Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
System chodzenia, biegu i skradania.
Autor Wiadomość
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
  Wysłany: Pon 22 Sie, 2011 20:56
System chodzenia, biegu i skradania.
System chodzenia, biegu i skradania.


Opis: Skrypt umożliwia nam zmianę tempa chodu, biegu oraz dodaje nową umiejętność skradanie :) Bieg oraz skradanie można wywoływać skryptem, wszystko jest opisane w skrypcie.

Autor: game_guy

Tłumaczył: Inverse

Ciekawosta: Skrypt działa na VX oraz XP.

Screeny: Nie ma jak zrobić...

Skrypt:

Spoiler:


Kod:
#====================================================
# Bieg i Skradanie
# Autor game_guy
# Tłumaczenie : Inverse
# Wersja 1.1
#-------------------------------------------------------------------------------
# Intro:
# Ten skrypt dodaje do twojej gry dwie funkcje w postaci biegania i skradania się.
# Nie ma potrzeby używania go gdy korzystasz  z ABS Blizzarda (opcja tam wbudowana)
#
# Funkcje:
# Umożliwia bieganie i skradanie się
# Pozwala na modyfikację prędkości chodu, skradania się i biegania
# Pozwala na ustawienie przycisków do biegania i skradania.
# Wykrywa skradanie się, chodzenie, bieganie.
#
# Instrukcje:
# Domyślnym klawiszem biegu jest SHIFT. Domyślnym klawiszem skradania jest ALT
# Możesz zmienić je jeśli znasz zasady modułu input
#
# Możesz zmienić prędkość chodzenia, biegania i skradania w ustawieniach na dole
# Możesz także sprawdzić czy gracz biegnie, skrada się czy chodzi używając instrukcji
# warunkowej.
# GameGuy.running?Jeśli tak to wykona działanie dla true w innym wypadku false
# By sprawdzić skradanie użyj :
# GameGuy.sneaking?
# Dla chodzenia użyj :
# GameGuy.walking?
#
# Możesz zablokować bieganie i skradanie się :
# GameGuy.run_on by włączyć bieganie
# GameGuy.run_off by wyłączyć bieganie
# GameGuy.sneak_by włączyć skradanie
# GameGuy.sneak_off by wyłączyć skradanie
# Dzięki temu możesz sprawić by bieganie czy skradanie było zależne od np.
# założonych butów ;P
#
# Zaleca się wyłączenie biegania i skradania w przerywnikach.
# By tego dokonać wystarczy wpisać :
# GameGuy.run_off albo żeby włączyć spowroten GameGuy.run_on i to
# tyle.
#
# Autorzy:
# game_guy ~ twórca skryptu
# RoseSkye ~ pomoc w obmyśleniu skryptu
# Inverse ~ tłumaczenie
#=========================================================
module GameGuy
  #=========================================================
  # Początek konfiguracji
  #=========================================================
  #=========================================================
  # RunButton       = Przycisk używany do biegania. Domyślnie Shift.
  #
  #=========================================================
  RunButton         = Input::SHIFT
  #=========================================================
  # SneakButton     =  Przycisk używany do skradania. Domyślnie ALT.
  #
  #=========================================================
  SneakButton       = Input::ALT
  #=========================================================
  # WalkingSpeed    = Prędkość chodzenia
  #
  #=========================================================
  WalkingSpeed      = 4
  #=========================================================
  # RunningSpeed    = Prędkość biegania
  #
  #=========================================================
  RunningSpeed      = 5
  #=========================================================
  # SneakingSpeed   =Prędkość skradania
  #
  #=========================================================
  SneakingSpeed     = 2
  #=========================================================
  # Koniec konfiguracji
  #=========================================================
  def self.run_on
    $game_system.run_allowed = true
  end
  def self.run_off
    $game_system.run_allowed = false
    $game_player.move_speed = GameGuy::WalkingSpeed
  end
  def self.sneaking?
    if Input.press?(GameGuy::SneakButton) && !Input.press?(GameGuy::RunButton)
      return true
    else
      return false
    end
  end
  def self.running?
    if Input.press?(GameGuy::RunButton)
      return true
    else
      return false
    end
  end
  def self.walking?
    unless Input.press?(GameGuy::RunButton)
      unless Input.press?(GameGuy::SneakButton)
        return true
      else
        return false
      end
    else
      return false
    end
  end
  def self.run_off
    $game_system.run_on = false
  end
  def self.sneak_off
    $game_system.sneak_on = false
  end
  def self.run_on
    $game_system.run_on = true
  end
  def self.sneak_on
    $game_system.sneak_on = true
  end
end
class Game_System
  attr_accessor :run_allowed
  attr_accessor :sneak_on
  attr_accessor :run_on
  alias gg_dash_lat initialize
  def initialize
    @run_allowed = true
    @sneak_on = true
    @run_on = true
    gg_dash_lat
  end
end
class Game_Character
  attr_accessor :move_speed
end
class Scene_Map
  alias gg_dash_update_lat update
  def update
    if $game_system.run_allowed
      if Input.press?(GameGuy::RunButton) &&
          $game_system.run_on
        $game_player.move_speed = GameGuy::RunningSpeed
      elsif Input.press?(GameGuy::SneakButton) &&
          $game_system.sneak_on
        $game_player.move_speed = GameGuy::SneakingSpeed
      else
        $game_player.move_speed = GameGuy::WalkingSpeed
      end
    end
    gg_dash_update_lat
  end
end



Pamiętaj! Skrypt umieść nad "Main" w edytorze skryptów!
 
 
 
MatcomPL1999 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 1
  Wysłany: Sob 27 Sie, 2011 12:55
a jak zrobić np.: pasek zmęczenia
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sob 27 Sie, 2011 14:17
Proste - skryptem na wyczerpanie. NIE nie podam ci linku. Znajdź go. Jest na forum.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
loloxx 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 2
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011 18:26
a gdzie wpisac np. GameGuy.run_off
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011 18:28
Hmm... Najlepiej w "skrypt" w zdarzeniu.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
loloxx 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 2
Wysłany: Sob 01 Paź, 2011 09:02
Ja jestem trochę nowy i nie za bardzo kojaże co to jest ''skrypt''
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sob 01 Paź, 2011 11:32
A ZDARZENIE kojarzysz? Jak tak, to w jego polu daj komendę SKRYPT (tak jak dajesz wiadomość, etc.) i tam to wklej.
A co to jest skrypt? Definicja mówi:
Cytat:
Zestaw instrukcji dla danej aplikacji lub systemu operacyjnego. Przykładem skryptu są pliki INF, kod programu JavaScript lub VBScript.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
qadam 



Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 4
Wysłany: Sob 01 Paź, 2011 14:02
nawet nawet
________________________
http://grawbank.tk/370/qadam - Kliknij to nic cie nie kosztuje a mi mozesz pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene