Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 28 Gru, 2011 15:30
Dziennik misji - Jak dodać do gry?
Autor Wiadomość
bartinkopl 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 10:16
Dziennik misji - Jak dodać do gry?
Witam!

Kolejny problem! Chcędodać skrypt który jest na tej stronie "Dziennik misji", jednak nie rozumiem jak to wstawić czy ktoś może mi to powoli i dokładnie wytłumaczyć

Chodzi o ten skrypt : http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2662

Z góry dzięki!

EDIT:

Chciałbym aby w karcie postaci, czyli po naciśnięciu X, była zakładka "Questy" albo "Zadania"
I tam żeby było

"Aktywne"
"Wykonane"
"Nieudane"

Proszę o pomoc!
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 10:55
Poszukaj na stronie chyba jest temat jak dodawać skrypty.
________________________

 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 12:43
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2254
Tu masz jak dodawać skrypty.

Co do 2, to trzeba by rozciągnąć okienko, żeby ładniej wyglądała, ale samo dodanie do menu, to tak jak ta mapa.

Zobacz: (Podmień ze Scene_Menu)
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ** Scene_Menu
#------------------------------------------------------------------------------
#  This class performs menu screen processing.
#==============================================================================

class Scene_Menu
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Object Initialization
  #     menu_index : command cursor's initial position
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize(menu_index = 0)
    @menu_index = menu_index
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Main Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def main
    # Make command window
    s1 = $data_system.words.item
    s2 = $data_system.words.skill
    s3 = $data_system.words.equip
    s4 = "Status"
    s5 = "Zadania"
    s6 = "Mapa"
    s7 = "Zapisz"
    s8 = "Wyjście"
    @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7, s8])
    @command_window.index = @menu_index
    # If number of party members is 0
    if $game_party.actors.size == 0
      # Disable items, skills, equipment, and status
      @command_window.disable_item(0)
      @command_window.disable_item(1)
      @command_window.disable_item(2)
      @command_window.disable_item(3)
    end
    # If save is forbidden
    if $game_system.save_disabled
      # Disable save
      @command_window.disable_item(4)
    end
    # Make play time window
    @playtime_window = Window_PlayTime.new
    @playtime_window.x = 0
    @playtime_window.y = 224
    # Make steps window
    @steps_window = Window_Steps.new
    @steps_window.x = 0
    @steps_window.y = 320
    # Make gold window
    @gold_window = Window_Gold.new
    @gold_window.x = 0
    @gold_window.y = 416
    # Make status window
    @status_window = Window_MenuStatus.new
    @status_window.x = 160
    @status_window.y = 0
    # Execute transition
    Graphics.transition
    # Main loop
    loop do
      # Update game screen
      Graphics.update
      # Update input information
      Input.update
      # Frame update
      update
      # Abort loop if screen is changed
      if $scene != self
        break
      end
    end
    # Prepare for transition
    Graphics.freeze
    # Dispose of windows
    @command_window.dispose
    @playtime_window.dispose
    @steps_window.dispose
    @gold_window.dispose
    @status_window.dispose
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    # Update windows
    @command_window.update
    @playtime_window.update
    @steps_window.update
    @gold_window.update
    @status_window.update
    # If command window is active: call update_command
    if @command_window.active
      update_command
      return
    end
    # If status window is active: call update_status
    if @status_window.active
      update_status
      return
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update (when command window is active)
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_command
    # If B button was pressed
    if Input.trigger?(Input::B)
      # Play cancel SE
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      # Switch to map screen
      $scene = Scene_Map.new
      return
    end
    # If C button was pressed
    if Input.trigger?(Input::C)
      # If command other than save or end game, and party members = 0
      if $game_party.actors.size == 0 and @command_window.index < 4
        # Play buzzer SE
        $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
        return
      end
      # Branch by command window cursor position
      case @command_window.index
      when 0  # item
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to item screen
        $scene = Scene_Item.new
      when 1  # skill
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Make status window active
        @command_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 2  # equipment
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Make status window active
        @command_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 3  # status
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Make status window active
        @command_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 4 # quests
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to quests screen
        $scene = Scene_QuestLog.new
      when 5 # map
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to map screen
        $scene = Scene_Game_Map.new
      when 6  # save
        # If saving is forbidden
        if $game_system.save_disabled
          # Play buzzer SE
          $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
          return
        end
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to save screen
        $scene = Scene_Save.new
      when 7  # end game
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to end game screen
        $scene = Scene_End.new
      end
      return
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update (when status window is active)
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_status
    # If B button was pressed
    if Input.trigger?(Input::B)
      # Play cancel SE
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      # Make command window active
      @command_window.active = true
      @status_window.active = false
      @status_window.index = -1
      return
    end
    # If C button was pressed
    if Input.trigger?(Input::C)
      # Branch by command window cursor position
      case @command_window.index
      when 1  # skill
        # If this actor's action limit is 2 or more
        if $game_party.actors[@status_window.index].restriction >= 2
          # Play buzzer SE
          $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
          return
        end
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to skill screen
        $scene = Scene_Skill.new(@status_window.index)
      when 2  # equipment
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to equipment screen
        $scene = Scene_Equip.new(@status_window.index)
      when 3  # status
        # Play decision SE
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # Switch to status screen
        $scene = Scene_Status.new(@status_window.index)
      end
      return
    end
  end
end

________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 12:48
Melvin.. bartinkoplowi chodziło raczej o to, by po naciśnięciu "X" pojawiło się okienko i by mógł wybrać, jakie misje chce oglądać: aktywne/wykonane/nieudane. Coś jak w tym dzienniku, co Ayene tłumaczyła.
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 12:51
bartinkopl napisał/a:
Chciałbym aby w karcie postaci, czyli po naciśnięciu X, była zakładka "Questy" albo "Zadania"

Avara, dziennik ma standardowo te zakładki.
A jaki sens byłby w tym, żeby zamiast menu dodać dziennik? :-P
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 13:06
Przecież menu to Esc (C) :-/ Jaki to ma związek z iksem :?: A na screenie nie widziałam tych zakładek :-P
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 13:09
Menu to X, Num 0, a Enter to C, Spacja ;-)
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 13:13
Pomyliło mi się B i C sorry :-P
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
bartinkopl 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 23:19
Melvin, a ten kod na początku który mi podałeś, to w nim ta Mapa, o której mi tłumaczyłeś jest również?

Czy ktoś może mi też wytłumaczyć jak questy dodawać?

Tak jak jest to o tu: http://img24.imageshack.u...stlogscreen.png
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011 23:21
Coś z Tobą jest nie tak...
Cytat:
# Obsługa:
# Dodawanie zadania:
# $game_party.add_quest($quest)
# $quest --> to nazwa "robocza" zadania (ta, która nie jest wyœwietlana)
# Ukończenie zadania:
# $game_party.complete_quest($quest)
# Usunięcie zadania:
# $game_party.remove_quest($quest)
# Warunek - czy zadanie jest wykonane?
# $game_party.is_quest_completed?($quest)


http://www.youtube.com/wa...feature=related

@EDIT:
Minimapa tam też jest... Dawaj "Pomógł", bo wujek Melvin, się zezłościł :-|
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
bartinkopl 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 11 Sie, 2011 10:34
Wujku melvinie :D

Mam jeszcze jedno pytanie, gdzie wstawić to:

# $game_party.add_quest($quest) (chyba do postaci od której dostajemy zadanie? Jako "Wywowłaj skrypt", tak mi się wydaje ?)

# $game_party.is_quest_completed?($quest) (jak jeszcze nie wykonaliśmy , ale jak już wzięliśmy zadanie, też u tej postaci?)

# $game_party.complete_quest($quest) (jak wykonaliśmy zadanie, też u tej postaci, tak?)

Z góry dzięki :-D
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Czw 11 Sie, 2011 13:15
To dajesz do "Call Script"... Czyli "Wywołaj Skrypt" - do zdarzenia...
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene