Opis:
Ten skrypt pozwala nam na wyświetlanie nazwy lokacji z bardzo fajnym efektem animacji.
Sporo opcji konfiguracji i fakt, że nie wymaga żadnych grafik czyni ten skrypt doskonałym dla początkujących.
Info:
Autor: Ramiro (Holy_wyvern, ramiazul)
Tłumaczenie: Angius
Screenów nie ma, bo animacji nijak na screenie nie da się zamieścić...
Skrypt:
Spoiler:
Kod:
#===============================================================================
# SHOW THE MAP NAME - REVOLUTION MODE -
#------------------------------------------------------------------------------
# Autor Ramiro (Holy_wyvern, ramiazul)
#------------------------------------------------------------------------------
# Versja 1.0
#------------------------------------------------------------------------------
# Opis:
# Pozwala na wyświetlani nazwy mapy z fajnym efektem animacji
#------------------------------------------------------------------------------
# Kompatybilność:
# Tylko VX.
# Powinien działać z czymkolwiek (99.999% pewności)
#------------------------------------------------------------------------------
# Instrukcje:
# Wklej do sekcji Materials (nad Main)
#
# To wyświetla również imiona bohaterów i zmienne!
# \N[ID aktora w bazie] (1 - 999)
# \P[ID zmiennej] (1 - 999)
# \PN[id of actor on party position] (0 - 3)
# (Tak, tak jak okna wiadomości...)
#------------------------------------------------------------------------------
# BUGI:
# Na razie żadnych. Napisz, jak znajdziesz.
#------------------------------------------------------------------------------
#Notatki autora:
# Tylko dla gier niekomercyjnych. Creditsy nie są konieczne, ale byłoby miło :P
#===============================================================================
VIEWING_TIME = 50 # Czas pokazywania
LETTER_ANIM = 200 # Czas animowania literki
LETTER_END = 20 # Czas ukrywania nazwy
INIT_X = 10 # start X pierwszej litery
INIT_Y = 10 # start Y pierwszej litery
START_ANGLE = -180 # start kąt pierwszej litery
RECT_COLOR = Color.new(255,255,255) # Kolor obwódki
RECT_X = 0 # Przesunięcie obwódki X
RECT_Y = -14 # oraz Y
FIRST_LETTER = Color.new(255,255,255) # Kolor pierwszej litery
LETTER_COLOR = Color.new(255,255,255,200) # Kolor pozostałych liter
OPACITY = 200 # Przeźroczystość liter
RECT_OPACITY = 255 # Przeźroczystość obwódki
FONT_SIZE = 25 # Rozmiar czcionki
EX_START_X = 0 # X start movement
RECT_HEIGHT = 1 # Szerokość obwódki
NOT_SHOW_MAPS= [] # Wpisz ID map, których nazw nie pokazywać
# np. [1,2,3]
end
#===============================================================================
# NIE TYKAĆ!
#===============================================================================
class Game_Map
def name
map_infos = load_data("Data/MapInfos.rvdata")
name = map_infos[@map_id].name.clone
name.gsub!(/\\N\[([0-9]+)\]/i) { $game_actors[$1.to_i].name }
name.gsub!(/\\PN\[([0-9]+)\]/i) { $game_party.members[$1.to_i].name }
name.gsub!(/\\V\[([0-9]+)\]/i) { $game_variables[$1.to_i] }
return name
end
end
#===============================================================================
# The spritest of letters
#===============================================================================
class Spriteset_MapName
include MAPWINDOW
def initialize
@letters = []
@index = 0
@finish_count = @dispose_count = 0
end
def dispose_sprites
for i in @letters
i.dispose
end
if @border
@border.bitmap.dispose if @border.bitmap
@border.dispose
end
end
end
#===============================================================================
# The map
#===============================================================================
class Scene_Map < Scene_Base
alias smsbstrt start
alias smsbupdbas update_transfer_player
alias smsbupdnorm update
alias smsbterm terminate
def start
@letters = Spriteset_MapName.new
smsbstrt
#~ @letters.set_sprites
end
def update
@letters.update
smsbupdnorm
end
def update_transfer_player
teleported = true if $game_player.transfer?
smsbupdbas
@letters.set_sprites if teleported
end
def terminate
@letters.dispose
smsbterm
end
end
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum