Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Kamień Życia

Co o tym myślisz?
Jak wyjdzie demko, to zasysam :D!
42%
 42%  [ 11 ]
Nieźle, nieźle :)
11%
 11%  [ 3 ]
Zobaczymy, nic pochopnie!
26%
 26%  [ 7 ]
Jak nie będę miał nic do roboty przy konwertowaniu filmu, to się zdecyduję
3%
 3%  [ 1 ]
Raczej wątpię...
3%
 3%  [ 1 ]
Nie. Po prostu nie
11%
 11%  [ 3 ]
Głosowań: 26
Wszystkich Głosów: 26

Autor Wiadomość
Masta_Artista 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Cytadela w Heleden
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011 09:52
Kamień Życia
Nareszcie (pomyśleli z nadzieją)! Ten wielki leń postanowił dwuklikiem rozpocząć pracę przy RPG Makerze (wersja VX). Ciekawe co go do tego skłoniło? Cholera wie, ja mam tu tylko przedstawić swoje "widzimisie" i napisać kilka głupich, niezrozumiałych wyrazów. Żeby było ciekawiej napiszę streszczenie jak recenzent :D

Kiedy na strony internetowe trafił pierwszy RM, projekty w nim nie były pierwszego sortu. Potencjalni nabywcy mieli za sobą takie perełki jak Diablo, Ultima, serię TES, lub różnego rodzaju inne tytuły. Takie, często nisko budżetowe (jeśli w ogóle), niepodległe żadnej firmie produkcje "cieszyły" oczy grafikami stworzonymi głównie w darmowych, freeware-owych programach graficznych. "Kamień Życia" można porównać do takich właśnie "dzieł".

Przejdźmy najpierw do minusów produkcji. Autor ze swojej strony nie wniósł nic ciekawego do projektu. Co mam przez to na myśli. Nie spotkamy się tu bowiem z ruchem w 8 kierunkach, bajeranckim interfejsem, czy własnymi statystykami, w których będzie można "pogmerać". Fabuła jest co prawda "niezła", ale gracze, którzy mają za sobą multum i trochę tytułów z serii "Heroic" odczują niemałe De Ja Vu, a na ich twarzach pojawi się z pewnością grymas ironii.

Co do plusów... na pewno fabuła (o której za chwilę), która daje do myślenia, a do tego świat, który ma w sobie to "coś". Osobiście zauroczył mnie system "craftingu" do którego dostęp będziemy mieć po przejściu kilku "Kłestów". Do naszej dyspozycji trafi mieszkanie, którego umeblowanie zależeć będzie od naszych funduszy i wolnego czasu pewnego, mało przyjaznego drwala (ale robi!). Do tego kuchenka, przy której będzie można tworzyć potrawki z ryb różnego gatunku, tworząc coś na obraz dopałki zwiększającej nasze statystyki. Do tego będzie można nauczyć się kowalstwa (!), któremu jednak potrzebne będzie górnictwo i szczęście w znalezieniu upragnionego minerału, lub wypełniony po brzegi portfel, gdyż inni poszukiwacze skarbów wysoko cenią swoje wyroby. Łowienie, mimo że toporne bo do łowienia korzystać możemy wyłącznie z sadzawek, też może sprawić niemało przyjemności (zwłaszcza gdy wyłowimy złotą rybkę ;> ). Nic nie powiedziano o cyklu dnia i nocy, ale autor mruknął coś o systemie reputacji. Owszem moi drodzy. Bohater zacznie przykuwać uwagę, jeśli zacznie zachowywać się w nieodpowiedni sposób, lub dokonywać mniej humanitarnych wyborów celem wzbogacenia się, a z niską reputacją przetrwanie nawet w mieście może być wymagające (strażnicy raczej przymkną oko na miejscowych "mordobijców" próbujących "skopać" kogoś, kogo sami nie lubią, czasem nawet kogoś najmą do takiej roboty). O drużynie niczego nie wspomniano, ale z pewnością nie będziemy sami, kiedy tylko udało mi się uchylić rąbka tajemnicy i wykorzystując moment nieuwagi autora podejrzeć kilka map (łał!).

Plusy i minusy są, pora na fabułę :

Kiedy Stwórca ukończył swoje dzieło (świat), postanowił ochrzcić go jako Els' Adaar. Na nim stworzył "istnienia", a z jednym z nich, ludźmi, łączyło go szczególnie ciepłe przywiązanie. To właśnie pierwszym ludziom ofiarował magiczny klejnot "Kamień Życia", którego energia zdolna jest do przekształcania świata wedle własnych upodobań. Ludzie przez lata właśnie tak czynili, tworząc lodowe szczyty, pustynie i żyzne doliny. Kiedy uznali, że świat potrafi już sam o siebie zadbać postanowili ukryć "Kamień". Do tego stworzony został Zakon Świtu, organizacja paladynów, magów i kleru, która dzień i noc czuwała w wielkiej Katedrze, utrzymując przeobrażającą moc kamienia w specjalnej komnacie. Nad samym klejnotem pieczę sprawował najwyższy (i najstarszy) Arcymag (dodać należy, że tytuł ten nie został przyznany już wiele lat), którego życie wydłużało się z każdym dniem pielęgnowania klejnotu. Niestety, zło w dość krótkim czasie zdołało wykryć chwilę słabości Arcymaga i dostało wreszcie upragniony "Kamień" we własne, obleśne ręce. Za klejnotem ruszyły pogłoski o wielkim skarbie, czekającym na znalazcę (czy jest coś lepszego niż zmieniający świat kamień??). Chętnych do poszukiwań ruszyło wielu, jednak żaden z nich nie miał owocnych łowów.
Bohater (którego imię ustalamy) był synem jednego z takich właśnie poszukiwaczy. Krótko po powrocie do miasta (chłopaczyna zasnął w lesie!) dowiaduje się o śmierci ukochanego ojca. W akcie skruchy postanawia dokończyć jego dzieło i znaleźć klejnot, być może również przywrócić życie zmarłemu ojcu za pomocą jego energii.
Pomocy w tym zadaniu udziela mu pewna tajemnicza grupa, która kontaktowała się z jego ojcem za życia. To od niej dostawać będziemy wskazówki i wsparcie w wędrówce po wszechpotężny klejnot.

[DATA PREMIERY] Ciężko mi na ten temat rozmawiać, bo jest okres wakacji, oraz czas urlopu autora. Wspominał coś o przeniesieniu się do naszej rzeczywistości i zabraniu ukochanej do Hiszpanii w okolicach lipca. O stanie projektu postaram się informować na bieżąco.


Notka dla "poszukiwaczy dziury w całym"

Owszem, pisałem o sobie w trzeciej osobie, bo jak wspomniałem chciałem nadać recenzji klimat. Nie, nie mam schizofrenii, ani rozdwojenia jaźni spokojnie. Co z tą Hiszpanią? Owszem, zabieram tam moją ukochaną na okres...no właśnie nie wiem. Prawdopodobnie będzie to w połowie lipca...do końca lipca. Też będę za wami tęsknił, a i obiecuję umieścić w projekcie kilka "smaczków" i "znajdźków" : )
________________________
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011 10:15
Nie mogę się doczekać :mrgreen: szczerze mówiąc, dobrze trafiłeś z tą 'zabawą w dom', bo to nadaje grze fajniuśki klimat, a właśnie on się dla mnie liczy. Mam nadzieję, że dasz z siebie wszystko i pokażesz nam coś wciągającego :I

Cieszę się, że ktoś tak kreatywny jak ty, wreszcie rozpoczął pracę nad projektem! :lala:

btw. słyszałeś o Zakonie Światła? Myślę że pasowałbyś tam :roll:
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011 10:29
No ciekawe ^^ I jam też nie mogę się doczekać ^^
________________________

 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011 13:20
Zapowiada się ciekawie :D Czekam na screeny :P
 
 
 
MrDawnok 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 217
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011 08:53
Zakon świtu? - Spellforce(swoją drogą fajna gra) nie wiem czy to ty wymyśliłeś czy
po prostu "pożyczyłeś" nazwę, ale nie przeszkadza mi to bo sam nieraz inspiruję
się PC game'ami.

Gra spoko opis miodny :mrgreen:
Zassasm zaraz jak się pojawi!
________________________



http://www.forumgalonum.pun.pl/viewtopic.php?id=5

"Bliski przyjaciel, czy to nie właściwe określenie dla kogoś, kto już przestał być bliski?"
 
 
 
Masta_Artista 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Cytadela w Heleden
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011 11:43
Dopiero po Twoim poście przypomniała mi się nazwa : D W sumie to jak się tak głęboko zastanowić, to Zakon Świtu raczej brzmiałby "Order of Dawn" ;) (Za kilka miesięcy mam FC przyjacielu) Ale jeśli mówisz, że znalazłeś w tym zaczątki plagiatu, równie dobrze mogę nazwę zmienić ;)
________________________
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011 11:51
Czekam na screeny i demko :-)
Szykuje się niezła gra z kilkoma sandboxowymi elementami, a to w grach lubię najbardziej :aww:
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Masta_Artista 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Cytadela w Heleden
Wysłany: Nie 07 Sie, 2011 20:38
Wróciłem już z tej całej "Hiszpanii" :) Wszystko pięknie, ładnie, ale jest jedno mało ale...po powrocie zaskoczyła mnie decyzja mojej ukochanej, o... Ta Dam! Remoncie O.o
Jeżeli należycie do ludzi cierpliwych, którzy mogą czekać długo, ale na dobry efekt, to zapewniam, że jak się uporam z remontem, to przechodzę do projektu : )
________________________
 
 
 
Aruka21 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 129
Skąd: Samo dno piekieł.
Wysłany: Nie 07 Sie, 2011 21:40
Masta_Artista, powodzenia przy remoncie i projekcie rzecz jasna :-D
Już nie mogę się doczekać.


Pozdrawiam Aruka21
________________________
Mój aktualny projekt: Edeon
Oto link:http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?p=73129#73129

Zyska Sławę Królem Będzie,
Kto Się Uświadomi We Śnie,
Kto Zdobędzie Szczyt W Błękicie,
Będzie Tym Co Jest Na Szczycie.
 
 
 
MrDawnok 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 217
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 19:27
Masta_Artista,

Nie martw się my mamy anielską cierpliwość :mrgreen:
________________________



http://www.forumgalonum.pun.pl/viewtopic.php?id=5

"Bliski przyjaciel, czy to nie właściwe określenie dla kogoś, kto już przestał być bliski?"
 
 
 
Masta_Artista 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Cytadela w Heleden
Wysłany: Wto 23 Sie, 2011 14:42
Dziękuję bardzo, za waszą "cierpliwość" : ) Wszyscy, którzy będą czekać, zostaną wreszcie usatysfakcjonowani. Dla przykładu dodam, że moja "Komnata" jest zasłana pudłami pełnymi mebli, które ciągną się aż po sufit! Gdyby nie wizerunek mojej ukochanej i porannego "napoju mistrzów (czyt. kawy)" byłoby o wiele ciężej...

Jeszcze raz wielkie dzięki. Obiecuję, gra wyjdzie, ale nie teraz i niestety nie wiem kiedy, bo remont jest strasznym pochłaniaczem czasu...

Jak to mówi Blizzard "Jak będzie to będzie" ;)

Wrogów i fanów pozdrawia Masta_Artista, namiestnik Cytadeli w Heleden
________________________
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Wto 23 Sie, 2011 16:10
Yoroiookami likes it!
 
 
Masta_Artista 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Cytadela w Heleden
Wysłany: Czw 03 Maj, 2012 00:51
...We wnętrzu olbrzymiej Czerwonej Góry, zwanej również Kuźnią Świata panował niezwykle grobowy nastrój. Było niesamowicie cicho. Kiedy przez przypadek jakiś motyl wleciał do jej wnętrza przez szyb kopalniany, po całej Kuźni roznosił się trzepot jego maleńkich skrzydeł.

Cisza...nieprzerwana i niemal śmiertelna cisza, w której towarzystwie można było krzyczeć myślami. Nic, zupełnie nic.

A jednak! Nagle jeden z kominów buchnął potężnym kłębem dymu, a płomień paleniska rozświetlił większą część Czerwonej Góry. Tak. . . wiecznie nienasycone Kowadło Czasu znów posmakowało bezkształtnego, przezroczystego, szklanego ostrza...

(Tak moi drodzy. . . to tylko "cichy" snapshot, informujący was, którzy oczekują "Kamienia Życia" Że pamiętam o was". . . Nie porzucajcie nadziei)
________________________
 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 03 Maj, 2012 02:14
Nie porzucimy, przynajmniej ja i zapewne wilk ^^
________________________

 
 
Solitares 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 3
Wysłany: Czw 03 Maj, 2012 19:52
Z myślą podchodzę do Tej gry, nie mówię, że nie zagram. Wszystko świetnie obmyślane i wyjaśnione ( myślę, że wszystko znajdzie się w projekcie). Pierwszy raz słyszę Taką fabułe. Ładnie. Cierpliwie czekam, myślę, że projekt nie zostanie porzucony. Przy okazji dodam Tą grę do mojej listy wytyczonych. Dużo rozpisałeś, nie chciało mnie się czytać, jednakże czytając szybko się wciągnąłem. Myślę, że użyjesz własnych ( bądź bynajmniej innych) tilesetów. Powodzenia w Tworzeniu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene