Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Aliasowanie
Autor Wiadomość
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 00:52
Aliasowanie
ALIAS


Co to jest? Co robi?
"Alias" jest metodą pozwalającą odnieść się do jakiejś klasy i np zmienić jej zawartość(np definicję).
Przydaje się to, gdy chcemy odnieść się do długiej definicji. Zamiast ją przepisać, wystarczy napisać dwie linijki i to co chcemy dodać.

Jak się używa?
Wystarczy utworzyć klasę, oraz definicję którą chce się zmienić.
Następnie, przed definicją utworzyć:
Kod:
alias ALIAS_NAZWA Definicja

A w definicji:
Kod:
ALIAS_NAZWA

ALIAS_NAZWA - Nazwa aliasu.
Definicja - Definicja, którą chcesz zmienić.

Przykład
Przykładowa klasa:
Kod:
class Klasa
  def Definicja
    $zmienna1 = 1
    $zmienna2 = 2
    $zmienna3 = 3
  end
end

Teraz, gdy chcemy zmienić coś(np dodać zmienną) w tej klasie wystarczy utworzyć nową klasę(gdziekolwiek) o takiej samej nazwie i definicji, którą chcemy zmienić.
Np tak:
Kod:
class Klasa
  alias ALIAS_NAZWA Definicja # Nazwa aliasu i aliasowanej definicji
  def Definicja
    ALIAS_NAZWA # Nazwa taka jak wyżej
    $zmienna4 = 4
  end
end

Nie trzeba wtedy przepisywać wszystkich informacji zawartych w klasie, aby coś zmienić.

To na tyle.
Jeśli o czymś zapomniałem/pomyliłem się, to proszę poprawić post.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 01:19
Opisałeś to po chłopskiemu, ale w sumie właśnie takiego wytłumaczenia potrzeba - pamiętam, jak sam trudziłem się ze zrozumieniem aliasowania, bo nigdzie nie było dobrze opisane. A w rgss aliasowanie jest strasznie przydatne, więc z tematem też trafiłeś nieźle ;-) .
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 12:46
Dzięki.
Po prostu patrzyłem jak to w skryptach robią i mi się udało obczaić :-D

@BTW:
Miałem już jakiś czas temu to napisać, ale zapomniałem :mrgreen:
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene