Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Umiejętne planowanie i zarządzanie projektem
Autor Wiadomość
Johny 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 2
  Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 22:55
Umiejętne planowanie i zarządzanie projektem
Kiedyś moim głównym problemem było nie umiejętne planowanie i zarządzanie projektem. Myślę że dotyka to tez wiele innych produkcji. Robiłem wszystko od razu i tak naprawdę nie wiedziałem gdzie dokładnie zmierzam, na jakim jestem etapie i ile mi zostało pracy. Prędzej czy później skończy się nam paliwo w baku i utkniemy na środku drogi.

Projekt składa się z poszczególnych warstw które powinnyśmy dostrzegać i stopniowo nakładać na siebie. Jest to na przykład warstwa logiczna, fabularna, technologiczna czy muzyczna. Nie traktowanie swojej pracy etapowo może spowolnić i ostudzić nasz zapał.

Kiedy posiadam ogólny koncept gry zaczynam od warstwy technologicznej. Wybieram oprogramowanie. Wyławiam z sieci skrypty i zaczynam je testować. Czy wspomagają projekt, jakie są w konfiguracji, z jakimi skryptami mogą nie działać, jak bardzo obciążają komputer i czy są łatwe w usuwaniu.

Warstwa fabularna. W końcu tworze zarys fabularny. Są to bohaterowie, czas, miejsce, postacie niezależne, historia krainy i tak dalej. Przyda się tu także rozpisana lista wątków głównych i pobocznych wraz z rozmowami. Minie oczywiście sporo czasu i poprawek nim nasza fabuła stanie się klarowna i ostateczna.

Dzięki liście questów wiemy jednak gdzie nasi bohaterowie będą zmierzać. Pozwala to także na rozpisanie listy lokacji do odwiedzenia. Postawiłem na pola, bagna, lasy i trochę pustyni.

Skoro wiem jakie miejsca gracz odwiedzi to także wiem jakich potrzebuje materiałów graficznych do stworzenia przykładowej lokacji. Po wytężonej pracy tilsety są już przygotowane do używania.

Warstwa przestrzenna. Kiedy w końcu posiadam gotowe elementy można budować mapy pod zadania główne. Zabudowania miejskie będą malutkie, ciasne i urokliwe. Tereny wiejskie duże ale mniej urozmaicone.

W dalszej kolejności to skonstruowanie bazy danych naszych przeciwników, broni, przedmiotów, mikstur i wszystko co wpadnie w ręce. Najlepiej zrobić te najbardziej podstawowe i wtłaczać więcej gdy czujemy się na siłach.

Warstwa logiczna. Kiedy posiadam już w miarę ładne mapy to nakładam na nie przełączniki, zmienne, liczby, potwory i przedmioty.

Gracz porozmawia z NPC 1 a następnie NPC 2. Ten drugi ma warunek że jeśli suma zmiennej „brama1” będzie równa liczbie 1 aktywuje przełącznik „brama1c” Gracz więc kieruje się do NPC 3 który dodaje +1 do zmiennej „brama1”

Kiedy pajęczyna tych zależności jest rozłożona na mapach tak że bohater przechodzi grę od początku do końca to można nakładać kolejną warstwę. Są to słowa jakie przewidziałem dla tych zdarzeń w warstwie fabularnej.

W strefie gościnnej spotkałem się z moim kontaktem. Mieszka tutaj już trochę czasu i postanowił oprowadzić mnie po mieście za drobną opłatą. Strażnik miejski jednak nie chciał mnie wpuścić do dzielnicy mieszkalnej. Na targu udało mi się pogadać z kupcem i przy jego pomocy tutejsza władza w końcu otwarła mi bramę.

Po ukończeniu wątków głównych nakładamy zadania poboczne w podobny sposób. Dodajemy ludzi niezależnych i poświęcamy swój czas detalom.

Warstwa muzyczna. Nie zapominamy jaką role odgrywa dźwięk w kształtowaniu klimatu gry. Zdecydowanie poprawia smak i uruchamia dodatkowe zasoby wyobraźni.

Kiedy w końcu wszystkie warstwy będą gotowe pozostaje wyłapywanie błędów oraz korygowanie poziomu trudności.
________________________
Prezentacja Gildia:Sanktuarium

http://youtu.be/LLTFCA-o7os
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011 10:16
Dobry poradnik, ale ja zniechęcam do wpierw robienia skryptów, wystarczy wziąść te, które najbardziej zmienią grę, a jakieś mniejsze dodawać już podczas tworzenia.
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011 14:16
Ja wręcz przeciwnie, zawsze staram się najpierw tworzyć silnik skryptami. Dlaczego? Bo część z nich potrzebuje zmiennych i przełączników, co potem wprowadza chaos, bo przełączniki mam 5 do skryptu, 8 do questów, 3 do skryptu... A tak wiem, że tych od 1 do 23 nie tykać, bo to skryptowe.
Bazę danych osobiście tworzę dodając przedmioty przy pomocy których gracz może przejść dany etap. potem dodaję kilka słabszych, ale tańszych i kilka mocniejszych, ale trudniejszych do zdobycia.
Materiały również tworzę na samym początku, i to nie tylko tilesety. Chary, title, grafiki do skryptów... Dzięki temu wiem, jaki klimat ma panować w grze (choćby widzę, że do ciemnej trawy i menu z zakrwawionym tłem nie pasuje różowa barwa ekranu...)
Muzykę zostawiam zawsze na koniec.

Znaczy, zawsze miałem tak robić. Ale w praktyce zawsze w trakcie gry dodawałem jakieś skrypty, zmieniałem tileset i musiałem przebudowywać mapy, czy też ustawiałem jakiś super-hiper-legendarny przedmiot już na początku gry, bo chciałem sprawdzić działanie jakiegoś skryptu i nie mogłem się doczekać :aww:
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrDawnok 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 217
Wysłany: Sro 31 Sie, 2011 14:06
Ja działa troszeczkę inaczej...Otóż czytam książkę, gram w grę a tu nagle Ka puf - przecież z tego można by zrobić gierkę na RM trzeb tylko tego tamtego a potem jeszcze tego...

I tak zaczyna się u mnie faza pierwsza czyli pomysł na ogólną mechanikę gry oraz główny wątek fabuły.Potem dopiero skrypt...
________________________



http://www.forumgalonum.pun.pl/viewtopic.php?id=5

"Bliski przyjaciel, czy to nie właściwe określenie dla kogoś, kto już przestał być bliski?"
 
 
 
Aruka21 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 129
Skąd: Samo dno piekieł.
Wysłany: Sro 19 Paź, 2011 16:06
Ja na początek wymyślam fabułę, później dobieram skrypty główne czyli np: Dziennik zadań, ABS itp. później tworzę mapy i od razu zdarzenia z questami a drobne skrypty np:Thomas Edison dodaję podczas tworzenia map.


Pozdrawiam Aruka21 :papa:
________________________
Mój aktualny projekt: Edeon
Oto link:http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?p=73129#73129

Zyska Sławę Królem Będzie,
Kto Się Uświadomi We Śnie,
Kto Zdobędzie Szczyt W Błękicie,
Będzie Tym Co Jest Na Szczycie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene