Tak wiem.. Sporo już jest tematów na ten sam temat, jak się przestawia przełączniki. Właśnie, ja proszę o to samo. Choć ja mogę podać powód, ponieważ oglądałem tony nagrań na temat questów i przełączników.. Przeglądałem może wszystkie filmy na ten temat.. Szukałem od YouTube do Wrzuty.. Sprawdzałem polskie i angielskie nagrania.. Przeczytałem z tego forum, poradnik.. Nic. Możecie powiedzieć że jestem za bardzo nie kumaty, ale wygląda na to że tak właśnie mam. Dlatego proszę, abyście nie wiem.. Proszę, abyście podali linki do filmów/tutoriali, z czego wy się nauczyliście..
Proszę jeszcze o jedno.. Mógłbym uniknąć komentarzy typu: "Google nie boli. ." bądź coś w podobnym typu. Jakbyście wiedzieli, sprawdzałem na Google wszystkie filmy oraz tutki..
Ja się nie uczyłem z żadnych filmów. Ba, nie widziałem żadnego tutoriala filmowego do makera!
A bardzo przystępny tutorial odnoście questów masz na forum
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6651
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Hmm.. Czytałem już go. Dał mi tylko formułkę, bardziej chodzi mi o tak zwane, przełączniki. Że na przykład.. Za pierwszym razem jak klikamy mówi Zanieść List, a jak za drugim razem naciśniemy, to zapyta się od razu czy dostarczyłeś ten list, bez tego "Zanieść List", rozumiesz o co mi chodzi.?
A o co ci dokładnie chodzi?
Przełączniki ogólne(switch, variable, główne przełączniki, wszystko)? Jeśli tak to mogę ci zrobić większe demko(ponieważ ciężko jest to wytłumaczyć dokładnie na tutorialu, ale spróbuje.
Więc:
Masz pierwsze zdarzenie. Gadasz z nim:
On: Witaj, wykonasz dla mnie zadanie?!
Wybór:
Tak.
Nie.
Ja(jak dam tak): Oczywiście, co mam zrobić?
On: A załatw dla mnie piwo.
Ja: Biegnę!
Control self switch A(ON) (główny przełącznik -> polega na tym, że jak wrócisz na tą samą mapę, to nie działa już to co było wcześniej)
Robisz 2 stronę(new Event page)
I Robisz tam:
Conditional branch i switch/variable Piwo(on)
Zaznaczamy to poniżej "Set handling when condition do not apply"
Więc założmy że Variable piwo Equal to(równe) 1
On: Dzięki, do zobaczenia.
Ja: Bye, bye!
Control self switch B(on)
New event page ->
On: Jeszcze raz thx :*
Tłumaczenie:
Variable służyć może do warunku (przykładowo) "Musisz mi dostarczyć 6 bochenków chleba" Wtedy dajesz conditional branch -> Variable -> chleb -> Equal to(równe) lub Equal to or greater than(równe lub więcej) i liczba 6.
Switch zaś służy np. do dźwigni. Podchodzisz do dźwigni, klikasz entera i dajesz jakiś SE efekt i Control Switch -> Tajemne przejście(dźwignia) (ON).
A powiedźmy drzwi od tego Switcha, dajesz po lewej "control switch (Tajemne przejście(dźwignia)) is ON. I tak robisz co chcesz.
Troszkę wyobraźni i jest coś porządnego.
http://www.mediafire.com/?xb2q3kk5xsb6a1i - zobacz w demie, zrobiłem na szybko, więc wybacz takie byle jakie dialogi. A i nie działało ci poprawnie bo nie podałem instrukcji variable "dodaj, odejmij" :P W demie już zrobione wszystko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum