Zamknięty przez: Angius Czw 18 Sie, 2011 13:11 |
Szukam łatwego hud'u |
Autor |
Wiadomość |
poko67
Preferowany:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 141
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2011 10:44
|
|
Szukam łatwego hud'u
|
Szukam prostego hudu chodzi mi o duży pasek tylko HP najlepiej znajdujący się po środku na dole ekranu...I aby pokazywał wartości Max hp i ile zostało |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2011 12:00
|
|
|
Weź jakikolwiek HUD, wywal z niego paski MP i EXP, ustal szerokośc i wysokość paska życia, i jego położenie na dole ekranu i gotowe |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
poko67
Preferowany:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 141
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2011 12:16
|
|
|
podasz mi jakiś w którym mogę to zrobić bo może nie uwierzysz ale w tych co mam nie mogę... |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2011 12:22
|
|
|
http://www.ultimateam.pl/...3&highlight=hud
Ot choćby. Wystarczy wyłaczyć tło, twarz bohatera (dac przezroczystośc na 0) i wywalić wszystko, co ma MP lub EXP w linijce. |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
poko67
Preferowany:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 141
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2011 12:52
|
|
|
sory ale czy mógłbyś to dla mnie zrobić bo pewnie mnie wyśmiejesz ale nie umię;p
nazwa bohatera i poziom może zostać chodzi mi o wyłączenie ino paska expa i many |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2011 12:57
|
|
|
Kod: | ################################################################################
# #
# ~~~~~ Copyright 2009 SojaBird ~~~~~ #
# #
################################################################################
# Tłumaczenie i korekta by Ayene
#
# By wyświetlić/ukryć HUD, wywołaj skrypt "hud"
# By wyświetlić/ukryć HUD, wywołaj skrypt "hud(true)" lub "hud(false)"
module AYENE
# 0 - lewy górny róg
# 1 - lewy dolny róg
# 2 - prawy górny róg
# 3 - prawy dolny róg
POŁOŻENIE_HUD = 1
end
module HUD_HP_MP_EXP_NAME_FACE_LEVEL
HUD_WIDTH = 152 # Szerokość okna
FACE_OPACITY = 255 # przezroczystość twarzy bohatera [0~255]
BG_DISPLAY = true # Ukrywa / wyświetla tło [true/false]
EXP_NAME = "PD" # Tekst wyświetlany jako punkty doświadczenia
ACTOR_ID = 0 # ID bohatera, którego statystyki mają się wyświetlać
#(actor1=0, actor2=1...actorN=N-1)
HIDE = true # Ukryj okno, gdy bohater jest za nim [true/false]
OPACITY = 100 # Przezroczystość, gdy ukryty [0~255]
HUD_START_DISPLAY = true # Wyświetlanie HUD od początku gry [true/false]
CYCLE = true # Włącza / wyłącza zmianę bohaterów w drużynie za pomocą L&R
end
################################################################################
def hud(arg = nil)
$game_system.hud_display = !$game_system.hud_display if arg == nil
$game_system.hud_display = arg if arg != nil
end
################################################################################
class Window_HUD_HP_MP_EXP_NAME_FACE_LEVEL < Window_Base
include HUD_HP_MP_EXP_NAME_FACE_LEVEL
attr_reader :index
def initialize(index)
@index = index
@height = WLH * 4 + 32
case AYENE::POŁOŻENIE_HUD
when 0
super(0, 0, HUD_WIDTH, @height)
when 1
super(0, 208-@height, HUD_WIDTH, @height)
when 2
super(544-HUD_WIDTH, 0, HUD_WIDTH, @height)
when 3
super(544-HUD_WIDTH, 416-@height, HUD_WIDTH, @height)
end
self.visible = $game_system.hud_display
self.opacity = OPACITY
self.opacity = 0 if !BG_DISPLAY
@actor = $game_party.members[@index]
@width = HUD_WIDTH - 32
hide_status
refresh
end
def refresh
contents.clear
@hp = @actor.hp
draw_actor_hp(@actor, 0, WLH * 1, @width)
end
def hide_status
if HIDE == true
if $game_player.screen_x + 16 > self.x and
$game_player.screen_y + 4 > self.y and
$game_player.screen_x - 16 < self.x + self.width and
$game_player.screen_y - 28 < self.y + self.height
self.opacity = OPACITY if BG_DISPLAY
self.contents_opacity = OPACITY
else
self.opacity = 255 if BG_DISPLAY
self.contents_opacity = 255
end
end
end
def update
self.visible = $game_system.hud_display
return if !self.visible
if @hp != @actor.hp or
@mp != @actor.mp or
@exp != @actor.exp or
@name != @actor.name or
@level != @actor.level or
@face != [@actor.face_name, @actor.face_index]
refresh
end
hide_status
end
end
#------------------------------------------------------------
# * Scene_Map: Attach HUD to map
#------------------------------------------------------------
class Scene_Map < Scene_Base
alias start_hmexp_name_face_lvl start
alias terminate_hmexp_name_face_lvl terminate
alias update_hmexp_name_face_lvl update
def start
start_hmexp_name_face_lvl
@index = HUD_HP_MP_EXP_NAME_FACE_LEVEL::ACTOR_ID
new_hud
end
def terminate
@hp_mp_exp_name_face_hud.dispose
terminate_hmexp_name_face_lvl
end
def update
update_hmexp_name_face_lvl
@hp_mp_exp_name_face_hud.update
return if !HUD_HP_MP_EXP_NAME_FACE_LEVEL::CYCLE
return if !@hp_mp_exp_name_face_hud.visible
if Input.trigger?(Input::R)
if @index == $game_party.members.size - 1
@index = 0
else
@index += 1
end
elsif Input.trigger?(Input::L)
if @index == 0
@index = $game_party.members.size - 1
else
@index -= 1
end
end
new_hud if @index != @hp_mp_exp_name_face_hud.index
end
def new_hud
@hp_mp_exp_name_face_hud.dispose if !@hp_mp_exp_name_face_hud.nil?
@hp_mp_exp_name_face_hud = Window_HUD_HP_MP_EXP_NAME_FACE_LEVEL.new(@index)
end
end
#------------------------------------------------------------
# * Game_System: Check for display
#------------------------------------------------------------
class Game_System
alias hud_initialize initialize
attr_accessor :hud_display
def initialize
hud_initialize
@hud_display = HUD_HP_MP_EXP_NAME_FACE_LEVEL::HUD_START_DISPLAY
end
end |
Powiem tak: MOŻE działać, ale NIE MUSI. Nie jestem skrypterem, więc wywaliłem tylko kilka linijek kierując się logiką i analogią. Jak to nie pomoże, to spróbuj w typowym zdarzeniu ustawić HP na zmienną, a potem skryptem na zmienną w pasku ją sprawdzać. |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
poko67
Preferowany:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 141
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2011 13:08
|
|
|
Bardzo ci dziękuję musiałem jedynie się pobawić z przestawianiem paska bo coś nie grało ale jest już dobrze dziękuję *POMÓGŁ poleciał;D* |
________________________
|
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2011 13:11
|
|
|
Skoro działa - zamykam |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
|