Aliasowanie |
Autor |
Wiadomość |
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 01:52
|
|
Aliasowanie
|
ALIAS
Co to jest? Co robi?
"Alias" jest metodą pozwalającą odnieść się do jakiejś klasy i np zmienić jej zawartość(np definicję).
Przydaje się to, gdy chcemy odnieść się do długiej definicji. Zamiast ją przepisać, wystarczy napisać dwie linijki i to co chcemy dodać.
Jak się używa?
Wystarczy utworzyć klasę, oraz definicję którą chce się zmienić.
Następnie, przed definicją utworzyć:
Kod: | alias ALIAS_NAZWA Definicja |
A w definicji:
ALIAS_NAZWA - Nazwa aliasu.
Definicja - Definicja, którą chcesz zmienić.
Przykład
Przykładowa klasa:
Kod: | class Klasa
def Definicja
$zmienna1 = 1
$zmienna2 = 2
$zmienna3 = 3
end
end
|
Teraz, gdy chcemy zmienić coś(np dodać zmienną) w tej klasie wystarczy utworzyć nową klasę(gdziekolwiek) o takiej samej nazwie i definicji, którą chcemy zmienić.
Np tak:
Kod: | class Klasa
alias ALIAS_NAZWA Definicja # Nazwa aliasu i aliasowanej definicji
def Definicja
ALIAS_NAZWA # Nazwa taka jak wyżej
$zmienna4 = 4
end
end |
Nie trzeba wtedy przepisywać wszystkich informacji zawartych w klasie, aby coś zmienić.
To na tyle.
Jeśli o czymś zapomniałem/pomyliłem się, to proszę poprawić post. |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 02:19
|
|
|
Opisałeś to po chłopskiemu, ale w sumie właśnie takiego wytłumaczenia potrzeba - pamiętam, jak sam trudziłem się ze zrozumieniem aliasowania, bo nigdzie nie było dobrze opisane. A w rgss aliasowanie jest strasznie przydatne, więc z tematem też trafiłeś nieźle . |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 13:46
|
|
|
Dzięki.
Po prostu patrzyłem jak to w skryptach robią i mi się udało obczaić
@BTW:
Miałem już jakiś czas temu to napisać, ale zapomniałem |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
|