Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 10 Sie, 2011 07:48
Problem z zadaniem i nowe okno w karcie postaci
Autor Wiadomość
bartinkopl 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 18:37
Problem z zadaniem i nowe okno w karcie postaci
Witam!

Mam 2 problemy, jak dodać do mojej gry coś takiego?

1.Podchodzę, gościu daje mi zadanie żebym przyniósł mu dziesięć skór niedźwiedzia. W lesie obok jest dziesięć tych niedźwiedzi, i z każdego z nich wypada 1 skóra. Po zebrani u10 skór, wracam i on daje mi pieniądze. Czy da się zrobićto na przełącznikach? Jeśli tak to jak.

2. Przy otwarciu karty postaci za pomocą klawisza X, na tej liści(przedmioty,zapisz ge itp.), żeby było cośtakiego jak Mapa, i jak się to naciśnie otwiera to plik narysowany w Paincie albo Gimpie na którym jest przedstawiona ta mapa, oczywiście plik byłby w folderach gry

Z góry dzięki za pomoc!

Liczę na was Ultimowicze!
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 18:56
1. Było już milion razy...
http://www.ultimateam.pl/...ighlight=questy

2. Chcesz, aby mapa otwierała się w np przeglądarce zdjęć Windowsa czy, żeby pokazywała się w grze?

Co do dodania opcji do menu:
W Scene_Menu, dodaj do tego:
Kod:
 s1 = $data_system.words.item
s2 = $data_system.words.skill
s3 = $data_system.words.equip
s4 = "Status"
s5 = "Save"
s6 = "End Game"
@command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6])

Po "s6" (niekoniecznie po "s6" - to tylko przykład)
Kod:
s7 = "Mapa"

I po przecinku po "s6", dodaj "s7".

Niżej w "def update_command", dodaj po tym:
Kod:
when 5  # end game
# Play decision SE
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
# Switch to end game screen
$scene = Scene_End.new

To:
Kod:
when 6
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_Mapa.new

Musisz mieć Scene_Mapa, ale najpierw napisz jak chcesz mieć otwieraną tą mapę.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
bartinkopl 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 19:02
Dzięki! Że jak naciśniesz mapa w menu, to w grze otwiera ci sięmapa zrobiona w Paincie, ja kto zrobić?

Link do tego questa, nie działa, pliki zostały zdjęte z mediafire, czy mógłbyś to wytłumaczyć plizka!
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 19:12
Ok ok... Co do 1:
- Robisz przełącznik startujący po rozmowie o queście.
Czyli jak dostałeś questa to przełącznik 1 = ON.
I nowa strona z tym gościem i tekstem po zakończeniu questa, aktywowana na jakąś
zmienną = np 10.

- Idziesz wybijać niedźwiadki i dostajesz skóry(normalnie "dropy").
Przy każdym niedźwiadku na warunku, kiedy wygrałeś dajesz jakąś zmienną + 1.

A 2 zaraz Ci podam :-P

@EDIT:
Dobra masz...

Zamień Scene_Menu na to:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ** Scene_Menu
#------------------------------------------------------------------------------
#  This class performs menu screen processing.
#==============================================================================

class Scene_Menu
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Object Initialization
  #     menu_index : command cursor's initial position
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize(menu_index = 0)
    @menu_index = menu_index
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Main Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def main
    # Make command window
    s1 = $data_system.words.item
    s2 = $data_system.words.skill
    s3 = $data_system.words.equip
    s4 = "Status"
    s5 = "Mapa"
    s6 = "Zapisz"
    s7 = "Wyjście"
    @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7])
    @command_window.index = @menu_index
    # If number of party members is 0
    if $game_party.actors.size == 0
      # Disable items, skills, equipment, and status
      @command_window.disable_item(0)
      @command_window.disable_item(1)
      @command_window.disable_item(2)
      @command_window.disable_item(3)
    end
    # If save is forbidden
    if $game_system.save_disabled
      # Disable save
      @command_window.disable_item(4)
    end
    # Make play time window
    @playtime_window = Window_PlayTime.new
    @playtime_window.x = 0
    @playtime_window.y = 224
    # Make steps window
    @steps_window = Window_Steps.new
    @steps_window.x = 0
    @steps_window.y = 320
    # Make gold window
    @gold_window = Window_Gold.new
    @gold_window.x = 0
    @gold_window.y = 416
    # Make status window
    @status_window = Window_MenuStatus.new
    @status_window.x = 160
    @status_window.y = 0
    # Execute transition
    Graphics.transition
    # Main loop
    loop do
      # Update game screen
      Graphics.update
      # Update input information
      Input.update
      # Frame update
      update
      # Abort loop if screen is changed
      if $scene != self
        break
      end
    end
    # Prepare for transition
    Graphics.freeze
    # Dispose of windows
    @command_window.dispose
    @playtime_window.dispose
    @steps_window.dispose
    @gold_window.dispose
    @status_window.dispose
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    # Update windows
    @command_window.update
    @playtime_window.update
    @steps_window.update
    @gold_window.update
    @status_window.update
    # If command window is active: call update_command
    if @command_window.active
      update_command
      return
    end
    # If status window is active: call update_status
    if @status_window.active
      update_status
      return
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update (when command window is active)
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_command
    # If B button was pressed
    if Input.trigger?(Input::B)
      # Play cancel SE
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      # Switch to map screen
      $scene = Scene_Map.new
      return
    end
    # If C button was pressed
    if Input.trigger?(Input::C)
      # If command other than save or end game, and party members = 0
      if $game_party.actors.size == 0 and @command_window.index < 4
        # Play buzzer SE
        $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
        return
      end
      # Branch by command window cursor position
      case @command_window.index
      when 0  # item
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to item screen
        $scene = Scene_Item.new
      when 1  # skill
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Make status window active
        @command_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 2  # equipment
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Make status window active
        @command_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 3  # status
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Make status window active
        @command_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 4 # map
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to map screen
        $scene = Scene_Game_Map.new
      when 5  # save
        # If saving is forbidden
        if $game_system.save_disabled
          # Play buzzer SE
          $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
          return
        end
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to save screen
        $scene = Scene_Save.new
      when 6  # end game
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to end game screen
        $scene = Scene_End.new
      end
      return
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update (when status window is active)
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_status
    # If B button was pressed
    if Input.trigger?(Input::B)
      # Play cancel SE
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      # Make command window active
      @command_window.active = true
      @status_window.active = false
      @status_window.index = -1
      return
    end
    # If C button was pressed
    if Input.trigger?(Input::C)
      # Branch by command window cursor position
      case @command_window.index
      when 1  # skill
        # If this actor's action limit is 2 or more
        if $game_party.actors[@status_window.index].restriction >= 2
          # Play buzzer SE
          $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
          return
        end
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to skill screen
        $scene = Scene_Skill.new(@status_window.index)
      when 2  # equipment
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to equipment screen
        $scene = Scene_Equip.new(@status_window.index)
      when 3  # status
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to status screen
        $scene = Scene_Status.new(@status_window.index)
      end
      return
    end
  end
end


A to wklej nad Main:
Spoiler:

Kod:
#==========================================================================
module Melvin
# Nazwa pliku mapy w "Graphics\Pictures", w rozmiarze 640 x 480:
Map = "Mapa"
end
#==========================================================================
class Scene_Game_Map
  def main
    @game_map = Window_Game_Map.new
    Graphics.transition
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @game_map.dispose
  end
  def update
    @game_map.update
    if Input.trigger?(Input::B)
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      $scene = Scene_Menu.new(4)
    end
    if Input.trigger?(Input::C)
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      $scene = Scene_Menu.new(4)
    end
  end
end
class Window_Game_Map < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 640, 480)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.blt(0, 0, RPG::Cache.picture(Melvin::Map), Rect.new(0, 0, 640, 480), 255)
  end
end


Dalej już chyba sobie poradzisz... ;-)
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
bartinkopl 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 21:12
Dzięki wielkie! Wszystko działa! Jesteś wielki! Pozdro! Leci pomógł!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene