/obrzydliwymi zestawieniami kolorów i elementów udającymi, że ma to jakiś przekaz, bo najwyraźniej scenowicze są w większości tak mało kumaci, że jeszcze nie zauważyli, że rpgmaker służy do tworzenia gier na grafice 2-d, która przestała mieć znaczenie w ogólnopojętych grach jakieś 11 lat temu, a także same gry się zmieniły, więc zrozumcie, że w programie do robienia gier jakie tworzyło się w latach 90 będąc w kręgu zaintersowania nextgenowymi grami nie macie najmniejszych szans zrobienia czegoś dobrego i zostaje jeszcze jedna rzecz, o której wspomnę później...




Próbujecie w RM tworzyć gry w jakie się gra obecnie (które zyskują rozgłos dzięki grafice) i w ten sposób sprawiliście, że osoby, które widziały sens robienia gier w rm (opartych na przekonywujących dialogach i postaciach) straciły sens tworzenia i zainteresowanie tworzonymi grami NA OBECNEJ "SCENIE". Dlaczego ? Bo dla kogo mają tworzyć ambitni ludzie przekaz skoro obecnie na scenie są osoby, dla których jednym błędem jaki potrafią wychwycić to złe ułożenie kwiatków na mapie, albo wycinek w grafice...Opuszczenie sceny PRZEZ wyjadaczy dotknęło nawet na tsukuru i zostały tam same dzieciaki z problemami z ortografią LOL. W większości osób, które od dawna interesowały się klasyką i oryginalnością olały makera gdyż uznali, że nie mają już dla kogo tworzyć i nie maja już w co grać co muszę z przykrością- stwierdzić wcale im się nie dziwię, bo dla kogóż to mogą tworzyć ambitni ludzie gry oparte na dialogach/treści skoro dzisiejsze pokolenie użytkowników rpgmakera zapomniało co to w ogóle znaczy fabuła i dialogi w pogoni za szukaniem błędów w ułożeniu kwiatków na mapie i kolejnymi nowymi grami komercyjnymi celem podziwiania grafiki...To już nie są gry w rm to już jest patologia tworzona dla nikogo..A w kwestii wymagań co do gier - obecnie scenowicze w większości są po prostu żenująco tępi, by cokolwiek ambitnego do gier wnosić, bo przecież który co kolwiek zrozumie ten wyjątkowy przekaz adekwatny dla wariacji stylem gier z lat 90tych..DO KTORYCH RM jest stworzony. Sry, ale taka prawda...Cóż może wnosić chwytliwy dialog wypaczonemu umysłowi, który jedyne mankamenty jakie potrafi dostrzec (które najcześciej nie są mankamentami) to np: źle wg. niego ułożone kwiatki...albo fog na mapie jako zaleta gry...DNO dna

Kolejnym mankamentem sceny, który ją zniszczył jest brak szczerości co do opinii o grach... Wykorzystały dzieciaki na swoją korzyść obracając jeszcze bardziej zainteresowanie grami w rmie w pył skupiając swoją uwagę na nowych grach I PRÓBUJĄC nieudolnie przenosić je do rpgmakera.


Osoby, które są szczere i piszą obiektywnie o grach są piętnowane w środowisku rmowym i w większości rmowych stron (to jest największa katastrofa na scenie - napiętnowanie osób które szczerze wypowiedziały się o grach...na innych scenach gamedeveloperskich jest zupełnie na odwrót - tam się dziękuje za obiektywne opinie - dlatego prawie 100% naszych gier w RM to dno (!) bo nie ma prawdziwego wsparcia tylko kłamanie w żywe oczy)

Doprowadzili do tego admini, którzy narzucili taki a nie inny styl komentowania gier. "Chwalcie, chwalcie zalety" "Piszcie konstruktywnie"...Kurde to są gry...Są pewne trzony i żadne zalety nie spowodują, że gra stanie się lepsza no niestety kuwa no nic na to nie poradzicie. Jeśli sama gra jest kiepska żadne jej zalety nie mają najmniejszej wartości (!) A u nas się oczywiście chwali zalety o reszcie nie mówi i tak kolejne fale spamu zalewają tematy, a ludzie myślą, że skupiając uwagę na tych drobnych zaletach wypłodzą dobre gry i tak powstają kolejne syfy oparte na tych drobnych zaletach, w które nikt nie gra patrząc na wypowiedzi spamu w tematach. Pewne zasady jakimi są dialogi budujące i zmieniające akcję są jedynym trzonem który utrzymuje grę autentycznie dobrą i innej reguły nie ma i nie każdy to potrafi więc nieważne ile innych zalet gra fabularna bez tego o czym właśnie wspomniałem to śmieć/dno/pożoga i w najmniejszym stopniu nie odratuje tego obżyganie wszystkiego tonami grafiki...


Komentarze i opinie powinny być szczere i czy kogoś to boli czy nie (to jest nieważne) to jedyny sposób żeby ludzie mogli się odnosić do lepszych gier i wyróżniać dobra. Grafomaśka papka to nadal jedno wielkie nic - to nic które nie zasługuje na mieszanie ze wszystkimi projektami - oceniając jako dobre - bo wśród tych projektów gier mogą być naprawdę warte uwagi, ale niestety są zmieszane z błotem przez obecne tępe pokolenie rmowców. To wszystko świadczy o poziomie ludzi jakich mamy na scenie rpgmakera - bezrozumni wzrokowcy, którzy obserwują grafikę, a nie graja w gry rmowe mówiąc wprost...Ja sam dostałem bana na pewnej stronie za to, że pisałem obiektywnie o grach w przeciwieństwie do reszty, którzy spamowali/pisali pochwały grom w które nie grali nawet co było widoczne....Fakt narzucenia przez adminów zachwalania wszystkich gier wykorzystują scenowi spamerzy, udając, że w gry grali lub pisząc spam nie na temat samych gier i tak łapią plusy by inny spamerzy wypowiadali się na temat ich syfu... Przecież w takiej sytuacji można pisać opinie o grach nawet jak się nie grało o wiele trudniej znaleźć sensowne błędy w grach i je wykazać (co w naszym zacofanym środowisku rmowym nie jest nawet doceniane sick !) O czym dyskutować z osobami które są nauczone przez samych adminów, że i tak nie mają pisać prawdy o tym jak oceniają gry i projekty...Porażka, dzieciarnia + tony spamu...I am sick of it. Ta scena zeszła na najgorsze dno w tym roku i tak źle jeszcze nie było.


Ostatnia rzecz, która zaboli, ale to i tak nieistotne czy zaboli czy nie, bo to najważniejsze. Wiek użytkowników.Jeśli myślicie, że do 17 roku życia stworzycie choć zalążek czegoś co się nazywa rpgiem to po prostu darujcie sobie. Nie ma na to najmniejszych szans. W całej rozpiętości gier rmowych hitami stały się gry, które miały rozbudowane zmieniające często akcję dialogi i przekonywujące postaci. Wierzcie mi lub nie, ale ze dziesiątek, a nawet kilkuset gier na rma które widziałem, żadna gra, którą zrobiły dzieciaki nie była choć przyzwoita. Przesyt naciąganych el. fabularnych błędów logicznych w fabule, naciąganych nierealistycznych zachowań, odrywanie się od osobowości postaci z powodu trudności ze skupieniem i wreszcie brak umiejętności do zbudowania postaci dialogami to mankament wszystkich makerowych gier, które robią dzieciaki poniżej 18 roku życia. Niestety, ale dobre gry rmowe to stworzyli dorośli dojrzali ludzie i jest już to zasadą w rpgmakerze nawet w POLSCE, ale i za GRANICA...u nas np:
CORP, LASTTURN,RAVEONE...

Największe hity rmowe w swiatku stworzyły osoby, które posiadają te zdolności, o których napisałem powyżej np: Kamau, który stworzył swoje Legion Saga czy Autor serii Way no i najważniejszy mistrz Lysander86, który idealnie tworzy postaci w swoich grach np: w Blurred line, ale ci ludzie byli już w zaawansowanym wieku kiedy zaczęli robić gry w rm...

Nie ma szans na to, by dzieciaki zaczęły robić choć przyzwoite namiastki rpgów i pisanie, że niejeden dzieciak może być bardziej dorosły od dorosłego jest zwyczajnie głupie w kwestii makera, bo to się absolutnie nigdy w przypadku gier narpgmakera nie sprawdziło i to jest regułą....Dzieciak zrobi tylko niespójną nielogiczną naciąganą namiastkę czegoś co się nazywa rpg, ale prawdopodobieństwo ukończenia jest bliskie zeru, bo z każdą kolejną gotową minutą rozgrywki poziom tworzenia gry jest co raz bardziej trudny i co raz bardziej skomplikowany, a to wszystko przerasta osoby, które nie potrafią budować postaci/ akcji dialogami i trzymać się osobowości tychże postaci i co najważniejsze tworzyć je przekonywującymi dla dojrzałych osób - to przerasta dzieciaki. Zrobienie dobrego RPG, a nawet ukonczenie syfiastego rpg w wiekszosci wypadkow przerasta je...





Ogłaszam akcję "przez rozum do gier w rm, przez głupotę do grafomańskiej papki"

Zachęcam wszystkich do czytania książek.
Zrezygnowania z spędzenia czasu na graniu w nowe gry bo to zabija specyficzną kreatywność wymaganą do tworzenia dobrych gier w rm. RM służy do tworzenia gier 2-d o bardzo osobliwej specyfice, która nie dotyczy nowych gier...

Należało by ogólnie ograniczyć granie w gry, a spędzać czas na innych twórczych zajęciach, a jeśli grać to w stare klasyki rmowe i 2-d jrpgów w najgorszym wypadku, ale nadal zapewniam, że z gier RMOWYCH można nauczyć się i doświadczyć o wiele więcej pozytywnych rzeczy, które wpłyną na wasze rmowe umiejętności..

Polecam grać w gry na rpgmakera - te naprawde ambitne i brać z nich przykład.
Jak to King powiedział chcesz zostać wielkim pisarzem 4 godziny dziennie czytaj 4 godziny dziennie pisz, a jak nie masz na to czasu to nie zostaniesz wielkim pisarzem.
Tak jest właśnie z rpgmakerem jeśli chcecie robić w nim dobre gry musicie sami grać w gry na rpgmakera. Najważniejsze to żeby czas grania w rmowe gry był mniej więcej taki sam jak czas ich tworzenia...Kto chce robić dobre gry rm powinien więc dużo grać w gry na rm TO musi być równomierne.

Jeśli nadal macie złudne nadzieje, że macie szanse wybić się grafiką w RM wśród dzisiejszych komercyjnych nowoczesnych gier - to was wywiodę z tego głupiego myślenia - nie macie szans, a powiem więcej - wskazanym by było ograniczyć te nowe gry do minimum, a najlepiej do zera na rzecz klasyków rmowych, a najlepiej być z rmowymi grami na bierząco...by zrozumiec ich istote...

Jeśli nadal myślicie o tym, że grafiką wskóracie najwięcej i jednak osiągniecie w ten sposób sukces NADAL inspirując się nowymi trójwymiarowymi rpg to powiem tak - znajdźcie sobie inne hobby, bo tracicie czas w rpgmakerze. Zróbcie to niech głupota wami nie kieruje...


Pamiętajcie, że jedyną grupą, która gra w gry rmowe to grupa fanów klasycznych gier jrpg 2-d na konsole pokroju nes/snes/ (Obecnie ta grupa to w większości ponad 20 letnie stare konie)grupa fanów dosłownie gier RM(to są też w większości stare konie ponad 20 letnie, które szukają ambitnych produkcji uciekając od nowoczesnego nastawienia na grafikę), oraz fanów INDIE gamingu (czyli głównie darmowych gier 2-d - znów stare konie w większości miłujące się w oldschoolowym duchu gier kręci się przy INDIE GAMINGU) nikt więcej nie interesuje się graniem w gry na rma. Warto więc poznawać regularnie to w co grają te specyficzne grupy użytkowników zamiast próbować realizować swoje głupie marzenia, o tworzeniu wielkich gier bazując na obecnych trójwymiarowych komercyjnych - co w rmie jest niemożliwe i zwyczajnie głupie i puste i najważniejsze - obleśne i niegrywalne dla jedynej grupy ludzi, która grami w rm się interesuje, bo co ciekawego może zaserwować dzieciak który nagra się w nowe komercyjne grafomańskie papki takiemu miłośnikowi indiegamingu ? Nic po za nudą i głupotą...Po co tworzyć dla nikogo ? A jak dla siebie to LEPIEJ trzymać to z dala od internetu...


Odpowiedz sobie na te pytania:

Masz mniej niż 17 lat ? Uważasz się za dorosłego pomimo tych niecałych 17 lat na karku ?
Grasz w nowoczesne gry i chcesz sam zrobić coś podobnego w RM ?

Jeśli choć raz odpowiedziałeś tak szczególnie na ostatnie pytanie zwyczajnie daj sobie spokój z RM, bo nie jest dla ciebie i tylko marnujesz swój czas i innych...
DLACZEGO ? Twój produkt będzie za słaby dla fanów nowych gier do których się kierujesz, bo rpgmaker to narzędzie do robienia gier na poziomie gier z lat 90, których nextgenowi gracze unikają...Twój projekt będzie za nudny i tępy dla fanów INDIE GAMINGU...ponieważ nowe komercyjne gry opierają się na fizyce i grafice i głównie realiźmie umiejscowionych w 3-D a indiegaming od zawsze opiera się na zasadach abstrakcyjnych pod wieloma względami klasyków ze starych komputerów i konsol. Nie przekonasz ich do siebie tym co podoba ci się w nowych grach bo dla indie gamerów główne założenia nowych gier są przede wszystkim nudne, ale i często zwyczajnie głupie....INDIEGAMERZY tworzą gry dla innych INDIEGAMERÓW i musisz się z tym pogodzić...swoje Wiedźminy, Obviliony twórz w profesjonalnych studiach w kilkudziesieciowosobowych ekipach wśród których znajdzie się grupa, która napisze ci do tego engine 3-d, który jak ci się poszczęści może dorówna obecnym standardom...Zostaw tworzenie w RM osobom, które dobrze rozumieją klasyki lat 90...kolejnych megabajtów grafomańskiej obleśniej nudnej papki w rm nikt już nie potrzebuje...RM zostaw INDIEGAMEROM...
________________________
RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz.
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 11:22
jesteś przewrażliwiony na punkcie rm'a i gier rpg?
W większości się zgadzam, m.in. w tym, że ci co wystawiają komentarz/opinię na temat zapowiedzi/dema/p. wersji gry w RM'ie powinni to robić szczerze i znaleźć wszystko wady projektu tak, aby autor mógł wiedzieć co powinien poprawiać i nad czym pracować(a nie na ślepo tworzyć "syf" z powodu paru nieszczerych komentarzy)
Grafika... Według tego co piszesz można wywnioskować, że dla cb jest zbędna?
Grafika od zawsze przyciąga uwagę graczy i tak, mi też nie podoba się to, że ktoś powie "po screenach gra może być fajna" bo po prostu trzasnąłbym go w łeb :D takie komentarze autor powinien ignorować i tyle...
Najważniejsze dla autora gry są(przynajmniej powinny być) krytyki i szczere opinie, a nie wyssane z palca(Taki Ress ^^).
Cytat:

Odpowiedz sobie na te pytania:

Masz mniej niż 17 lat ? Uważasz się za dorosłego pomimo tych niecałych 17 lat na karku ?
Grasz w nowoczesne gry i chcesz sam zrobić coś podobnego w RM ?

Czy ty myślisz, że wiek ma tu największe znaczenie?!
No dobrze, taki 10 latek nie ma szans stworzyć porządnej gry, 12-14 też nie, ale są WYJĄTKI które ambitnie tworzą grę z wsparciem i "obiektywnym", i technicznym(testuje, i mówi co mam poprawić, żeby wszystko trzymało się kupy)
Właściwie nic więcej nie mówi ten przekaz niż to co wszyscy powinni wiedzieć.
ps; i nie jesteś jedynym obiektywnym krytykiem rmowym ;)
________________________

 
 
RMSmak 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 67
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 11:37
Co do wsparcia piszesz, że jak osoba małoletnia dostanie wsparcie ukończy przyzwoitą grę, albo w ogóle ukończy lol...Nie ma takiego żywego przykładu w rpgmakerze nawet za granicą żeby dzieciak stworzył coś na ZNOŚNYM POZIOMIE, A WIĘC OGÓLNIE NA ŚWIECIE, żeby dzieciak zrobił choć przyzwoitą przynajmniej namiastkę - powtarzam namiastkę rpga w RM i to się nigdy nie stanie i nie stało. Ogólnie gry fabularne mają swoje wymogi, których dzieciaki nigdy nie dadzą rady sprostać, a niewielkimi zaletami to nadal będą marne gry i zalety, do których przyłożą swoją uwagę nadal niczego nie zmienią w grze jako całości - bo będą to zalety nieistotne dla samej źle stworzonej gry....Zważ na to, o czym już pisałem, że graczami gier w RM są gracze INDIE gamingowi, którzy mają te 20 lat i więcej...To nawet śmieszne nie widzieć tej oczywistości - jak kilkunastolatek ma zrobić przyzwoitągrę dla dorosłych ludzi w klimacie gier w jakim ci grali prawie 20 lat temu...NO LOL...Od 2004 obserwuję i strony za granicą i polskie... Od zawsze dzieciaki próbowały tworzyć ze wsparciem większym i mniejszym rpgi i nic z tego sensownego nigdy nie wyszło nie dało to żadnych pozytywnych rezultatów. Dzieciaki nie potrafią budować postaci dialogami i przedstawiać nimi akcji, oraz co najważniejsze podołać skomplikowaniu gry, które narasta z każdą gotową minutą rozgrywki - nie dają sobie rady z trzonem gry. To tak jakby dać dzieciakowi kontrolę nad produkcją w fabryce skończy się w najlepszym wypadku na jej awarii. Niestety wiek i exp mają tu decydującą rolę i żadne najsilniejsze próby zmiany tego nie mają najmniejszego sensu, bo to ten dzieciak jest głównym twórcą wydarzeń fabularnych/dialogów to jego postaci i wydarzenia i to on robi trzon gry - żaden doświadczony grafik, który mu jakieś grafiki naskrobie/skrypter nie uczynią tej gry lepszą, bo trzonem gry są dialogi i fabuła, którą ze wszystkich elementów gry prowadzić tak by trzymały w zaciekawieniu gracza jest najtrudniej nawet doświadczonemu twórcy gier...To jest po prostu trudne i wymaga trzymania się na bierząco danych przy każdym pisanym dialogu - dzieciaki tego nie sprostają - wszystkie gry od nich są pełne błędów i nie mających sensu wypowiedzi i NPC...Kiedy dostajesz grę od dzieciaka z tą różnicą, że z pomocą (graf/skrypt/audio) DOSTAJESZ TONY naciąganych/nielogicznych dialogów/treści pełno braku logiki/brak zaciekawienia rozgrywką - oprawione w grafomańską i audio papkę. Brak umiejętności w pisaniu dialogów zaciekawiania historią cały efekt sprowadza no dno i jest to taki sam efekt jak bez tej całej pomocy. Nie ma żadnej różnicy czy dostanie się gnój w ładnym opakowaniu czy w zwykłym worku to nadal jest gnój....
________________________
RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz.
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 12:03
Cytat:
Co do wsparcia piszesz, że jak osoba małoletnia dostanie wsparcie ukończy przyzwoitą grę, albo w ogóle ukończy lol...

nie zrozumiałeś mnie, nie mówię o osobach poniżej 12 roku życia bo to przegięcie, nie ma szans taki stworzyć "prawdziwego rpg", ale czy tobie by się taki udało stworzyć? Dobry rpg składa się z różnych rzeczy, niektórych przyciąga grafika, więc tworzy się ładne mapy, ale głównie postawia się na fabułę i dialogi, i tutaj także mnie nie zrozumiałeś, myślałem że taki wielki obiektywny krytyk zrozumie moją wypowiedź:)
Autor powinien głównie postawić na fabułę i dialogi, ok... Tylko czy nie powinien się skupić na wszystkich po trochu?
________________________

 
 
RMSmak 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 67
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 12:15
DarknessXIII napisał/a:
Cytat:
Co do wsparcia piszesz, że jak osoba małoletnia dostanie wsparcie ukończy przyzwoitą grę, albo w ogóle ukończy lol...

nie zrozumiałeś mnie, nie mówię o osobach poniżej 12 roku życia bo to przegięcie, nie ma szans taki stworzyć "prawdziwego rpg", ale czy tobie by się taki udało stworzyć? Dobry rpg składa się z różnych rzeczy, niektórych przyciąga grafika, więc tworzy się ładne mapy, ale głównie postawia się na fabułę i dialogi, i tutaj także mnie nie zrozumiałeś, myślałem że taki wielki obiektywny krytyk zrozumie moją wypowiedź:)
Autor powinien głównie postawić na fabułę i dialogi, ok... Tylko czy nie
powinien się skupić na wszystkich po trochu?



Jesteś śmieszny...Jak sobie wyobrażasz że dwudziestoparoletni fan gier w rm (tacy zwykle grają w te gry) będzie chciał grać w grę nastolatka. Wiesz ile Lysander miał lat jak zaczął robić swoje gry ? Prawie 30 i miał swoją żonę...Kamau robiąc swoją trylogię miał 20 i wiecej...Obecny wymiatacz w RM twórca serii ALETER AILA też ma 20 parę lat...Znany KENTONA, który robi przygodowe RPG ma ponad 30...Twórca hicioru Longing Ribbon ma dwadzieścia parę. 18,19 no może dobry czas żeby zacząć....ale nawet 16,17 to przeważnie za mało...Ich gry nie miały jakiejś wybitnej grafiki a hiciorami się stały...A co do mnie ja nie robię jrpgów/rpgów bo mnie póki co robienie takich gier nie interesuje, ale z zaciekawieniem gram w niektóre tytuły i grałem w ich bardzo wiele...


Ktoś pewnie będzie chciał napisać za granicą jest więcej osób i są większe szanse, że dzieciak zrobi dobrą grę. Szanse są takie same i równe zero. Jest więcej rmowych klasyków, bo na świecie jest więcej dorosłych osób....To oni robią dobre gry, a masy dzieciaków na świecie tak jak i u nas kaleczą jakieś kiepskawe twory, które trudno nazwać grami, ale obecnie jest jeszcze gorzej, bo czas gier JAKIE wydawano w latach 90 przeminął - a dzieciaki biorą się za narzędzie jakie nie nadaje się do gier jakie chciały by robić...Do takich gier potrzeba dużo wiedzy z matmy i nauki programowania i obsługi grafiki 3-d w kilkudziesięcioosobowym składzie... a nie programu do gier jakie nie interesuje obecna scena...
________________________
RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz.
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 12:19
Cytat:
Jesteś śmieszny...

Kto wie :oops:
Załóżmy... 20 paro letni "fan gier w rm" nie chcę grać w grę nastolatka, ale kogo to obchodzi? Nie chcę, jego sprawa :)
Od tego jest forum, żeby się dzielić swoimi pomysłami itp. za bardzo poważnie podchodzisz do sprawy.
________________________

 
 
RMSmak 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 67
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 12:21
Nie poważnie tylko z sensem. Biorę scenę taka jaką jest po prostu. Mam otwarty umysł i staram się przyjmować to co dostaję tak jak sobie na to zasłużył jeden z drugim tfurcom bez kłamania w żywe oczy że myślę inaczej. Nic poważnego. Sens nie musi być poważny, bo nawet śmieszne twory potrafią być sensowne.
________________________
RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz.
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 12:27
Ty bierzesz, dobrze powiedziane:)
Niektórzy tworzą rpg dla zabawy, pamiętaj o tym, a to czy "mu" się uda czy nie, to jego sprawa, apeluj tam gdzie jest to potrzebne.
________________________

 
 
RMSmak 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 67
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 12:31
Skoro jeden z drugim dążą do tego,żeby robić lepsze gry i proszą o pomoc to wyraźnie chcą robić lepsze gry. Wszyscy indie gamerowi twórcy gier robią to bo to lubią i robią to tak samo jak robią rmowcy tylko, że z tą różnicą że nikt tam nie prosi o to żeby go okłamywać tak jak tu...

Ja bym polecił tym, którzy zaczynają obecnie mając 1-17 lat poczekać jeszcze trochę i nabrać doświadczenia, a dopiero potem zacząć próbować robić gry fabularne, BO póki co zrobiliście z makera dziecinadę w POLSCE i rzucacie go kiedy stwierdzicie, że ocena wyglądu ułożenia kwiatków I SAMO ich stawianie jest dla was za dziecinna tak jakbyście od zawsze zakładali, że maker do niczego więcej nie służy i uważali, że graczami, którzy grają w gry rmowe są zdziecinniali debile - rozczaruję was jest zupełnie na odwrót..
________________________
RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz.
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 12:34
Dobra, X-tech, skończ już te maskarady. Znam twój styl pisaniny, gdybym nie wiedział bądź nie pamiętał jaka była akcja na TiTku z twoimi klonami, czasem o dość... specyficznych nazwach to może bym się jeszcze nabrał że ty to nie ty. Jakbym był modem to już dawno bym ci wysłał paczkę afrykańskich żółtych owoców o zakrzywionym kształcie, no ale nie mi tu decydować niestety.

Pozostaje mi mieć nadzieję, że ten twój programik do zmiany proxy się popsuje i administracja zobaczy twoje prawdziwe ip.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 12:37
mam 14 lat i nabrałem doświadczenia, dlatego dalej pisze w dyskusji :)
Cytat:
Skoro jeden z drugim dążą do tego,żeby robić lepsze gry i proszą o pomoc to wyraźnie chcą robić lepsze gry.

no właśnie ^^
Cytat:
BO póki co zrobiliście z makera dziecinadę w POLSCE i rzucacie go kiedy stwierdzicie, że ocena wyglądu ułożenia kwiatków I SAMO ich stawianie jest dla was za dziecinna tak jakbyście od zawsze zakładali, że maker do niczego więcej nie służy i uważali, że graczami, którzy grają w gry rmowe są zdziecinniali debile - rozczaruję was jest zupełnie na odwrót..

Niestety większość "mondrych" dzieci tak robi, tak już jest, ale nie warto się nimi przejmować:)
________________________

 
 
RMSmak 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 67
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 12:37
Rave napisał/a:
Dobra, X-tech, skończ już te maskarady. Znam twój styl pisaniny, gdybym nie wiedział bądź nie pamiętał jaka była akcja na TiTku z twoimi klonami, czasem o dość... specyficznych nazwach to może bym się jeszcze nabrał że ty to nie ty. Jakbym był modem to już dawno bym ci wysłał paczkę afrykańskich żółtych owoców o zakrzywionym kształcie, no ale nie mi tu decydować niestety.

Pozostaje mi mieć nadzieję, że ten twój programik do zmiany proxy się popsuje i administracja zobaczy twoje prawdziwe ip.


Przecież admini wiedzą, że to ja bo sam o tym napisałem :lol2: I nie x tylko AI lol
A co do bana jako AI sam się zbanowałem, a obecnie zostałem już tylko graczem rmowym dlatego jestem RM smakiem :P Zbanowałem się jako AI sam na własne życzenie do twojej wiadomości :P To nie jest więc żadna maskarada każdy wie, że to ja...Niezły masz refleks Rave. Po mojej obserwacji tego co się stało z sceną nieodwracalnie (wczoraj znowu się rozejrzałem po tych forach) napisałem ten tekst, bo póki co mimo, że ogólnie zrezygnowałem z for to jednak nadal interesują mnie gry w rm a jakże i czasem poszukam nowych tytułów do pogrania, bo nowe komercyjne gry są dla mnie po prostu głupie. Lubię klimacik i magię gier freeware, a rpgmaker rządzi jeśli ktoś go dobrze używa...Maskarady żadnej nie ma...

DarknessXIII napisał/a:
mam 14 lat i nabrałem doświadczenia, dlatego dalej pisze w dyskusji :)
Cytat:
Skoro jeden z drugim dążą do tego,żeby robić lepsze gry i proszą o pomoc to wyraźnie chcą robić lepsze gry.

no właśnie ^^
Cytat:
BO póki co zrobiliście z makera dziecinadę w POLSCE i rzucacie go kiedy stwierdzicie, że ocena wyglądu ułożenia kwiatków I SAMO ich stawianie jest dla was za dziecinna tak jakbyście od zawsze zakładali, że maker do niczego więcej nie służy i uważali, że graczami, którzy grają w gry rmowe są zdziecinniali debile - rozczaruję was jest zupełnie na odwrót..

Niestety większość "mondrych" dzieci tak robi, tak już jest, ale nie warto się nimi przejmować:)


Aha....

Wszystko co miałem napisać napisałem :P Do zobaczenia przy opisie wrażeń z kolejnej makerówki.
________________________
RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz.
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 15:05
Szczerze pisząc przeczytałem tylko dwa pierwsze posty, gdyż mam lepsze książki do czytania...

Ale jak już mam pisać co myślę, to bardzo się oburzyłem na to:
RMSmak napisał/a:
Ostatnia rzecz, która zaboli, ale to i tak nieistotne czy zaboli czy nie, bo to najważniejsze. Wiek użytkowników.Jeśli myślicie, że do 17 roku życia stworzycie choć zalążek czegoś co się nazywa rpgiem to po prostu darujcie sobie. Nie ma na to najmniejszych szans. W całej rozpiętości gier rmowych hitami stały się gry, które miały rozbudowane zmieniające często akcję dialogi i przekonywujące postaci. Wierzcie mi lub nie, ale ze dziesiątek, a nawet kilkuset gier na rma które widziałem, żadna gra, którą zrobiły dzieciaki nie była choć przyzwoita. Przesyt naciąganych el. fabularnych błędów logicznych w fabule, naciąganych nierealistycznych zachowań, odrywanie się od osobowości postaci z powodu trudności ze skupieniem i wreszcie brak umiejętności do zbudowania postaci dialogami to mankament wszystkich makerowych gier, które robią dzieciaki poniżej 18 roku życia. Niestety, ale dobre gry rmowe to stworzyli dorośli dojrzali ludzie i jest już to zasadą w rpgmakerze nawet w POLSCE, ale i za GRANICA...u nas np:
CORP, LASTTURN,RAVEONE...


Absolutnie mnie denerwuje dyskryminacja wieku! Są ludzie, którzy mają nawet po 40 lat, a zachowują się jak małe dzieci...



Zgodzę się do szczerości oceniania, oraz grafiki, ale z tym ostatnim nie do końca: każdy wie, że grafika, czy też "te kwiatki" powinny być dość dobrze rozmieszczone, no bo wiesz, jak poustawiasz te kwiatki obok siebie, "kratkę w kratkę" po całej mapie, to też nie sądzę, abyś kogoś zaszokował swoim talentem do tworzenia gier.

Co do szczerości oceniania, to sam jednak stwierdzę, że jestem dość wymagający... (No taki ja...) Nawet chyba za bardzo... (No, ale nie ma to jak taki krytyk, co nie robi gry, a jedynie ocenia. ;-) ) Ale jednak głównie oceniam fabułę, bo bez niej to nic nie zachęci mnie do grania, to właśnie po niej widać mniej-więcej jak dialogi są zbudowane...
W sumie to określam w skali 0/6, a w nawiasie 0/10. Fakt że wcześniej oceniałem tylko fabułę, muzykę, grafikę no i chyba tyle, ale jeszcze mogę to rozpracować.



PS. Tylko nadal nie twierdź, że ludzie poniżej 18 lat nie umieją robić gier i konstruktywnie pisać zdań... Hehe. ;-)

Pozdrawiam.
________________________
 
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011 15:23
Także nie zgadzam się z punktem o wieku użytkowników. Idealnym przykładem jest Crisis Core, który pomimo swojego wieku stworzył grę o ciekawym klimacie i mechanice. Wprawdzie pełna wersja gry się jeszcze (chyba) nie ukazała, ale grając w demo można zauważyć choćby gry logiczne, który zostały zrobione z głową. :I
Nie będem się rozpisywać, bo co do reszty to chyba się zgadzam, choć przyznam że ominąłem punkcik czy dwa.
 
 
Nhadala 




Pomogła: 12 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 197
Skąd: Klam
Wysłany: Pią 03 Cze, 2011 00:33
Ja również nie zgodzę się, ze wiek twórców ma tutaj jakieś znaczenie, a przykładem może być scena książek, gdzie sam "Eragon" napisany przez nastolatka zrobił jaką furorę i doczekał się ekranizacji, i nie ma też do tego znaczenie skąd jesteś. Jak widać po wiedźminie, gdzie polska gra cieszy się popularnością również za granicami naszego kraju. Nie jest zatem powiedziane, że nasi młodzi twórcy w RPG makerach mogą nie zyskać popularności. Wystarczy odrobina praktyki, a każdy twórca przecież od czegoś zaczynał i też nie od pierwszych razów był znany, czymś na sławę zasłużył, więc moim zdaniem nie wiek i nie miejsce ma znaczenie, a dążenie ludzi do zaplanowanych celów, jak i kończenie jednego projektu nim zacznie się kolejny. :-) Ale ja przecież się na tym nie znam...

Pozdrawiam.
________________________

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene